Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در مورد تاثیر سفرهای بین شهری مردم بر افزایش بحران ویروس کرونا بیان کرد: موضوعی که مردم باید بدانند، این است که در هر تجمعی، احتمال انتقال ویروس بسیار زیاد است و تا اطلاع ثانوی همانطور که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده این ویروس با ما خواهد ماند، اینکه میزان فوتی و بستری بیماران کرونا تا چه اندازه خواهد بود، کاملا به رفتار مردم بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مسافرت بخشی از روش‌های انتقال بیماری است، تجمعات غیرضرور و حتی ضرور داخل شهری و گشت و گذار در پاساژ و مراکز خرید همه احتمال ابتلا را بالا می‌برد، در این مورد هم حکومت و هم مردم وظایف خاص خود را دارند.

ابتلای باعلامت‌ِ سالمندان و بی‌علامتِ جوانان به کرونا

حریرچی بیان کرد: تصور کنید همه جا به دلیل شیوع کرونا تعطیل شود و مردم شروع به بیرون رفتن و خرید کنند، در چنین حالتی مشخص است که آن تعطیلی تاثیر چندانی نخواهد داشت، آن چه که ما درخواست داریم این است که مردم برای سلامت خودشان و جامعه باید موارد بهداشتی را رعایت کنند.

معاون کل وزارت بهداشت در مورد وضعیت ابتلا به کووید-۱۹ میان سالمندان افزود: سالمندان بیشتر به صورت علامت‌دار به ویروس مبتلا می‌شوند که به دلیل ضعف سیستم ایمنی است، اما وقتی ویروس یک فرد جوان را مبتلا می‌کند، خیلی وقت‌ها بدون علامت است و چون معمولا افراد سالمند بیماری‌های زمینه‌ای سبک و سنگین دارند، این ویروس خودش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در بعضی کشورها در مقاطع کوتاه خروج سالمندان و بیماران خاص از خانه ممنوع شده است و حتی روش‌های خاصی را هم برای آنها اعمال کردند.

حریرچی بیان کرد: مهم‌ترین کاری که مردم باید انجام دهند، مراقبت از خودشان است، وقتی افراد سالمند با یک ابتلای ساده به وضعیت‌های علامت‌دار شدید دچار می‌شوند، پس حتما باید رعایت بیشتری کنند.

در بیمارستان‌ها دچار تراکم بیمار هستیم

وی ضمن اشاره به شرایط بیمارستان‌های کشور گفت: الان در بیمارستان‌ها دچار تراکم بیمار هستیم، هر روز تعدادی از بیماران کرونایی در اورژانس هستند و انتظار می‌کشند تا تخت‌ها برای بستری خالی شود، به محض آنکه بستری می‌شوند، دوباره بیمارهای جدیدی به اورژانس اضافه می‌شوند.

حریرچی در پایان افزود: در کنار چنین مساله‌ای در نظر بگیرید که تمام نیروهای ما به دلیل فعالیت بیش از ۷ ماه و دیدن مرگ و میرهای بسیار، دچار فرسودگی جسمی و روحی شدند، همچنین دستگاه‌های اکسیژن و سی‌تی‌اسکن در این مدت اخیر بیش از حدشان کار کرده که این جای نگرانی دارد.

کد خبر 555615 برچسب‌ها وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران ایرج حریرچی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران ایرج حریرچی بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۸۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراهیم رئیسی به سرنوشت احمدی نژاد دچار خواهد شد؟ /رئیسی شجاعانه بگوید آقای ساداتی نژاد چرا حذف شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده ادوار مجلس در بخشی از گفتگوی خود با خبرگزاری خبرآنلاین، درباره سکوت دولت سیزدهم در ماجرای پرونده فساد چای دبش گفت: «سایه همان تفکر و مسیر احمدی‌نژاد یعنی سرپوش گذاشتن بر خطاهای همراهان بر این دولت نیز هست. اگر آقای احمدی‌نژاد با مشایی و بقایی برخورد می‌کرد، امروز ما این را نداشتیم.»

وی ادامه داد: «کاش آقای رئیسی شجاعانه می‌گفت که آقای ساداتی‌نژاد را برای ایجاد چه مشکلاتی در وزارت کشاورزی برکنار و حذف کرد. چرا حکم دادگاه آقای ساداتی‌نژاد بخشیده می‌شود؟ چرا نتیجه دادگاهش را مکتوم می‌گذارید؟ آقای رئیسی بد متوجه شده است و می‌خواهد بگوید در دولت من اصلاً فساد اتفاق نمی‌افتد؛ مگر می‌شود؟ مگر اینجا مدینه فاضله است؟ برای مردم این مهم است که بگویند آقای صدیقی خلاف کرد، محاکمه‌اش کردیم و نتیجه‌اش هم این شد. هیچ‌کس انتظار ندارد که هیچ اختلاسی و دزدی اتفاق نیفتد. انتظار مردم همان عبارتی است که حضرت آقا در شب مبارک ماه رمضان فرمودند: «عدالت».»

این نماینده سابق مجلس گفت: «عدالت چه موقعی اتفاق می‌افتد؟ زمانی که یک فردی خلاف کرد، می‌خواهد صدیقی باشد، می‌خواهد ساداتی‌نژاد باشد، می‌خواهد حسنقلی باشد، حاکمیت با او برخورد کند. البته اینجا ما از آقای اژه ای خیلی انتظار داریم.»

جعفرزاده افزود: «آقای رئیسی اگر می‌خواهد دچار سرنوشت احمدی‌نژاد نشود که می‌شود، باید هیچ اغماضی نکند. برایش همه یکسان باشند و اصلاً هم نگران نباشد. هر کسی تخلف کرد، محاکمه‌اش کند. می‌خواهد دامادش باشد، برادر همسرش باشد، وزیرش باشد، هر کسی که باشد با وی برخورد کند. آن موقع آقای رئیسی محبوب می‌شود ولی اگر این کار را نکند، نتیجه‌اش همین خواهد شد که خواهیم دید.»

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897429

دیگر خبرها

  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است/ توزیع در ۸ استان
  • جای خالی بیمارستان‌های تامین اجتماعی در نوبت دهی الکترونیک
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق اسکن پا تشخیص می‌دهد
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • هموفیلی ها دارو ندارند؛ خطر معلولیت با درمانی غیر علمی‌
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیریِ بعدی جهانی
  • اختصاص دستگاه تخصصی آنژیوگرافی عروق قلبی به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد
  • ابراهیم رئیسی به سرنوشت احمدی نژاد دچار خواهد شد؟ /رئیسی شجاعانه بگوید آقای ساداتی نژاد چرا حذف شد
  • هشدار دانشمندان: همه‌گیری بعدی احتمالا از ویروس آنفلوانزا ایجاد می‌شود
  • افزایش طول عمر بیماران تالاسمی با دریافت خدمات درمانی مطلوب در بیمارستان های استان