Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه پاکستانی داون نیوز به سوءاستفاده سیاسی مسئولین کشور عربستان از پروژه‌های اقتصادی مشترک با اسلام آباد خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم؛ رسانه پرطرفدار داون نیوز ضمن انتشار خبر مکالمه تلفنی «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان با «فیصل بن فرحان» همتای عربستانی خود اعلام کرد: قریشی در این گفتگو به همکاری همه جانبه دو کشور تاکید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیلهای ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید )

این رسانه به بی توجهی مسئولین عربستانی به وضعیت مسلمانان کشمیری اشاره کرده و تاکید کرد: مدتی قبل قریشی در یک برنامه زنده تلویزیونی به صراحت اعلام کرده بود عربستان نقش خود به عنوان رئیس سازمان همکاری اسلامی را در قبال مسلمانان کشمیری انجام نمی دهد.

پس از سخنان قریشی روابط میان پاکستان و عربستان به بدترین وضعیت خود در تاریخ دو کشور رسید و مسئولین دولت ریاض دست به استفاده از اهرم فشار اقتصادی زدند.

طبق اعلام داون نیوز عربستان بی درنگ پس از اظهارات قریشی خواستار بازگرداندن 3 میلیارد دلار وام خود به پاکستان شد.

دولت اسلام آباد برای پس دادن این وام مجبور شد از کشور چین وام بگیرد و خواسته سران سعودی را تامین کند.

از سوی دیگر عربستانی ها علی رغم درخواست مکرر پاکستان از تحویل محصولات پتروشیمی به صورت نسیه خودداری کرده و تلاش کردند فشار اقتصادی بیشتری بر پاکستان تحمیل کنند.

تنش های فراوان میان اسلام آباد و ریاض باعث شد مسئولین پاکستانی از موضع خود عقب نشینی کرده و انتقادات خود از سران سعودی را علنی نکنند.

گفتنی است عربستان به دلیل داشتن منافع اقتصادی مشترک با هند حاضر به همکاری با پاکستان برای حمایت از مسلمانان کشمیری نیست.

تاثیر پیروزی عمران‌خان بر آینده روابط پاکستان و عربستان؛ چرا سعودی‌ها نگران هستند؟بی توجهی عربستان به مساله کشمیر و سکوت معنادار سازمان همکاری اسلامی

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقتصاد قوی کشمیر اخبار عربستان سعودی اخبار پاکستان اقتصاد قوی کشمیر اخبار عربستان سعودی اخبار پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۷۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی به ناتوانی خود در ترور رهبران حماس و نیز ناکامی در نجات اسرای خود در غزه اذعان کرد.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» روز چهارشنبه به نقل از منابعی در ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که این رژیم نشانه‌ای مبنی بر اینکه این رژیم بتواند اسرای خود در غزه را آزاد کند، نمی بیند.

این رسانه صهیونیستی همچنین با استناد به گفته منابع ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرده که هیچ نشانه‌ای دال بر اینکه ارتش این رژیم بتواند رهبران حماس را ترور کند، وجود ندارد.

منابع ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اذعان کردند که حماس به راحتی می تواند به مناطقی بازگردد که ارتش رژیم صهیونیستی قبلاً آن را تحت کنترل گرفته بود.

رسانه‌های عبری زبان روز چهارشنبه اعلام کردند خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه بار دیگر در تل آویو دست به تظاهرات زده و خیابان ایالون را بستند.

تظاهرات کنندگان خواستار اقدام فوری برای دست‌یابی به توافق مبادله اسرا با مقاومت در غزه شدند.

علاوه بر این رسانه‌های عبری زبان تأیید کردند که تظاهرکنندگانی که در تظاهرات خانواده‌های زندانیان، خیابان آیالون در مرکز تل آویو را بسته بودند، دستگیر شدند.

کد خبر 6063825

دیگر خبرها

  • آزار یک دختر ۱۲ ساله توسط مولوی پاکستانی + فیلم
  • گرسنگی اهرم فشار صهیونیست‌ها علیه حماس است
  • اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی در ترور رهبران حماس و نجات اسرا
  • اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا
  • اکونومیست: گرسنگی اهرم فشار صهیونیست‌ها علیه حماس است
  • اعتبار فرانسه زیر اهرم فشار کسری بودجه بالا
  • دیدار وزیر خارجه حکومت طالبان با هیئت پاکستانی در کابل
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • سفره‌های خیابانی افطار در پاکستان
  • واکنش استاندار به منتقدانش/ ما مسئولین بدهکار مردم هستیم