Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@01:48:01 GMT

جرائم غیرقابل چشم‌پوشی باید افشا شوند

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۹۷۸۷

جرائم غیرقابل چشم‌پوشی باید افشا شوند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی در سخنرانی ویدئوکنفرانس در جمع کارکنان سازمان بازرسی پنج استان کشور با اشاره به اهمیت، حساسیت و جایگاه ویژه سازمان بازرسی در منظومه فعالیت‌های حکومتی و دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: سازمان بازرسی در حفظ سلامت دستگاه‌های حکومتی بسیار نقش آفرین است و اگر بتواند در حفظ، حراست و صیانت از دستگاه‌های نظام و رعایت حقوق مردم و نظام نقش‌آفرینی کند کار مهم و شایسته‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه زاهدان افزود: کار سازمان بازرسی دارای اضلاع مختلفی است که ضلع اول آن بازرس و دستگاه بازرسی است، ضلع دوم آن فرد یا مجموعه مورد بازرسی قرار گرفته، ضلع سوم حکومت و نظام اسلامی است که حقوق نظام و منافع کشور باید رعایت شود و ضلع چهارم نیز مردم هستند و حقوق آنها باید مورد توجه قرار داشته باشد.

آیت‌الله مصطفی محامی شرط اولیه انجام صحیح وظایف بازرسان را در گرو دانش، مهارت و تجربه دانست و تصریح کرد: در مسیر کار سازمان بازرسی با توجه به موقعیت حساسی که دارد زمینه‌های لغزش زیاد است و باید با دارا بودن قوت نفسانی، تعهد دینی، انگیزه الهی و قدرت کنترل نفس، در برابر این لغزش ایستادگی کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر گفت: امیرالمومنین (ع) هنگام فرستادن مالک اشتر به سوی مصر فرامین و دستوراتی برای ایشان داشتند از جمله اینکه طاعت خدا را بر همه چیز مقدم بدارد و تقوای الهی پیشه کند زیرا هیچکس سعادت پیدا نمی‌کند مگر اینکه از فرامین الهی پیروی کند و کسی هم بدبخت نمی‌شود مگر اینکه با فرامین الهی در افتاده باشد و هر کس هستی‌اش را برای خدا بگذارد طبق وعده الهی خداوند هم او را یاری خواهد کرد.

وی ادامه داد: فاصله‌گیری از هواهای نفسانی از دیگر تأکیدات امیرالمومنین (ع) به مالک اشتر بود زیرا که که نفس اماره، دشمن قهاری است و همواره انسان را به بدی می‌کشاند.

آیت‌الله محامی گفت: آماده کردن ذخیره‌ای برای قیامت از دیگر تأکیدات امیر المومنین (ع) در نامه به مالک اشتر بود و ایشان بهترین ذخیره آخرت را عمل صالح دانستند و خطاب به مالک اشتر فرمودند باید به نحوی باشی که عقلت غالب و نفست مغلوب باشد و کارکنان سازمان بازرسی باید همواره به این نکات توجه ویژه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان، درباره مجموعه بازرسی شونده به عنوان ضلع دوم اینگونه عنوان کرد که اگر کسی جرمش ثابت شد باید توجه کنیم که او هم انسان است و باید حقوقش رعایت شود و برخی خطاها که قابل اغماض است مورد چشم پوشی قرار گیرد.

وی افزود: از دیگر تأکیدات امیرالمومنین (ع) به مالک اشتر، مهربانی و محبت بود به گونه‌ای که محبت به مردم را در دل جای بده زیرا اگر هم دین تو نباشد در آفرینش شبیه توست و مثل خودت اشتباه می‌کند و با مردم همانگونه برخورد کن که دوست داری خداوند با تو برخورد کند.

وی گفت: سازمان بازرسی باید همانند یک پزشک به دنبال زندگی بخشی باشد به گونه‌ای که انجام عملیات بازرسی برای پیشگیری از یک جرم است و این برای خود فرد خوب است و از فساد بیشتر جلوگیری می‌کند.

امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: باید انصاف را در نظر بگیریم و ارتباطات در تصمیم‌گیری ما مؤثر نباشد و در مورد خود و نزدیکان و همکاران خود حق را ناحق نکنیم که اگر اینگونه باشد ظلم کرده ایم و اگر کسی به بندگان خدا ظلم کند اولین دشمنش خدا خواهد بود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ادامه داد: اگر جرمی صورت گرفت که قابل چشم‌پوشی نیست باید برخوردی قاطع صورت گیرد و افشا شود و نباید لاپوشانی کرد بلکه باید به نحوی عمل کنیم تا مهر خیانت بر مجرم زده شود و دیگر هیچ جایگاهی نداشته باشد و در این صورت مردم هم گمان بد نمی‌کنند و همه مجموعه را فاسد نمی‌دانند.

آیت‌الله محامی عنوان کرد: باید در مقابل جرم همان ابتدای کار بایستیم نه اینکه بگذاریم حجم وسیعی به خود بگیرد و نیاز است مانند یک پزشک پیشگیری کنیم نه اینکه بگذاریم کار به جراحی برسد.

کد خبر 5043445

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان زاهدان نظارت و بازرسی ویروس کرونا اربعین 99 شیراز چهل سالگی دفاع مقدس آمار کرونا اربعین حسینی بوشهر شیوع کرونا گرگان کرمانشاه ستاد ملی مقابله با کرونا مجلس شورای اسلامی شهرکرد دفاع مقدس سازمان بازرسی مالک اشتر آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۹۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برلین: خاورمیانه نباید وارد وضعیتی شود که خروجی آن غیرقابل‌پیش‌بینی باشد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دفتر خود در قدس اشغالی با «دیوید کامرون» و «آنالنا بربوک» وزرای خارجه انگلیس و آلمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

نتانیاهو در این ملاقات از حمایت‌های برلین و لندن از رژیم صهیونیستی در برابر حمله بی‌سابقه موشکی و پهپادی ایران به مواضع رژیم اشغالگر در اراضی اشغالی قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر خارجه آلمان که برای دیدار با نتانیاهو به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده، اظهار کرد در این دیدار به نخست‌وزیر اسرائیل تصریح کرده است که غرب آسیا نباید به وضعیتی وارد شود که خروجی آن غیرقابل‌پیش‌بینی باشد.

بربوک پیش از خروج از سرزمین‌های اشغالی برای شرکت در نشست گروه هفت (جی۷) با هدف تحریم ایران، گفت: «اکنون همه باید محتاطانه و مسئولانه رفتار کنند.»

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه از حمله به مواضع رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی خبر داد. این حمله در پاسخ به حمله پیش‌دستانه این رژیم به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه انجام شد؛ حمله‌ای که شهادت هفت مستشار نظامی ایران را به دنبال داشت.

از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر، این هفتمین سفر وزیر خارجه آلمان به اراضی اشغالی بود؛ سفری که گفته می‌شود با هدف کاهش تنش‌های منطقه صورت گرفته است.

بربوک با تاکید بر لزوم پیشگیری از تشدید تنش‌ها گفت: «این به نفع هیچ‌کس نیست. نه امنیت اسرائیل و اسرایی که در دست حماس دارد، نه مردم رنج‌دیده در غزه.»

۳۱۰۳۱۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896434

دیگر خبرها

  • غیرقابل دسترس ترین مکان عبادت روی سیاره زمین! (+عکس)
  • نگاه استراتژیک غرب به هند در سایه انتخابات مجلس عوام/ چشم پوشی غرب از نگرانی‌های دموکراتیک
  • یک اشتباه می‌تواند منجر به یک درگیری منطقه‌ای تمام عیار غیرقابل تصوری شود | خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد
  • بخشودگی جرائم مالیاتی برای تکمیل کنندگان اظهارنامه‌های پیش فرض
  • برلین: خاورمیانه نباید وارد وضعیتی شود که خروجی آن غیرقابل‌پیش‌بینی باشد
  • برای تحقق شعار سال باید از انحصار و رانت‌های اقتصادی جلوگیری شود
  • ضرورت حمایت از کارآفرینان و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار
  • اشتغالزایی ۲ هزار نفر در چهار واحد فرآوری سنگ آهن اسدآباد
  • سازمان بازرسی به وزیر جهاد کشاورزی هشدار داد
  • از سرگیری بازرسی‌های آژانس از تاسیسات هسته‌ای ایران