Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،جاسم محمدی فارسانی روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: حدود ۱۸ درصد از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد لرستان در بازه سنی ۱۶ تا ۳۵ سال هستند که باید با فرهنگ سازی درست زمینه ازدواج مجدد آن‌ها را فراهم نمود.

او با بیان اینکه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای زنان تحت پوشش، هزینه بردار است ادامه داد: هم اکنون برای سه هزار و ۸۰۰ نفر از زنان تا ۴۹ سال حق بیمه پرداخت می‌شود که پس از تاریخ معین و دریافت مستمری تامین اجتماعی از چرخه حمایتی خارج می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی فارسانی اظهار داشت: یکی از چالش‌های جدی زنان سرپرست خانوار تمایل نداشتن به ازدواج مجدد است که این امر به دلایل مختلف از جمله فرهنگ غلط رایج، اتفاق افتاده است.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) لرستان ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار را بسیار مهم دانست و گفت: با توجه به بحث فرزندپروری این افراد، کمیته امداد در حوزه اشتغال خرد و مشاغل خانگی نیز زنان سرپرست را حمایت می‌کند.

محمدی فارسانی افزود: مجموعه امداد تلاش می‌کند خانوار‌های دارای قابلیت را پس از خودکفایی و توانمند سازی در حوزه‌های مادی و معنوی، از چرخه حمایتی خارج نماید و نیازمندان جدید را زیر چتر حمایتی خود بگیرد.

او با تاکید بر ضرورت اقدامات معنوی برای خانواده‌های تحت پوشش تصریح کرد: پیش از کرونا فعالیت‌هایی مانند آموزش‌های معنوی، بصیرت افزایی، برگزاری اردو‌های زیارتی، فرهنگی و تربیتی برای مددجویان انجام می‌شد و در شرایط کنونی نیز برنامه‌هایی برای آموزش مجازی جامعه هدف در دست اقدام است.

محمدی فارسانی همچنین اضافه کرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط خیران جمع آوری شده و اقداماتی از جمله توزیع بسته‌های مواد خوراکی خشک، وعده غذای گرم و اهدای کارت‌های هدیه با همکاری بنیاد مستضعفان انجام شده است.

او اعلام کرد: تاکنون ۳۰۷ نفر از مددجویان تحت حمایت این استان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که ۲۴۲ نفر از آن‌ها بهبود یافته و ۶۵ نفر نیز جان باخته اند و به خانوار‌های آن دسته از مددجویانی که بر اساس شیوه نامه ‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی براثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشته‌اند، مساعدت‌هایی تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد لرستان زنان سرپرست خانوار زنان تحت پوشش مشاغل خانگی ویروس کرونا محمدی فارسانی سرپرست خانوار زنان سرپرست کمیته امداد تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۲۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زارع پور: بیش از ۷ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار دارند

وزیر ارتباطات گفت: رفع فیلتر «گوگل پلی» را در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم و امیدوارم در جلسه آتی، بررسی شود.

 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از هفت میلیون خانوار در کشور تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته‌اند و هدف‌گذاری کردیم که امسال در این زمینه به ۱۴ میلیون خانوار برسیم.

وی افزود: هم‌چنین امسال برنامه‌ریزی کرده‌ایم که رویداد‌های فضایی متعددتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم و ظرف یکی-دو ماه آینده، شاهد رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید خواهیم بود.

زارع‌پور اظهار کرد: برای بار سوم، رفع فیلتر «گوگل پلی» را در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم و امیدوارم در جلسه آتی، بررسی شده و رفع فیلتر صورت بگیرد.

دیگر خبرها

  • زارع پور: بیش از ۷ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار دارند
  • بیش از ۷ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار دارند
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • انسیه خزعلی بیان کرد؛ خبر خوب درباره زنان سرپرست خانوار
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • خزعلی خبر داد : تعطیل شدن شیرخوارگاه ها
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • حمایت از همه زنان سرپرست خانوار نیازمند
  • رویداد کارآفرینی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد