Web Analytics Made Easy - Statcounter

جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا نشان می‌دهد که در بسیاری کشورهای این اتحادیه آمار مبتلایان روزانه رکوردهای جدیدی را بدست آورده و صنعت گردشگری آلمان هم به دلیل کرونا نفسش به شماره افتاده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کرونا و عواقب سیاسی اجتماعی و اقتصادی آن همچنان تیتر اول بسیاری رسانه های اروپایی بوده و نگرانی های زیادی را در بین مقامات این اتحادیه ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

رکورد بالای مبتلایان روزانه در کرواسی

جدیدترین اخبار کرونایی از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که کرواسی هم بیشترین آمار مبتلایان روزانه از زمان شیوع کرونا را خبر داده است. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در این کشور در 24 ساعت گذشته 542 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شدند که بیشترین تعداد مبتلایان روزانه در این کشور از زمان شیوع کرونا بوده است. در مجموع تا به حال 18989 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 310 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

رکورد بالای مبتلایان روزانه در اسلواکی

در اسلواکی هم آمار مبتلایان به کرونا در عرض 24 ساعت برای اولین بار از مرز هزار نفر عبور کرد. از اول اکتبر به دلیل افزایش چشمگیر شمار مبتلایان وضعیت اضطراری در این کشور حاکم است.

رکورد جدید مبتلایان روزانه در اتریش

مقامات اتریش هم از رکورد جدیدی در آمار مبتلایان روزانه در این کشور خبر داده‌اند. وزارت کشور اتریش خبر داده که در عرض 24 ساعت 1209 نفر در اتریش به کرونا مبتلا شده‌اند که اکثر موارد آن از پایتخت وین بوده است.

رکورد مبتلایان روزانه در لهستان

مقامات بهداشتی لهستان هم از رکورد بالای آمار مبتلایان روزانه خبر داده و اعلام کرده اند که در عرض 24 ساعت گذشته 4280 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 76 نفر هم در اثر آن جان باخته اند. در مجموع در لهستان تا به حال 111599 نفر به کرونا مبتلا شده و 2867 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

ابراز نگرانی مقامات آلمانی درباره غیر قابل کنترل شدن کرونا در آلمان

با توجه به شمار روزافزون مبتلایان جدید به کرونا در آلمان "ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان از شهروندان خواسته که خود را در برابر این بیماری مصون ندانند.

وی روز گذشته در سخنانی در برلین اظهار داشت که آمارها نگران کننده است. این نگرانی بخصوص با توجه به افزایش آمار مبتلایان روزانه به بیش از 4 هزار نفر وجود دارد.

"لوتار ویلر"، رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان هم با توجه به آمارهای روزافزون اخیر ابتلا به کرونا درباره گسترش غیر قابل کنترل این ویروس هشدار داده است. وی در این باره گفته است: شرایط فعلی من را بسیار نگران می کند.

وزیر بهداشت آلمان همچنین گفت: آلمان مانند هیچ کشوری در اروپا تا این اندازه خوب از این بحران عبور نکرده است و ما این را مدیون تعداد زیادی از انسان ها هستیم که در روزمره به قواعد کرونایی پایبند هستند. ما نباید موفقیت هایی که در این راستا به دست آورده ایم در معرض خطر قرار دهیم.

اصناف آسیب‌دیده از کرونا تحت پوشش بهزیستی حمایت می‌شوندهشدار مقامات بهداشتی آلمان درباره غیر قابل کنترل شدن کرونابالاترین میزان بستری کرونایی در بیمارستان بوشهر ثبت شد/ درخواست اعمال محدودیت‌های یک‌هفته‌ای در استانآمار جانباختگان کرونا به مرز 28000 نفر رسید/ فوت 230 نفر در 24 ساعت گذشته

وی با وجود همه اطمینان خاطرها آمارهای اخیر ابتلای روزانه به کرونا در کشورش را بسیار نگران کننده توصیف کرد. وزیر بهداشت آلمان از همه شهروندان خواست به قواعد کرونایی پایبند باشند.

وزیر بهداشت آلمان با تاکید بر اینکه جوانان هم از این بیماری و عواقب آن مصون نیستند، کووید 19 را همچنان یک بیماری جدی در کشور دانسته و گفت: ما می خواهیم از این مسئله جلوگیری کنیم که به نقطه ای در این بحران برسیم که کنترل را از دست بدهیم.

رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان هم اعلام کرد که مشخص نیست شرایط در هفته های آینده چگونه تغییر خواهد کرد. اما این امکان وجود دارد که در برخی هفته ها بیش از 10 هزار ابتلای روزانه وجود داشته باشد و این امکان وجود دارد که شرایط غیر قابل کنترل شود.

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح پنج شنبه از ابتلای حدود 4058 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت در این کشور خبر داد.

پزشکان آلمانی در این وضعیت انتظار افزایش بیماران بستری شده در بخش های ماقبت های ویژه را دارند.

کارشناسان درباره کاهش ظرفیت بیمارستان ها و پرسنل درمان در چنین شرایطی هشدار داده‌اند. "سوزان هرولد" رئیس بخش بیماری های عفونی دانشگاه گیسن آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر بهداشت این کشور در روز پنج شنبه گفت: ما خود را برای موج جدیدی از بیماران که به شدت گرفتار این بیماری می شوند آماده می کنیم. در حال حاضر 470 بیمار کرونایی در تخت های مراقبت های ویژه درمان می شوند. پزشکان انتظار افزایش چشمگیر بیماران نیازمند مراقبت های ویژه در روزهای آینده را دارند.

19 هزار ابتلای روزانه در فرانسه

فرانسه در عرض 24 ساعت از ابتلای حدود 19 هزار نفر به کرونا خبر داده است. نهادهای بهداشتی فرانسه روز چهارشنبه خبر دادند که حدود 18746 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت در این کشور وجود داشته است.

"امانوئل ماکرون"، رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه‌ای تلویزیونی تاکید کرد که این کشور در مسیر محدودیت های بیشتر حرکت می کند و این امر بخصوص در مناطقی که گسترش شیوع کرونا سرعت بیشتری دارد وجود خواهد داشت.

ماکرون تاکید کرد چند هفته‌ای است که این ویروس با سرعت بیشتری در کشور گردش است. با این همه وی محدودیت های سفر بیشتر را رد کرد.

قرار است امروز ( پنج شنبه) وزیر بهداشت فرانسه و وزیر دارایی این کشور درباره اقدامات جدید برای مهار کرونا یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک را برگزار کنند.

در حال حاضر بیش از 1400 بیمار کرونایی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ها در فرانسه بستری هستند. 80 نفر هم در عرض 24 ساعت گذشته در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

آلمان در آستانه موج دوم کرونا

هلگا براون، رئیس دفتر صدر اعظم آلمان هم کشورش را در آستانه موج دوم کرونا ارزیابی کرده و درباره افزایش چشمگیر آمار ها در بسیاری شهرهای بزرگ آلمان ابراز نگرانی کرده است.

رکورد بالای آمار مبتلایان روزانه در جمهوری چک

جمهوری چک هم سریع ترین روند افزایش آمار مبتلایان جدید در اروپا را نشان داده است. وزارت بهداشت این کشور از ابتلای 5335 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داده که بیشترین آمار مبتلایان در این مدت زمان بوده است.

آلمان لیست مناطق قرمز کرونایی خود را بروز کرد

انستیتو رابرت کخ آلمان هم مناطق و کشورهای بیشتری را در لیست قرمز کرونایی قرار می دهد. بر این اساس به دلیل افزایش چشمگیر آمار مبتلایان تمام کشور رومانی، تونس، تمام هلند و برخی مناطق دیگر در لیست مناطق خطر کرونایی آلمان قرار گرفتند.

همچنین تمام گرجستان، اردن، مناطقی از کرواسی، اسلوونی، اسلواکی، مجارستان، بلغارستان و لیتوانی هم به این لیست اضافه شدند.

وزیر بهداشت ایتالیا هم برای مسافران از کشورهای انگلیس، بلژیک، هلند و جمهوری چک تست اجباری کرونا را مقرر می کند.

صنعت گردشگری آلمان زیر تیغ کرونا

انجمن گردشگری آلمان هم درباره موج ورشکستگی های بیشتر در این بخش پیامد تشدید محدودیت ها برای مقابله با کرونا ابراز نگرانی کرده است.نوربرت کونز از مقامات صنعت گردشگری در آلمان در این باره گفته است: جهانگردی آلمان در حال حاضر در یک شرایط اضطراری مطلق قرار دارد.

وی تاکید کرد که اگر آلمان اقدامات حمایتی را انجام ندهد پاییز و زمستان امسال فصل آخر بسیاری شرکت های گردشگری خواهد بود.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای اروپایی

جدیدترین آمار رسمی کرونا در اروپا نشان می دهد که تا به حال در اسپانیا 872276 نفر به کرونا مبتلا شده و 32562 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در فرانسه هم تا به حال 653509 نفر به کرونا مبتلا شده و 32445 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

انگلیس هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 544275 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 42515 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم تا به حال 333940 نفر به کرونا مبتلا شده و 36061 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در آلمان هم تا به حال 311113 نفر به کرونا مبتلا شده و 9652 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ویروس کرونا اتحادیه اروپا ویروس کرونا نفر در این کشور به کرونا مبتلا نفر به کرونا مبتلا شده کرونا در عرض 24 ساعت آمار مبتلایان روزانه مبتلایان روزانه وزیر بهداشت آلمان غیر قابل کنترل افزایش چشمگیر گردشگری آلمان صنعت گردشگری رکورد بالای ساعت گذشته شیوع کرونا محدودیت ها تا به حال آلمان هم خبر داده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۰۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۰۰ میلیون یورویی آلمان به ایران در ۱ ماه

به گزارش قدس آنلاین، مرکز آمار کمیسیون اروپا (یورواستات) کل مبادلات تجاری ایران و ۲۷ عضو اتحادیه اروپا در نخستین ماه سال جاری میلادی را بالغ بر ۳۸۰ میلیون یورو اعلام کرد.

مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در این ماه با افت ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. تجارت ایران و اروپا در ژانویه سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۴۲۴ میلیون یورو اعلام شده بود.

واردات اتحادیه اروپا از ایران در ماه ژانویه ۲۰۲۴ با افت ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن به ۶۹ میلیون یورو رسیده است. کشورهای اروپایی در ماه نخست سال قبل ۸۰ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده بودند.

صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ژانویه امسال نیز ۹ درصد افت داشته و به ۳۱۱ میلیون یورو رسیده است. کشورهای اروپایی در ماه نخست سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۳۴۴ میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بودند.

بر اساس این گزارش آلمان بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران در میان کشورهای اروپایی طی ژانویه ۲۰۲۴ بوده و ۳۸ درصد کل تجارت ایران با اتحادیه اروپا را به خود اختصاص داده است. آلمان در این دوره ۱۰۰ میلیون یورو کالا به ایران صادر و ۱۹.۷ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده است. صادرات آلمان به ایران نسبت به ماه مشابه سال قبل تغییری نداشته؛ اما واردات این کشور از ایران با کاهش ۲۶ درصدی مواجه شده است.

صادرات برخی دیگر از کشورهای اروپایی به ایران در ژانویه ۲۰۲۴ افزایش قابل توجهی داشته است. صادرات اسپانیا به ایران در این ماه با رشد ۶۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و از ۱۵.۴ میلیون یورو در ژانویه ۲۰۲۳ به ۲۵ میلیون یورو در ژانویه امسال افزایش یافته است.

صادرات ایتالیا به ایران نیز ۱۳ درصد در ژانویه امسال افزایش یافته و به ۴۳.۹ میلیون یورو رسیده است. ایتالیا در ژانویه سال قبل ۳۸.۸ میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بود.

در حالی که واردات آلمان از ایران در ژانویه امسال کاهش ۲۶ درصدی داشته واردات یونان از ایران ۳ برابر شده و به ۲.۳ میلیون یورو رسیده است. واردات هلند از ایران نیز تقریباًً دو برابر شده و از ۳.۵ میلیون یورو در ژانویه ۲۰۲۳ به ۶.۸ میلیون یورو در ژانویه امسال رسیده است.

واردات رومانی از ایران نیز با رشد ۴۷ درصدی به ۳.۴ میلیون یورو و ایتالیا با رشد حدود ۲ درصدی به ۱۲.۲ میلیون یورو بالغ شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان | تنش ها میان ایران و اسرائیل کاهش یافته است؟
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • ترکش‌‌ جنگ بر تن شرکت‌ های گردشگری
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ترکش‏ جنگ بر تن شرکت‌های گردشگری
  • آمار جدید از ورود خودروهای وارداتی به کشور | وزیر صنعت: مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند؛ سرعت تحویل به زودی افزایش می‌یابد
  • صادرات ۱۰۰ میلیون یورویی آلمان به ایران در ۱ ماه
  • آشکار شدن وابستگی بالای آلمان به چین در سفر شولتز به پکن
  • تازه‌ترین اوضاع شرکت‌های تولیدی صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت بررسی شد
  • مسیر تولید در صنعت نفت از ایجاد اوضاع مطلوب برای کارکنان می‌گذرد