Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله علم الهدی با تأکید بر اینکه انسان با قرائت و تدبر در فرازهای زیارت اربعین درباره امام حسین(ع) معرفت پیدا می‌کند، گفت: یکی دیگر از خاصیت‌های قرائت و تدبر در زیارت اربعین شناخت هدف و تکلیف اصلی خویش در قبال واقعه کربلا و جامعه عصر کنونی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت الله «سید احمد علم‌ الهدی» امروز( ۱۷ مهر) در مراسم اربعین حسینی که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: امام صادق(ع) به یکی از اصحاب خویش به نام صفوان جمال، زیارت اربعین را آموختند و به این شخص که کارش شتربانی در مسیر عراق و حجاز بود سفارش کردند اگر روز اربعین در کربلا به زیارت امام حسین(ع) مشرف شد، زیارت اربعین را قرائت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه انسان با قرائت و تدبر در فرازهای زیارت اربعین درباره امام حسین(ع) معرفت پیدا می‌کند، گفت: یکی دیگر از خاصیت‌های قرائت و تدبر در زیارت اربعین شناخت هدف و تکلیف اصلی خویش در قبال واقعه کربلا و جامعه عصر کنونی است.

 

آیت ‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه امام حسین(ع) برای نجات بندگان و مردم از جهالت و حیرت ضلالت خون قلب خود را نثار کردند، ادامه داد: امام حسین(ع) در واقعه کربلا علاوه بر مبارزه با جریان یزیدیان با جریان غصب خلافت مبارزه ‌کردند و اصل حرکت این امام همام یک جامعه هدف داشت که آن جامعه هدف، امت اسلام بود.

 

وی با تأکید بر اینکه در همه اعصار یزید و شمری وجود دارند که به دنبال کسب منصب خلافت برای انجام جنایات متعدد در جوامع هستند، اضافه کرد: عامل اصلی تسلط یزیدیان بر برخی جوامع وجود جهالت و حیرت ضلالت در میان مردم آن جامعه است. نادانی انسان در زندگی باعث ایجاد فرصت برای سوء استفاده یزیدیان زمانه می‌شود.

 

امام‌ جمعه مشهد افزود: حیرت ضلالت به این معناست که گمراهی موجب انحراف و غلبه هوای نفسانی مثل شهوت و مادیات بر انسان می‌شود. از همین رو، اگر این حالت در امتی به وجود آید، بدون شک این امت سوژه‌ استکبار و یزیدیان خواهد شد، بنابراین انگیزه اصلی قیام امام حسین(ع) مقابله با حیرت ضلالت بود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه در صورت نهادینه شدن حیرت ضلالت در جامعه دو جریان شکل می‌گیرد، ادامه داد: نخستین جریان، جریان استکباری و مستکبران است و دومین جریان تشکیل توده‌ای از مردم شهوت‌ران که زندگی ابدی خویش را به بهای ناچیزی می‌فروشند و معامله می‌کنند. این دو جریان با ایجاد شقاق و نفاق بین مردم، مقدمات تسلط یزیدیان بر جامعه را فراهم می‌کنند.

 

وی افزود: آنچه بستر حضور یزیدیان را در جامعه فراهم می‌کند جهالت و حیرت ضلالت است، به این معنا که مردم از زندگی درک و فهم درستی نمی‌یابند و به دنبال هوای نفس خود می‌گردند. حالا کسی که می‌خواهد حسینی باشد باید در مقابل این جهالت همانند امام حسین(ع) جهاد کند.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: تدبر و تفکر زیارت اربعین اربعین حسینی آیت الله علم الهدی قرائت و تدبر زیارت اربعین امام حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۰۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی مدیران استقلال با فدراسیون؛ سیدحسین حسینی محروم نمی‌شود!

اگرچه قرار است سید حسین حسینی برای اتفاقات حاشیه‌ای افتاده پس از پایان بازی با آلومینیوم اراک راهی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال شود اما با دفاعیات و پیگیری‌های باشگاه استقلال محرومیتی برای وی در نظر گرفته نخواهد شد.

طرفداری | در پایان بازی استقلال و آلومینیوم اراک جیمی جامپ هوادار زن استقلال پس از ورود به چمن بازی به سمت سید حسین حسینی کاپیتان تیم فوتبال استقلال رفت و باعث شد حاشیه‌هایی به وجود بیاید.

به نقل از ایرنا، این اتفاق در ادامه باعث درگیری‌هایی میان این بازیکن و ماموران حاضر در ورزشگاه شد که لحظاتی ادامه پیدا کرد اما با حضور نیروهای پلیس و و اعضای تیم استقلال خاتمه پیدا کرد.

البته شاید جالب باشد بدانید در اواسط نیمه دوم و رمانی که استقلال صاحب ضربه ایستگاهی شد یک جیمی جامپ دیگر وارد زمین شد و از پشت سر سید حسین حسینی را در آغوش گرفت.

کاپیتان استقلال که محو بازی بود برای چند ثانیه شوکه شد اما این غائله نیز بدون اینکه در تصاویر تلویزیونی نشان داده شود، خاتمه پیدا کرد.

دیروز سازمان لیگ با انتشار بیانیه‌ای خبر از احضار حسینی به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال داد.

حسینی در حالی قرار است به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال برود که علاوه بر اینکه باشگاه استقلال دفاعیات محکمی را برای کاپیتان باتجربه تیمش فراهم کرده، یکی از مدیران آبی‌پوشان در روزهای اخیر نیز رایزنی‌های فراوانی را با مسوولان ذیربط انجام داده است.

وی در تماس‌های جداگانه که با افراد مسوول در رابطه با این اتفاق داشته، با استناد به مصاحبه سید حسین حسینی که پس از پایان مسابقه اعلام کرد اتفاق افتاده به صورت ناخواسته رخ داده، آنها را مجاب کرد تا محرومیتی برای حسینی به وجود نیاید.

پیگیری‌ها حکایت از این دارد به طور حتم محرومیتی برای سید حسین حسینی به وجود نخواهد آمد و این ماجرا با یک تذکر خاتمه پیدا کرده تا وی بتواند بدون هیچ مشکلی در بازی با شمس آذر قزوین وظیفه حراست از دروازه استقلال را بر عهده بگیرد.

از دست ندهید ????????????????????????

سوپرگل مسی به کانزاس سیتی (فیلم) لایک جنجالی پدیده منچستریونایتد: من را سپر بلا نکن! گل آکروباتیک و دیدنی ژائو فلیکس به کادیز (فیلم) رقص عبدالکریم حسن در تمرین پرسپولیس با آهنگ عربی (فیلم)

دیگر خبرها

  • حمله و گلاویز شدن حیرت‌انگیز خرس با زن پیرانشهری
  • همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی در کربلا برگزار می‌شود
  • دین عقلانی، جذاب، فراگیر و فطرت‌پذیر است
  • گور جمعی در محوطه بیمارستان شفا+فیلم
  • بیانیه ستاد مردمی پیاده روی اربعین حسینی راهیان کربلا
  • تصمیم کمیته انضباطی درباره کاپیتان استقلال
  • رایزنی مدیران استقلال با فدراسیون؛ سیدحسین حسینی محروم نمی‌شود!
  • تکلیف سید حسین حسینی مشخص شد!
  • کمیته انضباطی تصمیم‌اش را درباره کاپیتان استقلال گرفت
  • حال و هوای زیارت در یک روز بهاری حرم مطهر امام رضا(ع)