Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده سیستان و بلوچستان در مجلس گفت: توزیع نامناسب منابع بی عدالتی ایجاد کرده است، حداقل‌ها برای دانش‌آموزان محروم فراهم شود تا امکان رشد داشته باشند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، "عدالت آموزشی" کلیدواژه این روزهاست، مطالبه‌ای که پس از هشدارها درباره وضعیت ناخوش مدارس دولتی، شکل‌گیری انواع مدارس خاص و در کنار آن مدارس غیردولتی‌های لاکچری ویژه اقشار خاص جامعه " از طبقه قدرت تا طبقه ثروت" و در نهایت کشاندن نظام طبقاتی به درون مدارس کشور و از همه تأسف‌آورتر به جمع کودکان این سرزمین، شکل گرفت و حالا عدالت آموزشی مطالبه افکار عمومی جامعه از مسئولان و قانونگذاران در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادامه چنین شرایطی نه‌تنها به کیفیت آموزش لطمه زده است بلکه به نابرابری اجتماعی هم دامن می‌زند؛ دولت باید امکانات و تسهیلات آموزشی را در سطحی قابل قبول برای همه دانش‌آموزان، فارغ از طبقه اجتماعی، قومی، جنسیت، مذهب، سطح درآمد و... فراهم کند. آنچه اهمیت دارد، وجود عنصر مساوات طلبانه است یعنی دولت موظف است سطحی پایه و اولیه از خدمات آموزشی را در دسترس همه کودکان جامعه، فارغ از هر عاملی که ممکن است میان آنان تفاوت ایجاد کند، قرار دهد.

عدالت آموزشی از گذشته تا امروز اجرا نمی‌شود

حبیب الله دهمرده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره عدالت آموزشی معتقد است: مهمترین مبحثی که در دنیا وجود دارد بحث تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد است اگر نیروی انسانی توانمند نداشته باشیم سایر نتایج هم دچار اشکال می‌شود.

وی بیان کرد: عدالت آموزشی در نقاط مختلف با توجه به شرایط جغرافیایی و توزیع نامناسب منابع از گذشته تا به امروز اجرا نمی‌شود بنده با وزیر ارتباطات جلسه مفصلی داشتم، در سیستان و بلوچستان برخی نقاط 70 تا 80 درصد اصلاً آنتن دهی موبایل وجود ندارد و در این شرایط برای مدارس آموزش مجازی هم داریم اما با کدام امکانات و زیر ساخت‌ها قابل تحقق است؟

زنگ خطر "عدالت آموزشی"؛ سهم کمتر دانش‌آموزان خانواده‌های محروم از سبد آموزش کشور+ جداولردپای کمرنگ عدالت آموزشی در آموزش مجازینتوانسته‌ایم به یک ایده مشخص عقلایی در خصوص "عدالت اجتماعی" برسیمتأکید آیت‌الله خامنه‌ای درباره مدارس دولتی/ گزاره‌ای برای آغاز نجات عدالت آموزشی

نماینده استان سیستان و بلوچستان  در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: از نظر تئوری حرف‌های قشنگی می‌زنند اما پرسش این است در نقاطی که اینترنت نیست یا خانواده‌ها به دلیل فقر به تلفن همراه یا برخی مواقع تلویزیون هم دسترسی ندارند، چگونه دانش‌آموز می‌تواند از آموزش مجازی استفاده کند؟

چگونه رقابت برابر در کنکور؟

وی بیان کرد: آیا زیر ساخت و امکانات اولیه برای نقاط محروم با نقاط برخوردار یکسان است که می‌خواهیم در کنکور با هم رقابت کنند؟ وظیفه دولت‌ها این است که زیر ساخت‌ها را فراهم کنند و عدالت ایجاب می‌کند بیشتر به نقاط کمتر برخوردار متمرکز شوند تا حداقل‌ها فراهم شود در غیر این صورت دانش‌آموزان نقاط برخوردار روز به روز جلوتر می‌روند و عدالت آموزشی و اجتماعی زیر سوال می‌رود.

طرح‌های خوب اما روی کاغذ!

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است که برخی طرح‌ها روی کاغذ خوب است اما در میدان عمل و  در نقاط دور دست و محروم چگونه می‌توانند از برنامه‌هایی که روزی کاغذ نوشته شده است بهره‌مند شوند؟ نتیجه این می‌شود که به اصطلاح " افراد چاق را چاقتر و افراد ضعیف را ضعیف‌تر" می‌کنیم.

دهمرده ادامه داد:  توزیع منابع بسیار اشکال دارد و مشکل اصلی توزیع نامناسب منابع است که بی عدالتی را به همراه دارد و این باعث ناراحتی مردم است باید حداقل‌ها را برای دانش‌آموزان مناطق محروم فراهم کنیم تا آنها هم امکان رشد داشته باشند.

وی بیان کرد: مجلس می‌تواند به این مناطق بیشتر رسیدگی کند ولی اشکال این است، مجلس قانون وضع می‌کند اما دولت‌ها قانون را اجرا نمی‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدارس دولتی سیستان و بلوچستان دانش آموزان مدارس دولتی سیستان و بلوچستان دانش آموزان توزیع نامناسب منابع عدالت آموزشی دانش آموزان حداقل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۵۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌ و بختیاری

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری گفت: تاکنون هیچ‌گونه مسمومیت یا مشکلی در اثر مصرف شیر مدارس برای دانش‌آموزان گزارش نشده و کیفیت شیر توزیع‌شده بین دانش‌آموزان مطلوب است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، بهنام اسماعیلی در پی انتشار نامه‌ای از یکی از شهرستان‌های استان در فضای مجازی با موضوع توزیع نشدن شیر در مدارس تا اطلاع ثانوی اظهار کرد: با توجه به مشکوک شدن مدیران دو آموزشگاه در یکی از شهرستان‌ها نسبت به کیفیت شیر، توزیع شیر در آن منطقه به صورت موقت متوقف شد تا بررسی‌های لازم توسط مسئولان بهداشت صورت پذیرد.

وی افزود: طبق دستوالعمل‌های نظارت‌های بهداشتی و کنترل کیفی شامل خط تولید تا محصول نهایی شیر مدارس قبل از خروج از کارخانه توسط کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و اداره استاندارد، نمونه‌برداری و بررسی می‌شود، پس از انجام آزمایشات مربوطه و اطمینان از سلامت محصول شیر توزیع می‌شود.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌ها نیز در فرایند حمل شیر تا توزیع در مدارس نظارت مستمر دارند و مربیان بهداشت و مدیران مدارس نیز در نهایت پیش از توزیع، کیفیت شیر را بررسی می‌کنند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: در تمام نقاط استان فرایند توزیع شیر همچنان ادامه دارد و این مورد جزئی در شهرستان فارسان است که از امروز توزیع شیر در این شهرستان نیز به‌طور معمول ادامه خواهد داشت.

اسماعیلی ادامه داد: تاکنون هیچ‌گونه مسمومیت یا مشکلی در اثر مصرف شیر مدارس برای دانش‌آموزان گزارش نشده و کیفیت شیر توزیع‌شده بین دانش‌آموزان مطلوب است.

کد خبر 746846

دیگر خبرها

  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • ترویج اهمیت درختداری بین دانش آموزان بافتی
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌ و بختیاری
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد