Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام رضا دیلمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: تفکر و باور بی بدیل حماسه ساز اربعین سیدالشهدا (ع)، امروز به رزمایش جهانی و محور تمدن سازی نوین اسلامی، عاشورایی و انقلابی شده است.

وی با بیان اهمیت نشر گفتمان مکتب عاشورا، افزود: در همین راستا، این مسابقه در دو بخش مسابقه خاطره نویسی و دل نوشته اربعین حسینی آغاز شده است و زائران اربعین سال های گذشته خاطرات خود را مکتوب کنند و یا می توانند دل نوشته های خود را از طریق فضای مجازی ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیلمی تصریح کرد: در شرایطی که شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی پیاده روی اربعین و برخی از برنامه های حضوری فرهنگی و مذهبی در سراسر کشور شده است، توجه به بسترهای فضای مجازی زمینه ساز بروز و رویش ظرفیت های جدید خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: اگر چه به علت ویروس منحوس کرونا و اقتضائات امروز کشور و جهان، راهپیمایی اربعین نداریم اما تفکر اربعین را باید در قالب های مختلف با ابتکار و خلاقیت عملیاتی کنیم و تاکنون اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: اگر امروز شاهد صلابت انقلاب اسلامی در بلندای جهان و افول تمدن غرب هستیم، ریشه در تاسی به گفتمان عاشورا و اسلام ناب دارد و این حاصل خون سیدالشهدا (ع) و حماسه کربلا است.

دیلمی گفت: مکتب سیدالشهدا، مکتب تعالی و حیات اسلام است و در گام دوم انقلاب، برای رسیدن به جامعه تمام عیار دینی و تمدن نوین اسلامی، باید عاشورایی و اربعینی بیندیشیم و عمل کنیم.

وی بیان کرد: محبت و دلدادگی به سیدالشهدا و سلاله نبی مکرم اسلام، جهانی است و در قلوب همه مسلمانان جهان و ادیان و ملت ها قرار دارد.

دیلمی عنوان کرد: محرم فصل رویش انقلابی و تمدن سازی نوین اسلامی بوده و زنده نگهداشتن حادثه عظیم عاشورا و اربعین به عنوان نقطه عطف تاریخ اسلام، یک امر ضروری و تکلیف است.

کد خبر 5044023

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب گرگان اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان اربعین حسینی ویروس کرونا اربعین 99 شیراز اربعین حسینی آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا گرگان چهل سالگی دفاع مقدس کرمانشاه مجلس شورای اسلامی ستاد ملی مقابله با کرونا شهرکرد خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۹۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی جهادی در مسجد بقیه‌الله گلستان‌شهر بجنورد برگزار می‌شود

دریافت 28 MB

سرهنگ ناصر تابش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: گروه‌های جهادی در دهه پایانی ماه رمضان جهت کمک به عمران بخش‌هایی از مسجد بقیه‌الله گلستان‌شهر بجنورد حضور پیدا خواهند کرد.

کد خبر 6063847

دیگر خبرها

  • پویش داستان نویسی بیداری اسلامی در نیمروز برگزار می‌شود
  • لزوم حکمی‌سازی مراکز علمی برای تولید دانش مبتنی بر بینش
  • رمز و راز تابوت‌های مصریان باستان
  • اردوی جهادی در مسجد بقیه‌الله گلستان‌شهر بجنورد برگزار می‌شود
  • محفل امام حسنی‌ها، گامی در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی / دهه هشتادی‌ها را اینجا بشناسید
  • فلسطین مسئله اول جهان اسلام است
  • قارون‌ها و سامری‌های جهان امروز مانع از پیروزی مردم فلسطین هستند
  • موضوع اول جهان اسلام، فلسطین است
  • پوتین: می‌دانیم جنایت مسکو توسط اسلام گرایان رادیکال انجام شده | فیلم
  • توقف نسل کشی در غزه وحدت حاکمان جهان اسلام را می‌طلبد