Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اعتمادآنلاین، سی‌ان‌ان خبر داد، مردم ژنو با پیشنهاد پرداخت ۲۳ فرانک سوئیس معادل ۲۵ دلار (حدود ۷۲۵ هزار تومان) برای هر ساعت کار موافقت کردند.

این افزایش حداقل دستمزد بنا بر درخواست سندیکاهای کارگری و در چارچوب مبارزه با فقر در این کشور صورت گرفت.

در این نظرسنجی ۵۸ درصد از رأی‌دهندگان با طرح مزبور موافقت کردند، از این رو صدراعظم ایالت ژنو اعلام کرد ۶ درصد از کارگران بخش‌های اداری مشمول این قانون خواهند شد و قانون از اول ماه نوامبر اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۱۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تعرفه‌های پزشکی تا سقف ۳۵ درصد

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رشد تعرفه‌های پزشکی تا سقف ۳۵ درصد خبر داد و گفت: تعرفه‌ها معادل دستمزد پزشکان نیست. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سعید کریمی با اعلام اینکه رشد تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی پزشکی تا سقف 35 درصد در هیئت وزیران تصویب شد، گفت: اگرچه این عدد با مصوبه 46 درصدی شورایعالی بیمه فاصله دارد و مراکز درمانی  در تامین هزینه‌های خود با دشواری مواجه خواهند بود ولی با توجه به محدودیت‌های مالی باید از مساعدت دولت در تصویب عدد 35 درصد تشکر کنیم.

وی با بیان این که تعرفه‌های خدمات تشخیصی درمانی، معادل دستمزد پزشکان نیست، افزود: اجزای تعرفه شامل جز حرفه‌ای و جز فنی، ویزیت، تعرفه پرستاری، دارو و ملزومات پزشکی، خدمات آزمایشگاه و تصویربرداری و جزء هتلینگ بیمارستانی است که هریک دارای وزن‌های هزینه‌ای مختلف و فرمول‌های پیچیده محاسباتی هستند و دستمزد کادر درمان حدود یک سوم وزن تعرفه‌های پزشکی را شامل می‌شود.

تعرفه‌ خدمات پزشکی 1403 تصویب شد

معاون درمان وزات بهداشت با اشاره به پیچیدگی‌های محاسباتی تعرفه‌های پزشکی و هزینه‌های غیرقابل اجتناب دارو و ملزومات پزشکی گفت: جز حرفه‌ای خدمات پزشکی که همان دستمزد پزشک است، حتی در بخش خصوصی از 36 هزار تومان در سال 90 به 69700 تومان در سال 1402 رسیده است، یعنی جز حرفه‌ای خدمات پزشکی طی 12 سال به اندازه 2 برابر هم رشد نکرده است در حالی که افزایش حداقل حقوق سایر گروه‌ها از سال 90 تا سال 1402 بیش از ده برابر افزایش یافته است.

کریمی اضافه کرد: با توجه به اهمیت حفظ انگیزه و تامین معیشت نیروهای کادر بهداشت و درمان، و تداوم خدمات پزشکی لازم است عقب‌ماندگی‌های تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی که طی دو دهه گذشته ایجاد شده است به تدریج جبران شود.

معاون درمان وزارت بهداشت در پایان یادآور شد: رعایت مصوبات دولت برای همه گروه‌ها الزامی است و اعلام هرگونه تعرفه و رشد اجزای تعرفه خارج از مصوبات دولت فاقد وجاهت قانونی است.

کریمی خاطرنشان کرد: امیدواریم در تصویب اجزای تعرفه هم با مساعدت حداکثری دولت محترم همراه باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد را از همین ماه اجرایی می‌کنیم +فیلم
  • ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد سال 1403 تصویب شد
  • سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد را از همین ماه اجرایی می‌کنیم
  • ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد به تصویب دولت رسید
  • سخنگوی دولت : افزایش جرایم رانندگی و ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد تصویب شد
  • افزایش جرایم رانندگی و ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد تصویب شد
  • فرمول تعیین دستمزد ۱۴۰۳ اعلام شد/ میزان دقیق افزایش حقوق کارگران چقدر است؟
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳ قوت گرفت؟
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳ قوت گرفت؟ / اعلام جزییات
  • رشد تعرفه‌های پزشکی تا سقف ۳۵ درصد