Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوربخش داداشی در گفتگو با خبرنگار مهر ظهارکرد: سامانه بارشی که از چند روز یکشنبه (۱۳ مهر) در گلستان فعالیت خود را شروع کرده تا بامداد شنبه فعال خواهد بود.

وی افزود: کاهش دما، وزش باد، رعدوبرق و پدیده مه از پیامدهای این سامانه بوده و بارش های پراکنده تا بامداد شنبه ادامه دارد.

داداشی گفت: در این مدت احتمال بارش برف در ارتفاعات استان هم وجود دارد و رانندگان در صورت ضرورت سفر با تجهیزات کامل حرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از ابتدای فعالیت این سامانه تاکنون بیشترین میزان بارش از مینودشت با ۴۲ میلی متر ثبت شده و پارک ملی گلستان هم بارش ۳۵ میلی متری را شاهد بوده است.

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: با توجه به شدت بارندگی احتمال بالا آمدن آب رودخانه ها و آبگرفتگی معابر عمومی وجود دارد.

داداشی ادامه داد: مردم همچنین از توقف در مجاورت رودخانه ها خودداری کرده و گروه های ورزشی کوهنوردی فعالیت در مناطق کوهستانی را متوقف کنند.

رئیس پلیس راه گلستان هم با اشاره به لغزنده بودن اکثر جاده های گلستان بر اثر بارندگی های دیشب از رانندگان خواست تا فاصله طولی را هنگام حرکت رعایت کنند.

سرهنگ علی عبدی افزود: رانندگی با سرعت مطمئنه، به همراه داشتن تجهیزات گرمایشی و توجه به قوانین راهنمایی رانندگی برای مسافران سفری ایمن را به همراه دارد.

کد خبر 5042749

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان اداره کل هواشناسی گلستان بارش برف ویروس کرونا اربعین 99 شیراز چهل سالگی دفاع مقدس آمار کرونا اربعین حسینی بوشهر شیوع کرونا گرگان کرمانشاه ستاد ملی مقابله با کرونا مجلس شورای اسلامی شهرکرد دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۹۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی ۱۴۰۳/۰۱/۰۸؛ هشدار نفوذ سامانه بارشی به ایران

آفتاب‌‌نیوز :

 براساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنحان، استان‌های ساحلی دریای خزر و خراسان شمالی در ساعاتی از روز بارش باران، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش بینی شده است.

فردا در مناطق مرکزی، برخی مناطق شمال شرق و شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز و برخی مناطق غربی بارش‌های پراکنده پیش بینی می‌شود.

روز جمعه در برخی مناطق استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، برخی مناطق اصفهان، یزد و کرمان، شنبه هفته آینده ۱۱ فروردین ماه در برخی مناطق استان فارس و یکشنبه در شمال غرب، غرب و سواحل دریایی خزر بارندگی پیش‌بینی شده است.

توصیف سامانه: نفوذ سامانه بارشی جدید از سمت شمال‌غرب، تداوم فعالیت سامانه قدیم در نیمه‌شرقی و در نواحی مستعد ناپایداری‌های همرفتی

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۰

نوع مخاطره: بارش باران، در ارتفاعات و نواحی سردسیر برف، در نقاط گرمسیر با رعدوبرق، وزش بادشدید، برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد تگرگ، در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها همراه با مه

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۸: آذربایجان شرقی، اردبیل، جنوب آذربایجان غربی، کرمانشاه، زنجان، کردستان، قزوین، شمال همدان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال سمنان، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های تهران و البرز.

پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۹: لرستان، مرکزی، اصفهان، یزد، ارتفاعات مازندران، جنوب خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، شمال فارس، شمال غرب کرمان.

جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۰: شرق اصفهان، یزد، کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، مه، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و محصولات کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفر‌های برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی.

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشاری

زمان شروع: سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۷

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۰

نوع مخاطره: وزش باد شدید و در نواحی مستعد خیزش گردوخاک

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۸: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی، البرز، تهران، سمنان، شمال اصفهان، خراسان رضوی و خراسان شمالی.

پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۹: بوشهر، کرمانشاه، ایلام، شمال اصفهان.

جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۰: شرق سمنان، کرمان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: احتمال اختلال در سفر‌های بین شهری و داخل شهر، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، باغی و زراعی، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به ماشین‌آلات کشاورزی، نهال و محصولات کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفر‌های بین شهری، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا

زمان شروع: پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۹

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۰

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای تا ۳۲ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج در سواحل تا ۱.۷ متر و دور از ساحل بیش از ۱.۷ متر

منطقه اثر:

پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ و جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۰: مناطق ساحلی و دور از ساحل جنوب استان بوشهر و استان هرمزگان، در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز.

اثر مخاطره: خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در تردد‌ها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک، قایق‌های صیادی و نیمه سنگین، اختلال در فعالیت سکو‌های نفتی.

توصیه: منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناور‌های سبک و نیمه سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکو‌های نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی.

دیگر خبرها

  • فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات کشور | از تردد در مسیرهای مستعد وقوع بهمن اجتناب شود
  • فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات کشور
  • فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات کشور/ از تردد در مسیرهای مستعد وقوع بهمن اجتناب شود
  • بارش باران و وزش باد تا اواخر وقت امروز
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ های کشور
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۱/۰۸؛ هشدار نفوذ سامانه بارشی به ایران
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌های کشور
  • نفوذ سامانه بارشی جدید از سمت شمال‌غرب
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در ۷ استان
  • ثبت ۳۵ میلیمتر بارش در پارک ملی گلستان