Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-23@22:51:42 GMT

کرونا از طریق هوا هم منتقل می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۷۰۳۵۵

کرونا از طریق هوا هم منتقل می‌شود

آنتونی فائوچی گفت: مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا بر این باور است که براساس اطلاعات مبتنی بر علم روز ابتلای افراد به کرونا بیشتر از افراد دیگر مبتلا شده به این ویروس صورت می گیرد.

به گزارش  پول نیوز ، براساس بیانیه مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، افراد می توانند با نزدیک شدن به شش فوتی (۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸۲ متر) افراد مبتلا به کرونا دچار این بیماری شوند.

به گفته فائوچی، انتقال کرونا در فضای بسته و با تهویه ضعیف که اغلب در آنجاها فعالیت هایی که باعث تنفس شدیدتر می شوند، صورت می گیرد. چنین محیط ها و فعالیت هایی ممکن است به تجمع ذرات حامل ویروس کمک کند.

مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در حالی اعلام می کند که ویروس کرونا از طریق هوا نیز می تواند انتقال یابد که در ماه گذشته این مورد را تکذیب کرده بود.

 

مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا می گوید که افراد می توانند با فاصله گرفتن ۶ فوتی از دیگران، استفاده از ماسک که بینی و دهان آنها را پوشانده، شستن مداوم دست ها، تمیز کردن سطوح و ماندن در خانه در صورت بیماری از خود در برابر ویروس کرونا محافظت کنند.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در آمریکا تا کنون هفت میلیون و ۶۳۷ هزار نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند و بیش از ۲۱۴ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

شمار بهبودیافتگان آمریکا نیز چهار میلیون و ۸۴۹ هزار نفر گزارش شده است.

مردم آمریکا در حالی با روند افزایشی شیوع ویروس کرونا در کشور مواجه هستند که ترامپ از روز اول این بیماری را دسته کم گرفت و تدابیر بهداشتی قوی برای مهار و کنترل این ویروس مرگبار که تا کنون جان بیش از یک میلیون نفر را در سراسر جهان گرفته انجام نداد.

منبع: ایرنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ماسک کرونا پول نیوز آلرژی دونالد ترامپ مؤسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۰۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟

گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سازمان جهانی بهداشت هفته گذشته نسبت به شیوع آنفلوانزای پرندگان در سراسر جهان ابراز نگرانی کرد موضوعی که باعث نگرانی متولیان بهداشت و درمان کشورها شده است که آیا پس از شیوع بیماری کرونا، اپیدمی دیگری در راه است و می‌تواند باعث بروز مشکلات زیادی شود و افراد زیادی را درگیر کند؟

در ایران نیز پس از انتشار این خبر در فضای مجازی، بسیاری نگران شدند که شیوع آنفلوانزای پرندگان در سراسر جهان می‌تواند به ایران هم برسد و اپیدمی جدیدی را تجربه کنیم؟

نگرانی سازمان بهداشت جهانی از اپیدمی جدید

ماجرا از این قرار است که یکی از مقامات سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس خبری با توصیف وضعیت نگران کننده شیوع آنفلوانزای پرندگان به علت افزایش ابتلای پرندگان و پستانداران به این بیماری، اعلام کرد که این سازمان در حال ارزیابی خطر جهانی این بیماری است.

این درحالیست که آژانس بهداشت سازمان ملل آخرین بار در اوایل ماه جاری خطر آنفلوانزای مرغی برای انسان را پایین ارزیابی کرد.

در همین حال مقامات کامبوج روز پنجشنبه از مرگ یک دختر ۱۱ ساله به دلیل ابتلا به نوع H ۵ N ۱ از ویروس آنفلوانزای پرندگان خبر داده و بررسی‌ها برای تعیین ابتلا یا عدم ابتلای ۱۲ نفر از اطرافیان او را نیز آغاز کردند. تست آنفلوانزای مرغی پدر این دختر نیز که علائمی از خود نشان می‌داد، مثبت شده است.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: وضعیت شیوع H ۵ N ۱ در جهان با توجه به گسترش انتشار ویروس در بین پرندگان در سراسر جهان و گزارش‌های فزاینده از موارد ابتلا در پستانداران از جمله انسان، نگران‌کننده شده است؛ بنابراین سازمان جهانی بهداشت خطر این ویروس را جدی می‌گیرد و از همه کشور‌ها می‌خواهد که هوشیاری بیشتری نسبت به آن داشته باشند.

در این گزارش همچنین تاکید شده که تاکنون موردی از انتقال فرد به فردِ این ویروس گزارش نشده است.

احتمال آغاز یک اپیدمی دیگر

در همین زمینه آمیتیس رمضانی متخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری آنا در مورد اپیدمی آنفلوانزای پرندگان اظهار کرد: این احتمال وجود دارد با توجه به تجربه‌های گذشته جهان پاندمی‌های جدیدی را تجربه کند، آنفلوانزای پرندگان نیز یکی از مواردی است که نسبت به این موضوع هشدار‌های لازم داده شده است.

وی افزود: اخیرا در یکی از موارد که زیر نظر سازمان بهداشت جهانی بوده است این موضوع کشف است، حالا صحبت بر این است پرندگان وحشی و مهاجر می‌توانند بیماری و ویروس را به پرندگان اهلی منتقل کنند و باعث انتقال ویروس از پرندگان اهلی به انسان شوند.

فعلا جای نگرانی نیست؟

متخصص بیماری‌های عفونی اظهار کرد: با توجه به کشف موارد جدید فقط سازمان بهداشت جهانی هشدار‌های لازم را داده است، اما فعلا جای نگرانی نیست.

وی ادامه داد: با توجه به هشدار‌های اعلام شده از سوی سازمان بهداشت جهانی انتظار می‌رود مراکز درمانی و بهداشتی این موضوع را جدی گرفته و موارد ابتلا را بیشتر زیر نظر بگیرند، اما به طور کلی هنوز ما با پاندمی جدی رو به رو نیستیم، اما ممکن است با عدم توجه قرار دادن این موضوع مشکلات زیادی را شاهد باشیم.

آنفلوانزای فوق حاد طیور چیست؟

آنفلوانزای فوق حاد طیور یک بیماری ویروسی پرندگان به شمار می‌رود؛ ویروس‌های آنفلوانزا دارای سه نوع تیپ C,B,A است؛ در طیور فقط تیپ A می‌تواند ایجاد بیماری نماید.

این تیپ علاوه بر طیور، سایر حیوانات از جمله خوک، اسب و همچنین انسان را درگیر می‌کند، پرندگان وحشی و آبزی می‌توانند بدون اینکه خود مبتلا به بیماری شوند، ویروس‌های آنفلوانزای طیور را با خود جابجا کنند. خوک به عنوان میزبان واسط ویروس‌های آنفلوانزای طیور و پستانداران می‌باشد.

پرندگان وحشی آبزی به عنوان مهمترین ذخایر طبیعی ویروس آنفلوانزا محسوب می‌شوند و بوسیله آنها ویروس از یک نقطه به نقطه دیگری حمل و از طریق بزاق و فضله، بیماری به پرندگان اهلی و کسانی که با پرندگان تماس دارند، منتقل می‌شود، انسان در ارتباط مستقیم با پرندگان بیمار یا لاشه‌های پرندگان کشته شده نیز می‌تواند به این بیماری مبتلا شود، در نوع خفیف آنفلوانزای مرغی، ابتلا به بیماری با ریزش پر‌های پرندگان و کاهش تولید تخم مشخص می‌شود و در نوع دوم، بیماری به سرعت در میان پرندگان شایع و باعث اتلاف شمار زیادی از آنها می‌شود. این بیماری از طریق تجارت پرندگان زنده و پرندگان مهاجر مانند اردک‌ها و سایر پرندگان دریایی از کشوری به کشور دیگر منتقل می‌شود.

علائم بیماری چیست؟

مرغ و خروس، بوقلمون، مرغ شاخدار، پرندگان زینتی، پرندگان وحشی و شتر مرغ از پرندگان حساس به بیماری هستند. سرفه، گلودرد، تنگی نفس و سابقه تماس در یک هفته قبل از مرگ پرندگان آلوده یا در مرحله واگیری و سطوح آلوده به ویروس و تب بالای ‎ ۳۸درجه از علایم بیماری آنفلوانزای مرغی در انسان محسوب می‌شود. در ایران منشاء این بیماری پرندگان مهاجری عنوان می‌شود که در فصل سرد سال از مناطق سردسیر شمالی وارد مناطق گرم یا معتدل می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید | پاسخ به یک سوال جنجالی؛ زگیل تناسلی یا ایدز واقعاً از طریق کاشت و ترمیم ناخن منتقل می‌شوند؟
  • حساسیت‌های فصل بهار و راه‌های درمان آن
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • آنفلوآنزا عامل یک بیماری همه‌گیر جدید در آینده!
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران