Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@07:25:52 GMT

رشد ۲۶ درصدی اشتغال و ۹۵ درصدی بیمه‌ روستاییان

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۷۴۳۷۲

رشد ۲۶ درصدی اشتغال و ۹۵ درصدی بیمه‌ روستاییان

آفتاب‌‌نیوز :

رییس جمهوری همواره خدمت به روستاها و تلاش برای توسعه و پیشرفت روستاهای کشور را اولویت دولت یازدهم و دوازدهم عنوان کرده است و در حاشیه آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های ملی حوزه روستایی و عشایری تاکید کرد که «خدمت رسانی به روستاییان و عشایر را به عنوان یک وظیفه مهم اجتماعی تا پایان کار دولت دوازدهم ادامه می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در هفت سال گذشته دولت تدبیر و امید در تامین زیرساخت‌ها در روستاها اقدامات قابل توجهی همچون گازرسانی به ۳۲ هزار روستا، تامین برق ۹۹ درصد روستاهای کشور و موارد دیگر را برای ماندگاری روستائیان در روستاها انجام داده است. البته دولت توسعه روستایی را فقط به مسائلی مانند برق رسانی، گازرسانی یا جاده‌سازی در روستاها محدود نکرده است و توسعه همه جانبه روستا برای توسعه پایدار را در برنامه‌های خود قرار دارد.اشتغال پایدار به‌عنوان یکی از ارکان توسعه و جلوگیری از مهاجرت روستاییان است. برای این منظور طرح اشتغال روستاییان از سال ۱۳۹۶ آغاز شده و به دستور رهبر معظم انقلاب و تصویب مجلس شورای اسلامی یک و نیم میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای توسعه اشتغال روستایی اختصاص یافت. از این مبلغ ۲۲ هزار میلیارد تومان به اشتغال روستایی اختصاص یافت.

براساس این گزارش از اعتبار ۲۲ هزار میلیارد تومانی موردنظر، ۱۲ هزار میلیارد تومان طی چهار در اختیار بانک توسعه تعاون، کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید برای پرداخت تسهیلات متقاضیان در نوبت اشتغال‌های پایدار روستایی قرار گرفت و آغاز واریز مرحله پنجم به مبلغ هشت هزار میلیارد تومان نیز طی هفته گذشته شروع شده است.

تسهیلات اشتغال روستایی تا کنون به ۲۲ هزار و ۴۵۰ روستا و ۴۴۳ شهر برای اجرای ۱۳۵ هزار طرح فعالیت روستایی پرداخت شده و زمینه ایجاد اشتغال ۲۱۰ هزار نفر را فراهم کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: روستا عشایر دولت تدبیر و امید اشتغال روستایی هزار میلیارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۴۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین مقاوم سازی مسکن در اردبیل ۶۴ درصد است

به گزارش خبرنگار مهر، حامد کیخسروی بعدازظهر شنبه در نشست مشترک با امام جمعه و فرماندار شهرستان مشگین شهر اظهار کرد: میانگین مقام سازی مساکن روستایی در کشور ۵۶ درصد است که در استان اردبیل این میانگین ۸ درصد بالاتر از متوسط کشوری است.

وی با اشاره به فشردگی و تنوع فعالیت های عمرانی و زیربنایی بنیاد مسکن در سال گذشته خاطرنشان کرد: ۲۴۰ پروژه سال گذشته در روستاهای ۱۲ شهرستان استان اردبیل اجرایی شد و ما از اعتبارات ملی، شهرستانی و سایر منابع بهره گرفتیم تا این پروژه ها را با اعتباری بالغ بر ۳۸۵ میلیارد تومان اجرایی کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل ادامه داد: ۷۳۰ هزار تن عملیات آسفالت ریزی و زیرسازی معابر روستایی در سال گذشته انجام شد و با وجود گستردگی کار بنیاد مسکن در امدادرسانی به سیل زدگان موفق شدیم این طرح ها را عملیاتی کنیم.

کیخسروی افزود: در قالب طرح نهضت ملی مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر ۵ هزار و ۸۰۰ واحد در مرحله اجراست که امسال تعدادی از آنها تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: در روستاها نیز واگذاری زمین به شکل ۹۹ ساله و در قطعات ۳۰۰ متری در حال انجام است و در راستای طرح جوانی جمعیت و مسکن اولی ها زمین های تفکیکی در روستاها در اختیار سازندگان قرار می گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل اضافه کرد: به رغم جاری شدن سیل در بیله سوار، گرمی، انگوت، اصلاندوز و مشگین شهر ما به سرعت حواشی این حادثه را جمع کردیم و موفق شدیم در سریعترین زمان عملیات لایروبی، آواربرداری و ساخت واحدهای مسکونی را شروع کنیم.

کیخسروی گفت: بنیاد مسکن نهاد عمومی غیردولتی است و ما بدون وابستگی به منابع دولتی سعی می کنیم با همراهی دهیاری ها و شوراها طرح های متنوعی را در حوزه آسفالت ریزی، جدول گذاری و طرح های هادی عملیاتی کنیم.

سهیمه ۷۵۰۰ واحدی مقاوم سازی مسکن روستایی در سال جاری

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل اظهار کرد: سال گذشته ۴ هزار واحد مسکن از محل مقاوم سازی در روستاها اجرایی و عملیاتی شد و امسال سهمیه استان ۷ هزار و ۵۰۰ واحد است.

کیخسروی تصریح کرد: برای این واحدها تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی پرداخت می شد که امسال این رقم به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافت تا در اقساط ۲۰ ساله و نرخ سود ۵ درصد به متقاضیان پرداخت شود.

وی به توزیع قیر رایگان برای عمران و آبادانی روستاها و اجرای طرح منظومه های روستایی اشاره کرد و گفت: در بخش شاهرود به صورت نمادین طرح منظومه های روستایی با رویکرد توانمندسازی روستائیان در ابعاد مختلف در حال اجراست.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل خاطرنشان کرد: در این طرح سعی بر ایجاد فرصت اشتغال و کارآفرینی روستائیان است و از محل تبصره ۱۸ تسهیلات کم بهره در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

کیخسروی در پایان دهه حساب ۱۰۰ امام و اهمیت این موضوع در تولید مسکن برای محرومان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در شهرستان مشگین شهر ما خیرین نیک اندیشی را داریم که در این طرح همراه و یاریگر ما بوده اند.

کد خبر 6083818

دیگر خبرها

  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳
  • رشد ۱۸ درصدی صنعت نساجی در دولت سیزدهم
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند
  • تمدید مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر برای بیمه رایگان
  • جهش تولیدات کشاورزی همدان از مسیر مولدسازی روستاها می‌گذرد
  • توزیع بیش از ۷۰ میلیون لیتر  مواد سوختی در روستا‌های کرمانشاه
  • میانگین مقاوم سازی مسکن در اردبیل ۶۴ درصد است
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه به افراد زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان
  • استقبال اهالی قباق تپه از بیمه روستاییان
  • پنج هزار جلد سند مالکیت روستایی و شهری در ایلام صادر شد