Web Analytics Made Easy - Statcounter

لبنان روز جمعه شاهد انفجار انبار سوخت در بندر بیروت بود که جان دست کم ۴ شهروند این کشور را گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از یورونیوز، منابع خبری در بیروت روز جمعه نهم اکتبر از انفجار در یک انبار نفت کوره (مازوت) در یکی از نقاط پرجمعیت پایتخت لبنان خبر دادند.

بر اساس آخرین آمار که صلیب سرخ لبنان در اختیار خبرگزاری‌ها گذشته تاکنون دست کم چهار نفر در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صلیب سرخ لبنان با انتشار توئیتی ضمن تایید این مطلب اعلام کرد که چندین نفر نیز بر اثر شدت جراحات وارده به بیمارستان منتقل شده‌اند.

این انفجار که همراه با آتش‌سوزی بزرگ همراه شده در انبار مازوت یک نانوایی در محله پرتراکم «طارق الجدیده» در بیروت روی داده است.

بر اساس این گزارش نفت کوره یا مازوت در لبنان کاربرد بسیار زیادی دارد؛ یکی از مهم‌ترین موارد استفاده از این نوع سوخت، راه‌اندازی و بهره‌برداری از ژنراتورهای تولید الکتریسیته عنوان شده، زیرا این کشور سال‌هاست که با کمبود شدید برق روبرو است.

یک منبع امنیتی به خبرنگاران و رسانه‌های لبنانی گفته که صاحب انباری که در آن مقادیری بنزین نیز نگهداری می‌شد، دستگیر شده است.

گفته می‌شود صاحب این انبار یکی از ارائه دهندگان خدمات خصوصی برق است که در مواقع خاموشی از طریق ژنراتور الکتریسیته مورد نیاز ساکان محل را تامین می‌کند.

وسعت آتش‌سوزی ناشی از انفجار این مخزن مازوت تا حدی بزرگ بوده که بر اساس تصاویر پخش شده از شبکه‌های تلویزیونی محلی بسیاری از ساکنان را وحشت زده و دست کم بیست نفر را نیز زخمی کرده است.

مقامات شهری در پایتخت لبنان ساعتی پس از انتشار خبر این انفجار اعلام کردند که ماموران آتش‌نشانی و صلیب سرخ همچنان مشغول تخلیه افرادی هستند که در مجاورت یا طبقات بالای ساختمان حادثه دیده زندگی می‌کردند.

این سومین انفجار و آتش‌سوزی پس از فاجعه بزرگ چهارم اوت در بندر بیروت است که ۲۰۰ کشته و بیش از ۶ هزار پانصد مجروح به جا گذاشت.

انفجار اواخر سپتامبر یک انبار مهمات حزب‌الله در جنوب لبنان و پیش از آن نیز آتش‌سوزی بزرگ در یک انبار حاوی روغن و لاستیک خودرو در پایتخت لبنان حوادثی مشابه بود که شهر بیروت اتفاق افتاد. انفجار و حوادث ناگوار ماه‌های اخیر در لبنان در شرایطی روی می‌دهد که این کشور هم‌اکنون با بزرگترین بحران پس از جنگ داخلی خود طی سالهای ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۰ روبرو است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لبنان آتش سوزی یک انبار دست کم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۱۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی حوالی بیمارستان هفت تیر مربوط به انبار کارتن بود

رئیس روابط عمومی فرمانداری ری گفت: دود گسترده در آسمان ری ناشی از آتش سوزی در انبار کارتن در محدوده بیمارستان هفت تیر است. - اخبار استانها -

مسعود ترکاشوند در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در ری، درباره آتش‌سوزی گسترده انبار در شهر ری گفت: دود گسترده در آسمان شهر ری ناشی از آتش‌سوزی در یک انبار کارتن بود که به دلیل تعطیلی کارخانه و اطلاع دیرهنگام به آتش‌نشانی گسترش یافته است.

وی افزود: آتش‌نشانی پس از اطلاع از وقوع حادثه بلافاصله در محل حاضر و اقدام به اطفای حریق کرده است.

آتش سوزی در کلوپ شبانه استانبول 15 کشته بر جای گذاشت

رئیس روابط عمومی فرمانداری ری در ادامه گفت: تا این لحظه اطلاعی از میزان خسارات احتمالی در انبار نزدیکی بیمارستان هفت تیر نداریم و بلافاصله پس از کسب اطلاع اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| شکست سنگین شهرداری گرگان در بیروت
  • (تصاویر) آتش سوزی انبار لاستیک در جنوب تهران
  • حریق گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری (فیلم)
  • مهار آتش‌سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • (ویدئو) مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • آتش‌سوزی حوالی بیمارستان هفت تیر مربوط به انبار کارتن بود
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود