Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-28@08:06:49 GMT

عرضه مواد دخانی در کیوسک ها منوط به اخذ مجوز

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۸۰۱۸۰

سیدعلی مفاخریان در گفت وگو با ایسنا، در تشریح روند نظارت بر کیوسک های مطبوعاتی سطح شهر تهران به راه اندازی سامانه ای به نام کیوسک اشاره کرد و گفت: محتوای این سامانه هم در بخش کار داخلی ما در شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل برای نظارت بر کیوسک ها مورد بهره برداری قرار می گیرد یعنی آخرین جابجایی ها و مستندات هر کیوسک در این سامانه با هدف اعمال نظارت دقیق بارگذاری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از سوی دیگر در این سامانه بخش نظارت مردمی پیش بینی شده است که اگر تخلفاتی از بهره بردار کیوسک ها و نوع برخورد آنها توسط شهروندان دیده شود از طریق اسکن بارکدی که به زودی بر روی کیوسک ها نصب می شود بتوانند به سامانه متصل و نظرات خود را در ارتباط با بهره بردار کیوسک اعلام کنند.

مفاخریان ادامه داد: شکایات اعلام شده اگر مربوط به حوزه شهرداری باشد توسط شرکت ساماندهی صنایع و شماغل شهر تهران رسیدگی خواهد شد و اگر لازم باشد موضوع به اتحادیه منتقل می شود تا شکایت رسیدگی و پاسخ شهروندان داده شود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه برخی از کیوسک ها تخلفاتی همچون سدمعبر، توسعه فضاها همانند ایجاد زیرزمین و یا ایجاد تغیرات در کیوسک ها را مرتکب شده اند، افزود: ممکن است این تخلفات از نظر ما پنهان مانده که در این موارد شهروندان می توانند کمک کنند و گزارشات مردمی را از طریق دسترسی این موضوع در سامانه اعلام کنند.

وی ادامه داد: در این سامانه فضای تقدیر و تشکر نیز فراهم شده به شکلی که اگر خدمات مناسبی ارائه می شود این آمادگی وجود دارد که کیوسک دار مورد تشویق قرار گیرد تا فضای انجام بهتر وظایف شهروندی فراهم شود.

مفاخریان درباره فروش مواد دخانی در کیوسک ها نیز گفت: در ارتباط با عرضه مواد دخانی مثل سیگار در کیوسک ها مخالفیم اما در قرارداد جدیدی که درحال تنظیم است، پیش بینی شده که کیوسک دار اتحادیه برود و مجوزهای لازم در این بخش را از ستاد مبارزه با مواد مخدر و یا وزارت بهداشت تامین کند. قطعا متولی این موضوع ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که این موضوع را در دستور رسیدگی هم دارد؛ به این ترتیب اگر نتوانند مجوزهای لازم برای عرضه سیگار را دریافت کنند این کار با مخالفت ما همراه خواهد بود.

وی تاکید کرد: ما در شرایط معمول هم با عرضه دخانیات در کیوسک ها موافق نیسیتیم ولی با توجه به شرایط اقتصادی که کیوسک ها برای معیشت خود دنبال می کنند موضوع منوط به گرفتن مجوزهای لازم از ستاد مبارزه با مواد مخدد و وزارت بهداشت شده است. تعداد کیوسک ها در سطح شهر تهران هیچ تغیری نداشته و تنها در سطح شهر تهران جابجا شده اند.

منبع: الف

کلیدواژه: کیوسک ها شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۰۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف کالای دخانی ۱۰ میلیاردریالی قاچاق در بابل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سرهنگ محمد محمدپور درباره جزئیات این خبر، گفت: در اجرای طرح تشدید و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرتسان بابل با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی یکی عاملان تهیه و پخش انواع کالای دخانی قاچاق در آن شهرستان شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران، تصریح کرد: متهم که با یک خودروی پژوی شوتی اقدام به حمل کالای قاچاق از استان‌های مرزی به این شهرستان می‌کرد، در عملیاتی پلیسی دستگیر شد.

سرهنگ محمدپور، خاطرنشان کرد: ماموران پس از هماهنگی‌های قضائی در بازرسی از محل دپوی کالا توسط متهم ۳۵۰ پاکت انواع تنباکو و ۲۷۰ هزار نخ انواع سیگار خارجی به ارزشی بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال کشف کردند.

سرهنگ محمدپور با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرا گرفت، از شهروندان خواست: برای مبارزه با عرضه کالای خارجی و قاچاق و از جمله کالا‌های سلامت محور با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را در این زمینه به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند

دیگر خبرها

  • کشف کالای دخانی ۱۰ میلیاردریالی قاچاق در بابل
  • ضبط ۱۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد توسط تعزیرات البرز
  • مواد غذایی تاریخ‌مصرف گذشته در «دیلم» جمع آوری شد
  • کشف، ضبط و معدوم سازی ۱۹ تن مواد خام دامی در نهاوند
  • کشف و معدوم‌سازی ۱۹ تن انواع مواد خام دامی در نهاوند
  • هوادار تهران در مسیر دریافت مجوز ملی و حرفه‌ای
  • گام‌های باشگاه هوادار برای دریافت مجوز ملی و حرفه‌ای
  • گام‌های باشگاه هوادار برای دریافت مجوز ملی و حرفه ای
  • تشدید نظارت شبکه دامپزشکی کرمان بر عرضه مواد خام دامی 
  • کشف انبار مواد غذایی احتکار شده در کاشمر