Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «میچ مک‌کانل» رهبر اکثریت سنا و عضو حزب جمهوری‌خواه آمریکا، در جمع خبرنگاران در کنفرانسی در ایالت کنتاکی گفت به دلیل نگرانی از عدم رعایت اصول بهداشتی دوماه است به کاخ سفید نرفته است.

این مقام ارشد آمریکا با بیان آنکه از ترس ابتلا به کرونا به کاخ سفید نرفته، به خبرنگاران گفت: «در واقع از ۶ اوت [۱۶ مرداد]به کاخ سفید نرفته‌ام، زیرا اصول آن‌ها در مواجه با کرونا با موازین من مغایرت دارد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در عوض ترجیح داده است تا در مسائل مهم از طریق مکالمات تلفنی با «دونالد ترامپ» در ارتباط باشد. به طور مثال او مواردی، چون بحث درباره «محرک‌های اقتصادی در دوران کرونا» و «مسائل مربوط به دادگاه عالی آمریکا» را از راه تلفن با ترامپ در میان گذاشته است.

این مقام جمهوری‌خواه همچنین گفت: «من فکر می‌کنم بهتر است از ماسک استفاده کنیم و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود. اما در برخی فضا‌ها دیدگاه‌ها متفاوت است که البته بهای آن را اکنون می‌پردازند».

اظهارات مک‌کانل که هم حزبی رئیس جمهور آمریکا هم به شمار می‌رود، با سخنان ترامپ در تضاد است. وی در پاسخ به انتقادات در خصوص دست کم گرفتن ویروس کرونا، می‌گوید که همه دستورالعمل‌ها رعایت می‌کند.

دونالد ترامپ هفته گذشته در پیامی در حساب کاربری توئیتر خود از مثبت شدن تست کرونای خود و همسرش خبر داد و نوشت: «امشب تست کووید-۱۹ بانوی اول آمریکا و من مثبت شد، ما فورا قرنطینه و روند بهبودمان را شروع می‌کنیم، ما با هم از پس این (بیماری) برخواهیم آمد!»

پس از انتشار این خبر تعداد بسیاری از کارکنان و مقام‌های کاخ سفید زنجیروار به کرونا مبتلا شدند تا جاییکه چند روز پیش اخبار حاکی از ابتلای «کایلی مک‌انانی» سخنگوی کاخ سفید به ویروس کرونا بود. روز گذشته نیز اخباری مبنی بر ابتلای تعدادی از کارکنان پنتاگون به کرونا منتشر شده است. 

روزنامه آمریکاییِ «واشنگتن پست» نیز به تازگی در گزارشی خبر داد «شیوع کرونا در کاخ سفید کارمندانش را نگران کرده است».

اعضای ارشد حزب دموکرات در مجلس سنای آمریکا نیز روز سه‌شنبه ضمن انتقاد از دولت آمریکا، از دونالد ترامپ خواستند تا در خصوص شیوع ویروس کرونا در کاخ سفید صادقانه‌تر رفتار کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میچ مک کانل سنای آمریکا دونالد ترامپ کرونا در آمریکا کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۸۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور مقامات کاخ سفید پس از حوادث اصفهان

 «واشنگتن‌پست» گزارش داد که مقام‌های ایالات متحده در چندین ارگان دولتی به این روزنامه گفتند که دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا به آنها دستور داده است که درباره ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند هوایی ایران در اصفهان، به طور علنی صحبت نکنند.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا از اظهار نظر در مورد اینکه «آیا واشنگتن در مورد حمله هشدار داده است یا خیر»، خودداری اما تاکید کرد که «ایالات متحده در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نداشته است.»

به گزارش ایرنا به نقل از این روزنامه آمریکایی، حوالی ساعت چهار بامداد روز جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان به گوش رسید.

دیگر خبرها

  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • آقایانی که حرف رهبری درباره مسمومیت دختربچه ها را قبول نداشتند، همه کاره انتخابات بودند /بی‌تعارف، جنگ قدرت است و نابرابری و نامردی!
  • آدرس غلط سی‌ان‌ان/ تلاش برای تطهیر کاخ سفید
  • رأی مثبت سنای آمریکا به برنامه نظارت خارجی
  • آدرس غلط سی ان ان / تلاش برای تطهیر کاخ سفید
  • دستور مقامات کاخ سفید پس از حوادث اصفهان
  • ترامپ سخنرانی خود را به دلیل آب و هوای بسیار بد لغو کرد
  • فراخوان برای تحریم ضیافت شام خبرنگاران در کاخ سفید