Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا یاری‌پور روز پنج‌شنبه ۱۷ مهر با بیان اینکه پس از وقوع سیل به صورت شبانه‌روزی در کنار مردم سیل‌زده روستاهای کهریز علیا، داودی علیا و چغاسعید بودیم افزود: به علت وقوع سیل بیش از ۵۰۰ راس گوسفند و بز تلف شد که با همکاری دامپزشکی به صورت بهداشتی دفن شدند.

وی ادامه داد: همچنین بر اثر این سیل حدود هزار قطعه بوقلمون و مرغ و خروس، ۲۰ واحد جایگاه دام، ۳۰۰ تن علوفه و خوراک دام، ۱۴۰هکتار اراضی زراعی زیر کشت پیاز، سیب‌زمینی، لوبیا، گندم و جو و کلزا، ۲ هکتار باغ مثمر گردو، هلو و شلیل ،۲ دهنه قنات، ۵ باب استخر ذخیره، ۴ کیلومتر جاده بین مزرعه، ۲ هزار متر کانال سنتی و یک واحد آبیاری تحت فشار دچار خسارت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان هرسین از همه کشاورزان، دامداران و باغداران دعوت کرد با توجه به ورود به فصل‌های پرخطر سال و احتمال بروز حوادثی از قبیل سیل، تگرگ، سرمازدگی، خشکسالی و سایر بلایا، مزارع، باغ‌ها و دام‌های خود را بیمه کنند تا در موقع بروز حوادثی از این قبیل از حمایت‌های بیمه برخوردار شوند.

استاندار کرمانشاه هفته گذشته در جریان بازدید از روستاهای سیل‌زده از پرداخت ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه و ۳۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به سیل‌زدگان شهرستان هرسین که واحدهای مسکونی‌شان دچار خسارت شده است، خبر داد.

شهرستان هرسین با ۸۵ هزار نفر جمعیت در ۴۴ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.

کد خبر 555681 برچسب‌ها سيل وزارت جهاد کشاورزی استان کرمانشاه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سيل وزارت جهاد کشاورزی استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۰۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارش‌های بهاره به ۶ هزار هکتار از مزارع استان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در اثر بارش برف، تندباد و سرمازدگی در فروردین امسال به چهار هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی و ۲ هزار و ۳۷۰ هکتار باغ در شهرستان‌های بویین میاندشت، فریدن، کاشان و آران و بیدگل خسارت وارد شده است.


منصور شیشه فروش افزود: این خسارت‌ها بیشتر بدنبال بارش‌های نیمه نخست فروردین بوده و فعالیت سامانه بارشی اخیر به جز آبگرفتگی در برخی مناطق جنوبی استان خسارت جدی نداشت.


او  با بیان اینکه بارش‌های همرفتی همراه با صاعقه و تگرگ در مناطق مختلف استان تا نیمه اردیبهشت ادامه خواهد داشت، افزود: کشاورزان و باغداران در زمان مقرر نسبت به بیمه اراضی کشاورزی و باغ‌های خود اقدام کنند.


شیشه فروش ادامه داد: صندوق بیمه کشور نیز لازم است به تناسب میزان خسارت‌های وارد شده به کشاورزان و باغداران غرامت پرداخت کند و نسبت به تعدیل تعرفه‌ها نیز اهتمام داشته باشد.


او گفت: برای جبران خسارت‌های وارد شده به بخش ساختمان در اثر بارندگی و زلزله نیز امکان بیمه منازل از طریق قبوض برق فراهم شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • سیلاب به ۳۰ رشته قنات شهرستان فنوج خسارت زد
  • سیلاب به ۵ هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم
  • خسارت بارش‌های بهاره به ۶ هزار هکتار از مزارع استان
  • خسارت هزار میلیارد ریالی بارندگی به کشاورزان لامردی
  • کاهش گردوغبار در خوزستان با پراکنش اراضی کشاورزی
  • رگبار و رعد و برق در ۴ استان/پیش‌بینی وقوع سیلاب
  • هواشناسی ایران / هشدار رگبار و وقوع سیلاب برای ۴ استان
  • خسارت بیش از ۵ هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی کنارک
  • احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع به دلیل غنی شدن پوشش گیاهی منطقه
  • وقوع سیلاب در کرمان خسارت جانی نداشت