Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه آلمان در واکنش به اقدام جدید آمریکا در تحریم چند موسسه مالی ایران، اعلام کرد: از سیاست واشنگتن که مبتنی بر فشار حداکثری به تهران است، پیروی نمی‌کند.

به گزارش ایرنا، دولت آلمان روز جمعه مخالفت خود را با اقدامات تحریمی آمریکا با هدف ایجاد فشار حداکثری به اقتصاد ایران اعلام کرد. وزارت امور خارجه این کشور در بیانیه ای نوشت: در سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران، مشارکت نمی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما همواره مخالفتمان را با این گونه سیاست ها اعلام کرده ایم.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه با هدف به زانو درآوردن مردم ایران، شرکت تأمین سرمایه امین، در بیانیه‌ای اعلام کرد: بانک کشاورزی، بانک مسکن، بانک رفاه کارگران، بانک شهر، بانک اقتصاد نوین، بانک قرض الحسنه رسالت، بانک حکمت ایرانیان و بانک ایران زمین بخشی از تحریم‌شدگان امروز توسط آمریکا هستند.

بر اساس این بیانیه، همچنین بانک همکاری منطقه‌ای اسلامی، بانک کارآفرین، بانک خاورمیانه، موسسه اعتباری مهر ایران، بانک پاسارگاد، بانک سامان، بانک سرمایه، بانک توسعه تعاون و بانک گردشگری هم در این فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

این در حالی است که آمریکا در یک اقدام فریبنده، روز گذشته مدعی شد ایران پیشنهاد آنها برای کمک در مبارزه با کرونا را رد کرده است.

دولت ترامپ در طول سه سال گذشته، شدیدترین تروریسم اقتصادی را علیه مردم ایران به کار گرفته و پس از آنکه در سازمان ملل متحد و شورای امنیت شکست خورد، به هر شکل ممکن در تلاش است تا در مدت باقی مانده به انتخابات آمریکا که احتمال پیروزی در آن را اندک می‌بیند، هرگونه مسیر برای بهبود شرایط و بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای را مسدود سازد.

آلمان پیش از این نیز با تلاش آمریکا برای فعال کردن ساز وکار موسوم به مکانیسم ماشه در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت مخالفت کرده بود. اواخر ماه سپتامبر فرانسه، آلمان و انگلیس در بیانیه ای اعلام کردند که ایالات متحده از زمان خروج از توافق در ۸ مه ۲۰۱۸، دیگر از شرکای برجام نیست. بنابر این طرح ادعایی مطابق با بخش ۱۱ قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که توسط ایالات متحده آمریکا به اعضای این شورا ارسال شده، هیچ نتیجه قانونی ندارد و کلیه مصوبات و تدابیری که براساس این رویه یا نتیجه احتمالی آن اتخاذ می شوند ، نمی توانند نتیجه قانونی داشته باشند.

لینک کوتاه: asriran.com/0039Ga

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آلمان ایران برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۹۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند

به گزارش همشهری آنلاین وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۴ شخص و ۲ نهاد را در ارتباط با ایران در لیست تحریم‌های خود قرار داده است. این تحریم‌ها به بهانه دخیل بودن این اشخاص و نهادها در حملات سایبری به سازمان‌های دولتی ایالات متحده اعمال شده است.

کد خبر 846802 برچسب‌ها خبر ویژه ایران و آمریکا

دیگر خبرها

  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرد
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند
  • بنیامین نتانیاهو: با تحریم گردان اسرائیلی مقابله می‌کنیم