Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-28@09:05:37 GMT

خواص روغن زیتون برای پوست و نکات مهمی که نمی دانید!

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۸۲۴۰۶

خواص روغن یتون برای پوست را می خواهیم در این ویدئو بررسی کنیم.روغن زیتون محبوب ترین روغن نباتی در جهان است. نه تنها به دلیل طعم دلپذیری که دارد، بلکه به دلیل ترکیب بی نظیر مواد مغذی و در نتیجه فواید سلامتی آن می باشد. استفاده از روغن های گیاهی روی پوست برای بعضی افراد غیر قابل درک است؛ زیرا تصور می شود پوست چرب جلوه بدی دارد و مضر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود، اسیدهای آلی، آنتی اکسیدان ها و چربی های موجود در این روغن می توانند برای بدن بسیار مفید باشند. در سراسر جهان، روغن زیتون به طور مرتب برای پوست مورد استفاده قرار می گیرد و این امر با مطالعات بیشماری در طول سال ها تأیید شده است.

روغن های زیتون بسته به روش های پردازش آن ها، طبقه بندی می شوند. بنابراین اگر می خواهید یک روغن سالم مصرف کنید و خواص زیادی دریافت نمایید، مهم است که بدانید از چه نوع آن استفاده می کنید. به عنوان مثال: روغن زیتون خام و روغن نارگیل اصل یکی از بهترین گزینه ها است زیرا تحت پردازش بسیار کمی قرار می گیرند و خالص محسوب می شوند. استفاده از روغن زیتون برای پوست می تواند به صورت های مختلف انجام شود. می توانید آن را مستقیماً روی نقاط التهابی پوست استعمال کنید یا اینکه با سایر روغن های حامل مخلوط کنید. روغن زیتون را می توان به عنوان محصولات آرایشی طبیعی مانند کرم مرطوب کننده قرار داد یا در ماسک های مو و صورت استفاده کرد. با توجه به خاصیت جوان سازی، مرطوب کننده، آنتی اکسیدان و ضد التهابی این روغن، یکی از محبوب ترین داروهای طبیعی برای طیف گسترده ای از شرایط بد پوستی است. همچنین توصیه میشود مقاله روغن های گیاهی برای استرس را حتما مطالعه کنید.

خواص روغن زیتون برای پوست رفع چین و چروک

پلی فنولیک ترکیبات یافت شده در روغن زیتون می تواند به کاهش استرس اکسیداتیو در بدن کمک کند. این، از همان نوع التهاب مزمن است که باعث به وجود آمدن چین و چروک و لکه ها می شود. وقتی آنتی اکسیدان های موجود در روغن زیتون رادیکال های آزاد را خنثی می کنند، ضمن اینکه پوست را محکم کرده و خاصیت ارتجاعی را افزایش می دهد، موجب جوانی آن نیز می شود.

مرطوب کننده

روغن زیتون به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عالی شناخته شده است؛ زیرا می تواند به اعماق پوست نفوذ کرده و مواد مغذی مهمی مانند ویتامین E و A را به لایه های سلول های پوستی که به آن احتیاج دارند، منتقل کند. این تنها یکی از خواص روغن زیتون است که می تواند پوست شما را مرطوب نگه دارد و باعث شود پوست شما شاداب به نظر آید.

مناسب برای داشتن پوستی صاف

روغن زیتون می تواند رنگ پوست شما را یکنواخت و صاف کند. بنابراین این روغن به افرادی که برای حفظ یکنواختی رنگ پوست تلاش می کنند، توصیه می شود. روغن زیتون می تواند گردش خون را تحریک کند و سموم را از بین ببرد. به طور کلی باعث بهبود پوست شما در هر جای بدن می شود.

پاک کننده آرایش چشم

پاک نکردن آرایش چشم موجب ایجاد باکتری و التهابات مختلف می شود اما به دلیل نازک و حساس بودن پوست اطراف چشم، پاک کردن آن کار دشواری است. شما با استفاده از کمی روغن زیتون و پنبه، می توانید بدون نیاز به شیر پاکن های شیمیایی، آرایشتان را پاک کنید.

ضد باکتری

پوست حساس ترین عضو بدن است و مستعد حملات انواع پاتوژن ها می باشد. شما می توانید برای جلوگیری و یا درمان این عارضه از روغن زیتون استفاده کنید. روغن زیتون با ترکیبات طبیعی ضد باکتریایی که دارد باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شما می شود و شما را از طیف گسترده ای از عوامل بیماری زا در امان نگه می دارد.

ضد آفتاب طبیعی

مطالعات نشان داده است که روغن زیتون قادر است آسیب های اشعه ماوراء بنفش خورشید را بر روی پوست کاهش دهد و با استرس اکسیداتیو و جهش سلولی احتمالی مبارزه کند. این روغن می تواند به محافظت در برابر و رفع تأثیر آفتاب سوختگی کمک کند.

ضد التهاب

بسیاری از مردان بعد از اصلاح، التهاب را در مناطق مختلف بدن تجربه می کنند.  استفاده از مقدار کمی روغن زیتون می تواند به سرعت ناراحتی و التهاب را تسکین داده و به روند بهبودی سرعت بخشد.

نکات مهم برای استفاده روغن زیتون برای پوست

واضح است که استفاده از روغن زیتون برای پوست فواید زیادی دارد، اما برخی از عوارض جانبی احتمالی آن نیز باید در نظر گرفته شود. از جمله عوارض وخیم روغن زیتون برای پوست، خشکی پوست و واکنش های آلرژیک احتمالی آن است. در حالی که روغن زیتون می تواند به تعادل سطح روغن در پوست شما کمک کند، اگر بیش از حد از آن استفاده کنید یا خیلی طولانی آن را روی پوست بگذارید باقی بماند، ممکن است باعث ایجاد جوش های سرسیاه یا ایجاد آکنه شود.

علاوه بر این، برخی از افراد نسبت به روغن زیتون حساسیت دارند و ممکن است بثورات پوستی یا التهاب موضعی را تجربه کنند. اگر این علائم موضعی را تجربه کردید باید بلافاصله، مصرف آن را قطع کنید و به پزشک مراجعه نمایید. همچنین اگر به خود زیتون هم حسایت دارید به هیچ عنوان از روغن آن استفاده نکنید. برای تهیه روغن زیتون اصل و یا خرید روغن آر گان می توانید به فروشگاه بکرینا BEKRINA.COM مراجعه کنید

منبع: الف

کلیدواژه: روغن زیتون برای پوست روغن زیتون می تواند مرطوب کننده خواص روغن پوست شما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۲۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص برخی دمنوش‌ها در ماه مبارک رمضان



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر مجید قربانی نهوجی، با بیان اینکه بسیاری از افراد در ماه مبارک رمضان به دنبال نوشیدنی‌هایی برای رفع عطش هستند، اظهار کرد: در این ماه گنجاندن نوشیدنی‌های طبیعی و دمنوش‌های گیاهی در سفره‌های افطار بهترین گزینه برای روزه‌داران است، زیرا با نوشیدن آنها می‌توان ضمن افزایش توانایی بدن در مدت روز، مقاومت بدن را تضمین کرد.

این عضو هیئت علمی توصیه کرد: خاکشیر، کاسنی، به‌لیمو، بادرنجبویه و چای سبز در ماه مبارک رمضان را می‌توان به صورت دمنوش برای رفع نیاز بدن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه روزه داران از خوردن آبمیوه و نوشیدنی‌های گازدار در فاصله افطار تا سحر بپرهیزید، ادامه داد: دمنوش و عرق کاسنی یکی از بهترین عرقیات برای کاهش دمای بدن است، علاوه بر آن می‌تواند باعث مقاومت بدن در برابر گرما باشد.

دکتر قربانی با اشاره به اینکه با نوشیدن این عرق عملکرد معده و اندام گوارشی نیز بهتر می‌شود افزود: می‌توان یک یا ۲ استکان از آن را در فاصله افطار تا سحر نوشید، اما توجه داشت اگر فشار خون‌فردی پایین است آن را با شکر یا گلاب مخلوط و سپس استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه دمنوش نعناع برای بهبود اختلال سیستم گوارشی و نفخ بسیار مؤثر است، اذعان کرد: به همین دلیل مصرف آن در ماه رمضان که معده برای مدت طولانی خالی است، توصیه می‌شود. علاوه بر آن این دمنوش برای کاهش بوی بد دهان و همچنین کاهش دمای بدن نیز استفاده می‌شود.

قربانی با بیان اینکه از چای سبز به‌عنوان تب‌بر و برای رفع گرمازدگی استفاده می‌شود، مصرف آن را در ایام ماه رمضان توصیه کرد و افزود: علاوه بر آن این دمنوش گیاهی از عطش می‌کاهد و باعث تولید عرق بیشتر در بدن و خنک شدن آن می‌شود. وی ادامه داد: در ایام ماه رمضان به‌دلیل خالی بودن معده، ممکن است دچار بوی بد دهان شوید لذا چای سبز برای از بین بردن باکتری‌های دهان مفید است و باعث خوشبو شدن آن می‌شود. روزه‌داران توجه داشته باشند که اگر فشار خون پایینی دارید بهتر است این چای را همراه با عسل بنوشند.

وی همچنین خوردن دمنوش بابونه وعرق بهارنارنج را در ایام ماه رمضان توصیه و خاطرنشان کرد: بابونه یک گیاه با خاصیت ضدالتهابی است به همین دلیل برای جلوگیری از گرگرفتگی و عطش در روزهای ماه رمضان می‌توان از آن استفاده کرد. علاوه بر آن، به تسکین ورم معده کمک می‌کند و عملکرد کبد را بهبود می‌بخشد؛ این گیاه خاصیت خواب‌آوری و آرام‌کنندگی اعصاب هم دارد.

دیگر خبرها

  • نکات استاد چیت چیان در مورد آیه 41 سوره حج
  • آبگیری ۵۰ درصد از سازه‌های آبخیزداری منابع‌طبیعی استان
  • خواص بی نظیر و معجزه های برگ سیر!
  • روزه‌های بدون سحری و افطار در غزه/مسلمانان در این ماه گام مهمی در راه آزادی قدس بردارند
  • خواص برخی دمنوش‌ها در ماه مبارک رمضان
  • نکات مهم برای روزه اولی‌ها در ماه مبارک رمضان
  • آیا روغن زیتون می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؟
  • برخی از نکات کلیدی جز چهاردهم قرآن کریم + فیلم
  • خواص مصرف نمک از منظر روایات
  • طرح‌های جلوگیری از هدررفت آب در استان بوشهر اجرا می‌شود