Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@08:40:33 GMT

چه بخوریم تا جوش نزنیم؟

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۷۸۸۰۴

چه بخوریم تا جوش نزنیم؟

برای مهار جوش های صورت می توان سبک زندگی را تغییر داد در این شرایط می توان روند تغذیه را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ آکنه نوعی بیماری پوستی است که عمدتا هنگام مسدود شدن منافذ پوست با چربی و خاک ایجاد می شود. جوش ها و سایر مشکلات پوستی بازتابی از سلامت داخلی به خصوص دل و روده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

چنانچه بیماری معده یا کمبود مواد مغذی در خون داشته باشید، پوست شما بلافاصله مستعد آکنه و تیرگی می شود. برای داشتن پوستی بی عیب و نقص و تمیز باید دوستدار غذاهایی که در ادامه آن ها را معرفی کرده ایم، باشید. به علاوه اینکه روزانه مقدار زیادی آب بنوشید.

 

چغندر

این سبزی بنفش رنگ سرشار از ویتامین A، ویتامین E و سایر مواد معدنی حیاتی مانند پتاسیم، سدیم، کلسیم و منیزیم است که برای سلامت پوست ضروری هستند. چغندر به عنوان یک ماده سم زدا در نظر گرفته می شود که به دفع سموم مضر از بدن کمک می کند و مانع از بروز جوش و آکنه صورت می شود.

 

انگور قرمز

انگور قرمز سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند و بنابراین از آسیب پوست پیشگیری خواهد کرد. خوردن انگور قرمز با دانه می تواند در پیشگیری از علائم اولیه افزایش سن کمک کند. آنتی اکسیدان ها همچنین برای درمان التهاب پوست شناخته شده اند، بنابراین برای بهبود قرمزی و تورم اطراف آکنه مفید است.

 

تخمه کدو

پیش از این در بخش بهداشت و سلامت نمناک کامل گفتیم که تخمه کدو تنبل را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا از مزایای جادویی این خوراکی فوق العاده قدرتمند بهره مند شوید. این مواد دارای ویتامینE و روی زیادی می باشد که برای پوست ضروری هستند.

 

آنها از جوش پیشگیری کرده و به بهبود آکنه و علائم کیستیک کمک می کند. همچنین منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 و 6 هستند. مشتی از این تخمه خوشمزه و مقوی را روی سالادهای میوه یا سبزیجات بپاشید و میل کنید.

 

 

توت ها

توت های تیره مانند بلوبری و توت سیاه به عنوان آنتی اکسیدان قدرتمند شناخته می شوند. آن ها استرس اکسیداتیو را کاهش می دهند و بنابراین به جوانسازی پوست به مدت طولانی کمک خواهند کرد.

 

به طور کلی توت ها دارای ویتامین ها و مواد معدنی زیادی هستند که به افزایش متابولیسم بدن کمک می کنند. ان ها شاخص گلیسمی پایینی دارند بنابراین سطح قند خون را کنترل می کنند.

 

ماهی های چرب

ماهی های چرب امگا-3 یکی از مواد مغذی جادویی برای پوست هستند زیرا درخش را به پوست هدیه میدهند. آن ها پوست را از درون بهبود میبخشند و علائم آکنه را در صورت کاهش می دهند.

 

مغزها

بادام و گردو به عنوان غذای پوستی شناخته می شوند زیرا سرشار از اسیدهای چرب امگا-3 و چربی های سالم هستند که برای سلامت پوست ضروری می باشند. این مواد همچنین غنی از آنتی اکسیدان و خواص ضد التهابی هستند که به بهبود آکنه کمک می کند.

 

ماست

دل و روده ای سالم کلید سلامت پوست می باشد. مواد غذایی پروبیوتیک مانند ماست و کفیر را امتحان کنید. باکتری های زنده موجود در محصولات پروبیوتیکی که تخمیر نشده اند برای سلامت دل و روده ضروری و مفید هستند.

 

سبزیجات تیره

کلم بروکلی، کلم پیچ، اسفناج و کلم دارای مجموعه ای از مواد مغذی مانند فولات، آهن، کلسیم، منیزیم، فیبر وویتامین ها هستند که برای حفظ تعادل کلی مواد مغذی در بدن ضروری هستند. داشتن پوستی سالم به معنای بدنی سالم است. اگر رژیم غذایی متعادلی داشته باشید مطمئنا صورتی درخشان و صاف خواهید داشت.

 

پرتقال

پرتقال به عنوان منبع ویتامین C در نظر گرفته می شود که این ویتامین برای پیشگیری از اکنه لازم است. پرتقال دارای خواص ضدالتهابی است که به بهبود تورم و قرمزی اطراف اکنه کمک می کند. آن ها همچنین باعث می شوند پوست برای مدت طولانی جوان به نظر برسد.

 

حال برای مقابله با زخم ها یا همان اسکار آکنه چه چیزهایی میتوانیم به غذای خود اضافه کنیم؟

ویتامین C

ویتامین C برای عادات غذایی ما ضروری است زیرا روند بهبودی بریدگی ها، زخم ها و همچنین اسکار را تسریع می کند. ویتامین C در لیمو، پرتقال، آناناس، کلم بروکلی و سبزیجات به وفور یافت می شود.

 

ویتامین A

خوردن غذاهای غنی از ویتامین A می تواند به طور طبیعی سرعت تولید سلول را در بدن افزایش دهد به خصوص ویتامینA1 که به عنوان رتینول شناخته می شود. این ویتامین برای سلامتی ما بسیار مهم است و با زخم ها، جوش ها، اسکار و سوختگی مقابله می کند.

 

روی

روی باعث بهبود غشای سلولی و پروتئین های پوستی می شود. غذاهایی که سرشار از روی هستند می توانند به راحتی سیستم بهبودی طبیعی بدن را برای درمان بریدگی ها و زخم ها و همچنین جوش و آکنه تقویت کند. پوست انسان به اشعه ماورابنفش خورشید حساس است ؛ روی همچنین از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت خواهد کرد.

 

غذاهای غنی از روی عبارتند از:گوشت گاو، مرغ، توفو، غذاهای دریایی مانند صدف و گوش ماهی، میگو، ماهی قزل آلا، اسفناج، لوبیا قرمز، دانه کتان، تخمه کدو، تخمه هندوانه، سیر، بادام زمینی، نخود، برنج قهوه ای، نخود فرنگی و کنجد.

 

لیکوپن

مواد غذایی حاوی لیکوپن از پوست در برابر نور خورشید محافظت می کنند. مواد غذایی شامل این ماده مهم عبارتند از:گوجه فرنگی، هندوانه، گریپ فروت، گوآوا، پاپایا، مارچوبه، کلم قرمز، هویج، فلفل قرمز و ... .

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جوش آنتی اکسیدان برای سلامت مواد مغذی ویتامین C زخم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۸۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| ثبت تصویر یک زاغ سفید کمیاب

آفتاب‌‌نیوز :

لوسیتیسم نوعی از زالی است که در آن جاندار به طور وراثتی دچار کمبود آنزیم ملانین است و به دلیل فقدان رنگدانه‌ها، پوست، پولک، فلس یا پر‌ها به سفیدی می‌گراید. انجمن پرنده‌شناسی ولز در اظهارنظری این پرنده را «خیلی غیرمعمول و یک در میلیون» توصیف کرده است.

رایت، عکاس این پرنده کمیاب، خود به بیماری ویتیلایگو یا پیسی مبتلاست که باعث از بین رفتن رنگدانه در قسمت‌هایی از پوست می‌شود.

او با اشاره به اینکه با دیدن این پرنده کمیاب حس کرده که خوش‌شانس‌ترین آدم دنیا است، گفت: دیدن این پرنده باعث شد احساس آرامش کنم و فکر کنم که [در این بیماری]من تنها نیستم.

منبع: فرارو

دیگر خبرها

  • برای باهوش‌تر شدن، این مواد غذایی را بخورید
  • (ویدئو) فرآیند پرورش میلیون ها مار و پردازش پوست آن ها در کارخانه
  • عکس| ثبت تصویر یک زاغ سفید کمیاب
  • در کرمانشاه چه خوراکی‌هایی بخوریم؟
  • کمبود این ویتامین‌ها علت سرگیجه شماست
  • جوانی پوست شما با این خوراکی‌ها حفظ می‌شود
  • میوه را کی بخوریم؛ با شکم خالی یا پر؟
  • ویتامین D خود را از این مواد غذایی تامین کنید
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین D هستند
  • بعد از شام دسر بخوریم یا نه؟