Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-18@02:08:28 GMT

راز و رمز تمیز کردن لپ تاپ

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۸۲۴۷۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از گروه بازار باشگاه خبرنگاران، ابتدا بدانید که بهترین روش آن است که پیش از هر کاری به دفترچه راهنمای کامپیوتر خود مراجعه کنید و ببینید در آنجا چه دستورالعملی برای تمیز کردن لپ‌تاپ شما داده شده است.
 
اغلب کارخانه‌های فروشنده لپ‌تاپ توصیه می‌کنند که تمیز کردن کلی لپ‌تاپ یک بار در سال بیشتر انجام نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما کسانی که دایما در سفر هستند نیاز بیشتری به تمیز کردن کامپیوترشان پیدا می‌کنند.
 
نخستین نکته در هنگام تمیز کردن لپ‌تاپ این است که از پارچه‌‌های زمخت و زبر و موادی که دارای حلال‌های آمونیاکی هستند خودداری کنید.
 
انواع گردو خاک و کثافات مانند موی حیوانات و غیره ممکن است به درون کامپیوتر شما رفته باشد. خاک سیگار و تفاله‌های ریز از دیگر مواردی است که درون لپ‌تاپ‌ها پیدا می‌شود!اینها معمولا بر روی صفحه نمایشگر شما و یا درون پورت‌ها می‌نشینند و مشکلاتی را ایجاد می‌کنند.شما برای تمیز کردن لپ‌تاپ خود به وسایل زیر نیاز دارد: دمنده هوا، پارچه تنظیف پزشکی، محلول نظافت و در آخر یک تکه پارچه کتانی مانند یک تی‌شرت.

▪ بخش بیرونی - برای تمیز کردن بخش بیرونی و بدنه لپ‌تاپ از یک تکه پارچه کتانی استفاده کنید که می‌تواند بخشی از یک تی‌شرت کهنه و قدیمی باشد.به هیچ عنوان از پارچه‌های راه‌ راه مخصوص نظافت و یا پارچه‌های ساینده برای این کار استفاده نکنید. از پارچه‌ها و دستمال‌های خشن مخصوص نظافت هم نباید استفاده کنید. یادتان باشد هیچ گاه اسپری تمیز کننده را مستقیم روی بدنه لپ‌تاپ نپاشید بلکه آن را روی پارچه ریخته و سپس به بدنه بکشید.
 
▪ سوراخ‌های هواکش- شما می‌توانید از یک کمپرسور دمنده هوا بری تمیز کردن سوراخ‌های هواکش کامپیوتر خود استفاده کنید.در هنگام دمیدن هوا به این سوراخ‌ها مراقب باشید با شدت زیاد اسپری نکنید زیرا این کار به پره‌های فن کامپیوتر ممکن است آسیب بزند.از پارچه پزشکی برای تمیز کردن لابه‌لای سوراخ‌ها و پروانه فن استفاده کنید.
 
هرگز کمپرسور هوا را مستقیم به سمت پروانه فن نگیرید چرا که ممکن است باعث چرخ بیش از حد مجاز آن شود.
 
▪ پورت‌ها - پس از آن که سوراخ‌های هوا و فن تمیز شدند به سراغ پورت‌ها بروید. این پورت‌ مکان‌‌هایی هستند که جرم زیادی را جمع‌آوری می‌کنند برای تمیز کردن آنها باید از پارچه پزشکی استفاده کنید.
 
دمنده هوای فشرده در اینجا نیز می‌تواند کمک فراوانی برای تمیز کردن پورت‌ها بکند. فقط مراقب باشید با فشار هوا جرم‌ها را به اعماق پورت‌ها نفرستید.
 
▪ نمایشگر - اگر قصد تمیز کردن جرم‌های روی صفحه نمایشگر را دارید، حتما قبل از این کار لپ‌تاپ را خاموش کنید. باز هم از یک تکه پارچه کتان مانند یک تی‌شرت استفاده کنید و هرگز پارچه‌هایی که خش ایجاد می‌کنند را به کار نبرید.

هرگز از دستمال توالت برای پاک‌کردن صفحه نمایشگر استفاده نکنید. هرگز از محلول‌های تمیز‌کننده که پایه آمونیاکی دارند برای تمیز کردن صفحه نمایشگر استفاده نکنید.در صورت استفاده از این محلول‌ها پایان کار صفحه نمایشگر فرا رسیده است. برای این کار حتما از محلول‌های تمیزکننده مانیتور استفاده کنید که مطمئن‌تر است. همیشه محلول را بر روی پارچه اسپری کنید و از اسپری کردن مستقیم بر روی صفحه نمایشگر پرهیز کنید. جهت کشیدن پارچه بر روی صفحه نمایشگر از چپ به راست و از بالا به پایین است.

شما همچنین می‌توانید با مخلوط کردن ایزوپروپیل الکل و آب یک محلول تمیزکننده اختصاصی برای خود بسازید. این محلول باید حاوی قسمت‌های مساوی از آب و الکل باشد.
 
▪ کیبورد - کیبورد یکی از کثیف‌ترین بخش‌های کامپیوتر است و ممکن است انواع خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها در هنگام کار کردن روی آن بریزد. بسیاری از جرم‌ها به انگشتان شما چسبیده و از این طریق وارد کیبورد شما می‌شوند.
 
برای خارج کردن جرم‌ها و ذرات زیر کیبورد که در آن فرو رفته‌اند از دمنده هوای فشرده با زاویه مورب استفاده کنید. به راهنمای استفاده از لپ‌تاپ مراجعه کنید. چرا که ممکن است کلید‌های کیبورد شما قابلیت برداشته شدن به منظور نظافت را داشته باشند. پس از تمیز کردن از قرار گرفتن درست کلید‌ها در جای درست خودشان مطمئن شوید. پارچه پزشکی وسیله مفیدی برای پاک کردن کلیدها و اطراف آنها است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: لپ تاپ تمیز کردن زندگی روی صفحه نمایشگر تمیز کردن لپ تاپ برای تمیز کردن استفاده کنید دمنده هوا سوراخ ها پارچه ها پورت ها جرم ها بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۲۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت مراسم آبگیری آب‌ انبار‌های سرایان در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: گواهینامه مراسم آبگیری آب‌انبار‌های سرایان در تقویم رویداد‌های گردشگری جمهوری اسلامی ایران با شماره ۲۰۲۰۹۳۹۱ به ثبت رسید و به استان ابلاغ شد.

 هادی شاه‌وردی افزود: آبگیری آب‌انبار‌ها همه ساله از اوایل دی‌ماه در شب‌های سرد زمستان انجام می‌شود و گروهی از مردم که این سنت حسنه را که از پدرشان به ارث برده‌اند و به میرآب معروف هستند اقدام به انجام آبگیری آب‌انبار‌ها می‌کنند.

وی گفت: در سرایان هنوز بسیاری از آب‌انبار‌های قدیمی بر خلاف آسیاب‌های آبی در گوشه و کنار شهر بر جای مانده‌اند و این سازه‌های هنرمندانه هنوز هم کارکرد خود را در این شهرستان از دست نداده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: آب‌انبار یک مکان مردمی و مورد استفاده همگان است و افراد با همکاری یکدیگر، آبی را که از سال گذشته در آب‌انبار باقی مانده و گل و لایی که کف مخزن آب انبار انباشته شده را تخلیه می‌کنند.

شاه وردی گفت: در سابق مخازن با استفاده از نیروی حیوانات و چرخ و هم‌اکنون به وسیله پمپ تخلیه می‌شود.

وی افزود: پس از تمیز شدن داخل مخازن تمامی آب‌انبارها، مسیر جوی‌های آب تمیز می‌شود و آب سرد و گوارا از دو قنات زابری و تیربری، به مخازن آب‌انبار‌ها هدایت می‌شود تا مردم شهر در تابستان گرم از این آب سرد و گوارا استفاده کنند.

وی گفت:  این مراسم با شماره ۱۳۱۵ در فهرست میراث معنوی کشور (ناملموس) به ثبت رسیده است.

دیگر خبرها

  • صنایع دستی خراسان جنوبی هنری است به گستردگی ایران
  • از ایلِجار چه می‌ دانید؟ یک همدلی برای نشاکاری
  • جارو برقی رباتیک، چه بخریم؟
  • رازهای داشتن پوست سری سالم: راهنمای کامل تمیز کردن پوست سر (فیلم)
  • ثبت مراسم آبگیری آب انبار‌های سرایان در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور
  • ثبت مراسم آبگیری آب‌ انبار‌های سرایان در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور