Web Analytics Made Easy - Statcounter

پارلمان ترکیه لایحه ارائه شده از سوی دولت برای تمدید مدت ماموریت نیروهای ارتش این کشور در عراق و سوریه را تصویب کرد.

به گزارش ایمنا، پارلمان ترکیه لایحه ارائه شده از سوی دولت برای تمدید مدت ماموریت نیروهای ارتش این کشور در عراق و سوریه را تصویب کرد.

آناتولی با انتشار گزارشی در این خصوص اعلام کرد که با تصویب این لایحه، عملیات برون‌مرزی ارتش ترکیه به مدت یک سال دیگر در عراق و سوریه تمدید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این لایحه که با امضای رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به مجلس این کشور ارائه شده بود ضمن تاکید بر تداوم خطرها و تهدیدهای بالقوه ازجانب گروه‌هایی چون «پ.ک.ک»، «پ.ی.د»، «ی.پ.گ» و داعش که از آنها با عنوان ‌«تروریست» یاد شده، تمدید ماموریت نیروهای بیرون‌ مرزی برای حفاظت از تمامیت ارضی و مقابله با تهدیدها در راستای حقوق بین‌المللی مهم ارزیابی شده است.

دولت ترکیه در بخشی از این لایحه آورده است: «وجود گروه‌های تروریستی پ.ک.ک و داعش در عراق و وجود طرح‌های مبتنی بر تجزیه‌طلبی قومی٬ تهدید مستقیمی برای صلح منطقه، ثبات و امنیت کشور ما است.»

این لایحه در حالی به تصویب نمایندگان پارلمان ترکیه رسیده که رجب طیب اردوغان روز پنج‌شنبه حضور نظامی کشورش در قطر را نیز در راستای کمک به ثبات کل منطفه خلیج فارس قلمداد کرده است.

آنکارا و دوحه در راستای یک توافق همکاری نظامی، دسامبر سال گذشته میلادی پایگاه نظامی مشترکی را در قطر افتتاح کردند و آنکارا بر اساس این توافقنامه، نیروهایی را در پایگاه نظامی یاد شده مستقر کرده است.

اردوغان سال گذشته در مراسم پایگاه نظامی «خالد بن ولید» در قطر نیز گفته بود که حضور نظامی کشورش نه تنها برای امنیت قطر که برای استقرار و تحکیم صلح در سراسر خلیج فارس اهمیت دارد.

منبع: مهر

کد خبر 448814

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تحولات سوريه ترکیه عملیات برون مرزی ارتش ترکیه عراق ارتش ترکیه رجب طیب اردوغان عناصر پ ک ک داعش حمله تروريستی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۴۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«صبح پر تنش برای اسراییل»/یکی ازمقرهای ارتش اشغالگر هدف قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، حزب الله لبنان اعلام کرد که نیروهای مقاومت موفق شدند در یک عملیات موشکی مقر فرماندهی لشکر ۹۱ ارتش رژیم صهیونیستی را در هم بکوبند.

بر اساس این گزارش، نیروهای مقاومت اسلامی لبنان مقر عناصر صهیونیست را در پادگان برانیت در نزدیکی مرزهای مشترک با فلسطین اشغالی هدف قرار دادند.

رسانه‌های صهیونیستی نیز اذعان کردند که این رژیم صبح بسیار پرتنشی را آغاز کرده و طی ساعت‌های گذشته دست کم ۱۰ موشک از سمت لبنان به سمت بخش شمالی اراضی اشغالی شلیک شده است.

مقاومت لبنان تاکید کرد که این عملیات موفقیت آمیز با استفاده از موشک‌های برکان صورت گرفته و به صورت مستقیم به اهداف مورد نظر اصابت کرده است.

این نیروها همچنین محل‌های تجمع نظامیان صهیونیست را در جنوب پادگان مذکور در ۲ عملیات جداگانه هدف قرار دادند.

تجمع این نظامیان اشغالگر در اطراف منطقه رامیا با موشک و خمپاره نیز هدف قرار گرفت.

بامداد امروز نیز مقاومت اسلامی حزب الله لبنان اعلام کرد که یک خودروی نظامی را هنگام ورود به پایگاه صهیونیستی متولا هدف قرار داد که سرنشینان آن کشته و زخمی شدند.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان نیز تأیید کرد که پایگاه نظامی متولای رژیم صهیونیستی هدف آتش مستقیم از جانب لبنان قرار گرفت.

کد خبر 6080674

دیگر خبرها

  • ارتش در حال انجام انسداد مرزی ایران و افغانستان است
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال/ تشدید مجازات‌ سرقت
  • ببینید | عملیات‌های جدید مقاومت فلسطین در غزه با پیام درود برای ایران
  • عملیات‌های جدید مقاومت فلسطین در غزه با پیام درود برای ایران+فیلم
  • تصویب چند لایحه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا
  • آغاز رزمایش نظامی ارتش چین در مناطق مرزی با میانمار
  • «صبح پر تنش برای اسراییل»/یکی ازمقرهای ارتش اشغالگر هدف قرار گرفت
  • تصویب چند لایحه علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا
  • امروز ارتش به نقطه اوج رسیده است