Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-19@02:01:27 GMT

اگـر مـن شهردار منطقه یک بودم...

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۸۳۳۷۸

اگـر مـن شهردار منطقه یک بودم...

همشهری آنلاین - زهرا کریمی: در این مراسم برعکس همیشه جای مدیران با بزرگان شمیران عوض شده است و مفاخر در صندلی‌های ردیف جلو و مدیران حاضر در مراسم در انتهای سالن نشسته‌اند. قرار بود در این مراسم از ۳۰ نفر از مفاخر شمیران قدردانی و تجلیل شود اما برخی از مفاخر به دلیل شیوع ویروس کرونا از آمدن به مراسم امتناع کردند و آن تعداد دیگر با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در مراسم حاضر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هریک از این بزرگان حاضر در مراسم عمرشان را در کوچه باغ‌های شمیران، خانه باغ‌ها، روستاهای لواسان و رودبار قصران گذرانده‌اند و برای رشد و تعالی شمیران و اهالی آن از هیچ فعالیتی دریغ نکرده و هر آنچه از دستشان برآمده انجام داده‌اند تا شمیران، شمیران باقی بماند. از آنها پرسیده‌ایم که اگر شهردار منطقه یک بودند چه برنامه‌ای برای شمیران داشتند؟

«سید اکبر قادری» پدر والیبال شمیران و عضو تیم‌ملی والیبال بزرگسالان از جوانان شمیران حمایت می‌کردم

من اگر شهردار بودم با جوانان بیشتر، صحبت و درخواست آنها را فهرست می‌کردم و برای آنها در شهر، محله و کوچه‌هایشان امکانات رفاهی فراهم می‌کردم. آنچه این جوانان در شمیران نیاز مبرم دارند ساخت ورزشگاه‌های به روز با امکانات ویژه است. بیشتر ورزشگاه‌هایی که الان در شمیران وجود دارند برای بخش خصوصی است و کسانی می‌توانند از این مجموعه‌ها استفاده کنند که تمکن مالی داشته باشند ولی شاید بین ساکنان این محله‌ها افرادی هم باشند که توان مالی برای پرداخت شهریه یک سئانس ورزش را نداشته باشند. به همین دلیل اگر شهردار بودم از جوانان شمیران بیشتر حمایت می‌کردم.

«سید علی قادری» پژوهشگر و نویسنده زندگینامه همسر مرحوم امام خمینی(ره)، ساکن محله شهید محلاتی شمیران را از ترافیک نجات می‌دادم

من اگر شهردار بودم برای ترافیک کوچه‌پسکوچه‌های شمیران و خیابان‌هایش فکری می‌کردم. یادم است وقتی می‌خواستم به مدرسه بروم از خانه تا مدرسه حدود ۲۵ دقیقه پیاده می‌رفتم. اما چند روز پیش همان مسیر با ماشین ۴۵ دقیقه طول کشید. ترافیک معضل شمیران شده است. طرح دیگری که هرچه زودتر آن را اجرایی می‌کردم سبز شدن پشت‌بام‌هاست. در گذشته شمیران باغ‌های زیادی داشت ولی حالا همه باغ‌ها تبدیل به ساختمان‌های بلند و همین تخریب‌ها باعث شده است که دیگر شمیران سبز دیده نشود. بنابراین برای سبز شدن شمیران می‌توان از فضای پشت‌بام‌ها استفاده کرد و مردم را تشویق به این کار می‌کردم.

حاج «ابوالقاسم پرداختی» خیر مدرسه‌ساز از ساکنان محله چیذر شهروندان را به کاشت درخت تشویق می‌کردم

من اگر شهردار شمیران بودم همه سعی و تلاشم را برای نگهداری از باغ‌های شمیران و خانه باغ‌ها می‌گذاشتم. شمیران هنوز طبیعت بکر دارد و باید برای حفظ و نگهداری از آن بیشتر برنامه‌ریزی داشته باشیم. سیاست پاداشی برای این موضوع خیلی خوب جواب می‌دهد و باید شهروندان را به کاشت درخت تشویق کنیم. در حالی که متأسفانه هیچ سیاست پاداشی برای حفظ درختان تا به حال نداشته‌ایم. من اگر شهردار بودم این موضوع را به گونه‌ای در شهر مطرح می‌کردم که مردم به کاشت درخت راغب شوند.

«عباس صالحی» پژوهشگر تاریخ و آداب و رسوم گذشته تجریش هویت و تاریخ شمیران را معرفی کنیم

من اگر شهردار بودم به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کردم که آثار تاریخی شمیران حفظ شود. چون خودم علاقه زیادی به شمیران قدیم دارم برای هویت آن از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنم. بهترین کار در این‌باره بررسی و شناسایی اماکن تاریخی، اسناد تاریخی و عکس‌های تاریخی است و می‌توان با جمع‌آوری این اطلاعات شمیران را با سند و مدرک به نسل امروز معرفی کرد. البته شهردار منطقه یک به من در اقداماتی که برای تاریخ شمیران انجام دادم بسیار کمک کرد. در هر صورت من که شهردار نیستم و یک شهروند علاقه‌مند به تاریخم و هر آنچه از دست من برآید برای تاریخ شمیران انجام می‌دهم.

«مهدی اربابی» پیشکسوت فوتبال در ایران، ساکن شمیران نام قدیمی خیابان‌ها را تغییر ندهیم

من اگر شهردار بودم، خیلی کارها انجام می‌دادم. شهرداران سابق شمیران را از بین برده‌اند. ساکن محله چهارراه حسابی شمیران دیگر درخت ندارد، شمیران دیگر باغ ندارد، شمیران دیگر هوای پاک ندارد، حال و هوای شمیران قدیم را نمی‌توان در کوچه‌ها و خیابان‌هایش پیدا کرد. کوچه تختی و میدان تختی یادگار ۶۰ سال پیش بود در صورتی که به تازگی اهالی شاهد تغییر نام این خیابان به جلیل شهناز بودند. آقای شهناز برای همه ما قابل احترام است اما اهالی شمیران با نام تختی خاطره‌ها دارند و به این دلیل است که اهالی چندان از این تغییر نام‌ها رضایت ندارند.

«سید ابوالحسن میر محمدی میگونی» فعال پیشکسوت در حوزه شهری شمیران پارک جنگلی برای شهروندان بسازیم

من اگر شهردار بودم به جای ویلاسازی بوستان و پارک‌های جنگلی در لواسان و رودبار قصران برای استفاده عموم مردم می‌ساختم. مردم از راه‌های دور به لواسان می‌آیند اما جایی برای گذران اوقات فراغتشان ندارند و به مجبور می‌شوند به باغ‌های شخصی بروند. در صورتی که شهرداری باید این امکانات را برای مردم فراهم کند. باغ‌های شخصی درختان میوه دارند و حضور گردشگر در این باغ‌ها به درختان آسیب می‌رساند.

«سید مهدی اعرابی» نویسنده و مؤلف کتب و پژوهشگر مترو، نجات‌بخش شمیران است

من اگر شهردار شمیران بودم برای تعقیب عملکرد معاونت‌ها و مدیرانم در شهرداری‌های نواحی شبانه‌روز تلاش می‌کردم و از مردم می‌خواستم تا درخواست‌هایشان را از همکارانم بخواهند. ترافیک شمیران و به‌خصوص شمال غرب شمیران را رفع می‌کردم. اهالی در محدوده‌های اوین و سعادت‌آباد ساعت‌های زیادی در ترافیک هستند. ایستگاه‌های مترو نجات‌بخش ترافیک شمیران است و خوشبختانه اتفاق خوبی که ماه پیش شاهدش بودیم کلنگ‌زنی ایستگاه مترو نمایشگاه بین‌المللی بود.

«محمدعلی وارسته‌پور» قصران‌شناس و پژوهشگر تاریخ ادبی شمیران، ساکن محله دزاشیب حامی خانواده‌های بی‌بضاعت شمیران می‌شدم

من اگر شهردار شمیران بودم، حامی خانواده‌های بی‌بضاعت شمیران می‌شدم و سعی می‌کردم به این قشر از ساکنان توجه ویژه‌ای داشته باشم. فضای سبز منطقه را توسعه می‌دادم و فکری به حال ترافیک می‌کردم. الان ۸۰ سال سن دارم و ۳۰ سال در شهرداری خدمت کرده‌ام و شهردار مناطق یک، ۶ و ۲۰ بوده و همیشه سعی کرده‌ام حامی اقشار ضعیف جامعه باشم.

«ناصر نصیری» پیشکسوت ورزش‌های باستانی شمیران سراهای محله را افزایش می‌دادم

من که شهردار نیستم و نمی‌دانم شهرداران مناطق تهران با چه مشکلاتی برای انجام کار مواجه هستند. شهردار بودن کار ساده‌ای نیست ولی اگر شهردار می‌شدم تعدادسراهای محله را زیاد می‌کردم. از زمانی که‌سراهای محله ساخته شده نوع ارتباط برقرار کردن همسایه‌ها با یکدیگر متفاوت شده است و درسراها شهروندان به راحتی می‌توانند زیر نظر استادان فعالیت‌های هنری، ادبی، فرهنگی و ورزشی انجام بدهند.

کد خبر 555472 برچسب‌ها منطقه ۱ همشهری محله شهردار انجمن آثار و مفاخر فرهنگی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: منطقه ۱ همشهری محله شهردار انجمن آثار و مفاخر فرهنگی من اگر شهردار بودم باغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۳۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ شوال سالروز تخریب قبرستان بقیع و علم‌کشی در شمیران + فیلم و عکس

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، امروز ۸ شوال، مصادف است با سالروز تخریب قبرستان بقیع، اتفاقی که در سال ۱۳۴۴ هجری قمری توسط وهابیت رخ داد.

این روز در تاریخ به «یوم الهدم» معروف است اتفاقی که به نوعی از غم‌انگیزترین وقایع تاریخ اسلام محسوب می‌شود و از روزهای تلخ شیعیان است، روزی که در حقیقت از نمادهای مظلومیت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) محسوب می‌شود.

بسیاری از هیأت‌های عزاداری در این روز به یاد این فاجعه عزاداری می‌کنند. یکی از معروف‌ترین عزاداری‌های مخصوص این روز آئین تکیه‌خوانی و علم کشی است که در محدوده شمیرانات تهران برگزار می‌شود. 

تکیه‌خوانی از سنت‌های عزاداری منطقه شمیرانات تهران است که در آن هیأت‌های عزاداری با دسته‌روی و علم‌کشی به تکایا می‌روند.

امسال نیز این مراسم با حضور چشمگیری از دوستداران اهل بیت و با مداحی محمدحسین پویانفر برگزار شد. 

در ادامه عکس‌ها و کلیپی از این مراسم را تماشا کنید. 

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو .

.

.

.

.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات منطقه ۱۳
  • اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات تهران
  • «ابوطالبی» مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان شد
  • آیین تکیه خوانی و علم کشی در شمیران
  • ۸ شوال سالروز تخریب قبرستان بقیع و علم‌کشی در شمیران + فیلم و عکس
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی
  • توزیع ۱۰۰ هزار تن آسفالت در پهنه غرب و شمال‌غرب تبریز
  • انتصابات جدید در شهرداری سنندج
  • برگزاری مراسم تکیه‌خوانی و عَلَم‌کشی در شمیران
  • اجرای پروژه‌های شهری جدید در شمال تهران از اردیبهشت