Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر «حمید احمدی» روز پنجشنبه به ایرنا توضیح داد: براساس آخرین رتبه‌بندی کتابخانه‌های دانشگاهی توسط پژوهشگاه علوم و فناوری ایران (ایرانداک)، در سال ۱۳۹۸-۱۳۹۷، کتابخانه مرکزی دانشگاه رازی در شاخص‌های اعتبارات (خرید منابع اطلاعاتی)، تعداد کتاب چاپی، تحقیق و توسعه و تعداد امانت کتاب به مراجعان به ترتیب رتبه‌های اول، سوم، چهارم و پنجم را در بین ۲۰۳ کتابخانه دانشگاهی به بدست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) آمار کتابخانه‌ها را بر پایه استاندارد NISO Z۳۹.۷  در پنج شاخص (مجموعه، نیروی انسانی، زیرساخت، اعتبارات و خدمات) هر ساله گردآوری و در سامانه آمار کتابخانه‌ها به نشانی ak.irandoc.ac.ir منتشر می‌کند.

دکتر احمدی یادآور شد: در سال ۱۳۹۷-۱۳۹۶ کتابخانه مرکزی دانشگاه رازی رتبه نخست را در شاخص اعتبارات (خرید منابع داخلی) کسب کرد.

دانشگاه رازی اکنون دارای ۱۰ دانشکده و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی بوده و با بهره گیری از دانش و تخصص ۱۰ استاد، ۴۹ دانشیار، ۲۵۰ استادیار، ۴۶مربی و در مجموع ۳۵۵ عضو هیات علمی در ۳۹ گروه آموزشی و تعداد ۱۲ هزار و ۳۴۷ نفر دانشجو در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری یکی از دانشگاه های مطرح کشور است.

برچسب‌ها دانشگاه رازی کرمانشاه کتاب کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه رازی کرمانشاه کتاب کرمانشاه دانشگاه رازی کرمانشاه کتاب کرمانشاه اخبار کنکور دانشگاه رازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۰۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفت کشوری که تمام برق خود را از منابع تجدیدپذیر تولید می‌کنند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از ایندیپندنت، آلبانی، بوتان، نپال، پاراگوئه، ایسلند، اتیوپی و جمهوری دموکراتیک کنگو بیش از ۹۹.۷ درصد برق مصرفی خود را با استفاده از انرژی زمین گرمایی، آبی، خورشیدییا بادی تولید کرده اند.

داده‌هایسازمان بین‌المللی انرژی (IEA) و سازمان بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر (IRENA) همچنینحاکی از آن است ۴۰ کشور دیگر در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲، حداقل ۵۰ درصد برق مصرفی خود را از فناوری‌های انرژی تجدیدپذیر تولید کردند.     

«مارک جکوبسن» «Mark Jacobson» استاد دانشگاه استنفورد که این داده‌ها را منتشر کرده است، گفت: ما به فناوری‌های معجزه آسا نیاز نداریم.

وی افزود: باید با برق رسانی به همه چیز و تامین برق با فناوری‌های «باد، آب و خورشید» (WWS) که شامل باد خشکی، فتوولتائیک خورشیدی، نیروی خورشیدی متمرکز، برق زمین گرمایی، برق آبی کوچک و برق آبی بزرگ می‌شود، انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را متوقف کنیم.

جکوبسن درباره این پروژه توضیح داد:کشور‌های دیگری مانند آلمان نیز می‌توانند ۱۰۰ درصد برق تولید شده از منابع تجدیدپذیر را طی مدت کوتاهی مصرف کنند.

آمار منتشر شده توسط سازمان بین المللی انرژی در ژانویه نشان می‌دهد انگلیس در سال ۲۰۲۲، ۴۱.۵ درصد از برق خود را از منابع تجدیدپذیرتولید کرده که ۱۰.۵ درصد بیشتر از سال قبل است.

در اسکاتلند، فناوری‌های انرژی‌های تجدیدپذیر معادل ۱۱۳ درصد از کل مصرف برق کشور در سال ۲۰۲۲ را تولید کردند.

«کلر مک» «Claire Mack»، مدیر اجرایی شرکت انرژی‌های تجدیدپذیر اسکاتلند، گفته است: این ارقام رکوردشکن، نقطه عطفی در حرکت اسکاتلند به سوی کربن صفر است و به وضوح پتانسیل عظیم منابع انرژی تجدیدپذیر در سطح جهانی ما را نشان می‌دهد.

در حالی که بیشترین برق اسکاتلند از نیروی بادیتولید می‌شود، محققان پیش‌بینی می‌کنند انرژی خورشیدی در دهه‌های آینده بر منابع برق جهانی تسلط پیدا خواهد کرد.

در سال‌های اخیرنرخ بهره وری سلول‌های خورشیدی به دلیل استفاده از یک ماده به اصطلاح معجزه آسا به نام پروسکایت افزایش قابل توجهی یافته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی؛ امیدبخش کتابدوستان کشور
  • هفت کشوری که تمام برق خود را از منابع تجدیدپذیر تولید می‌کنند
  • ایرانی ها چه تعداد خانه در ترکیه خریدند؟/ اتباع این کشور رتبه اول را دارند
  • شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری
  • بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان هزینه شد
  • «تاریخ طب در ایران» معرفی و بررسی می‌شود