Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی از رونمایی موشک‌های بالستیک از سوی همسایه شمالی خود همزمان با برگزاری یک رژه نظامی در اوایل روز شنبه خبر داد.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی طی بیانیه‌ای اعلام کرد به نظر می‌رسد پیونگ یانگ در این رژه، تمامی تجهیزات و پرسنل نظامی خود را بسیج کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به اعلام کره جنوبی، رژه نظامی روز شنبه در کره شمالی که به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس حزب کارگر این کشور برگزار می‌شود، با نمایش تسلیحات راهبردی تازه دنبال می‌شود.

گفته می‌شود رسانه‌های کره شمالی در خصوص رونمایی از این تسلیحات در رژه امروز اطلاع رسانی نکرده اند. پیش از این مقامات کره جنوبی با استناد به تصاویر ماهواره‌ای اعلام کردند که کره شمالی قصد رونمایی از یک موشک بالستیک قاره پیما یا یک موشک بالستیک زیردریایی جدید را دارد.

پیشتر یک مقام ارشد سئول به یک رسانه محلی گفته است سازمان اطلاعات کره جنوبی و آمریکا متوجه شده اند که کره شمالی در حال انتقال یک موشک بالستیک قاره پیما (ICBM) همراه با چهار پرتابگر سیار آن به یک کارخانه تولید خودرو در حومه پیونگ یانگ است.

کره شمالی اولین موشک قاره پیمای خود موسوم به هواسونگ-۱۵ (Hwasong-۱۵) را در سال ۲۰۱۷ آزمایش کرد. پیشتر عنوان شد کره شمالی در سالگرد تاسیس حزب حاکم خود با نمایش این موشک قدرت موشکی خود را به رخ بکشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کره شمالی تسلیحات نظامی موشک بالستیک کره شمالی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۱۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود ۶ تیم به جام ملت‌های آسیا و دور بعدی انتخابی جام جهانی فوتبال

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در پایان هفته چهارم از مرحله گروهی رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا، صعود ۶ تیم به دور بعدی این مسابقات قطعی شد.   تیم‌های ملی ایران، ازبکستان، استرالیا، امارات، قطر و عراق با کسب نتایج مطلوب در این هفته، جواز حضور در مرحله دوم انتخابی جام جهانی را به دست آوردند. در گروه A، ایران با ۱۰ امتیاز از ۴ بازی در صدر جدول قرار دارد و ازبکستان با ۱۰ امتیاز در رتبه دوم است. رقابت‌ها در گروه‌های دیگر نیز ادامه خواهد داشت و ۱۲ تیم دیگر جواز صعود به دور بعدی را کسب خواهند کرد.   مرحله دوم انتخابی جام جهانی در قاره آسیا به صورت گروهی برگزار خواهد شد و ۱۸ تیم در سه گروه ۶ تیمی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. دو تیم برتر هر گروه به طور مستقیم راهی جام جهانی ۲۰۲۶ خواهند شد و تیم‌های سوم هر گروه به پلی‌آف راه پیدا می‌کنند تا تکلیف دو سهمیه دیگر هم روشن شود. یک تیم هم از آسیا باید شانس خود را در مرحله پلی آف بین قاره‌ای بیازماید.   جام جهانی ۲۰۲۶ به میزبانی مشترک ۳ کشور آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار خواهد شد و نخستین بار با حضور ۴۸ تیم انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا و کره جنوبی علیه کره شمالی
  • مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه به کره شمالی رفت
  • رونمایی شهر هوشمند عربستان از یک استراحتگاه تالابی جدید
  • کودتا و ناامنی در آفریقا؛ نقش استعمار فرانسه در قاره سیاه
  • صعود ۶ تیم به جام ملت‌های آسیا و دور بعدی انتخابی جام جهانی فوتبال
  • قدرت نمایی ایران مقابل آمریکا با این موشک هایپرسونیک /قاتل سامانه‌های پدافندی دشمنان را بشناسید+جزئیات
  • موشک جدید و مخوف کیم‌جونگ‌اون!/ عکس
  • مقدماتی جام جهانی در آسیا | صعود استرالیا با گلباران کردن لبنان
  • سواحل استان بوشهر متلاطم است
  • حمله روسیه به دفاتر سرویس امنیتی اوکراین با موشک‌های هایپرسونیک