Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها- معاون عمرانی حرم مطهر شاهچراغ(ع) گفت: برنامه‌های خوبی در روز اربعین برگزار شد و حضور پررنگ مردم نشان داد که در بین دو حرم ضرورت ایجاد میدان‌گاه بزرگ شهری احساس می‌شود. - اخبار استانها -

علیرضا صحرائیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به فعالیت‌هایی که در روز اربعین در بین‌الحرمین شیراز انجام شد اظهار داشت: برنامه‌های خوبی در روز اربعین برگزار شد و حضور پررنگ مردم نشان داد که در بین دو حرم ضرورت ایجاد میدان‌گاه بزرگ شهری احساس می‌شود تا بعد از بین‌الحرمین کربلا بین‌الحرمین شیراز دومین نقطه به این نام در دنیای اسلام باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی انجام شده در حرم مطهر بیان کرد: راس فعالیت‌های معاونت عمرانی طرح توسعه حرم مطهر احمدبن‌موسی(ع) است. 

صحرائیان گفت: بنا بر این است که با هماهنگی شهرداری، راه و شهرسازی و میراث فرهنگی استان با رعایت تمامی ضوابط فنی و اصول تاریخی و معماری اسلامی و ایرانی تحولی در منطقه اطراف حرم انجام شود.

استاندار فارس: وزارت راه و شهرسازی تکلیف طرح توسعه حرم را مشخص کندتوقف طرح توسعه حرم مطهر مادر حضرت شاهچراغ(ع) در شیراز‌

معاون عمرانی حرم مطهر احمدبن‌موسی(ع) تاکید کرد: بنای ما بر تخریب آثار تاریخی نیست و نظر تولیت آستان نیز این است که در قالب بازآفرینی شهری و رعایت اصول فنی این توسعه اتفاق بیفتد.

صحرائیان با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده در معاونت عمرانی حرم مطهر شاهچراغ(ع) افزود: فعالیت گسترده‌ای در قسمت بازار شمالی انجام شده و مخروبه‌هایی که سال‌ها رها و سبب آزار و اذیت همسایه‌های حرم شده بود، جمع‌آوری شود.

وی درباره وضعیت بازار شمالی حرم مطهر گفت: عملیات نخاله‌برداری آغاز شده تا فضای تمیز و مناسبی اطراف شاهچراغ(ع) مهیا شود.

انتهای پیام/ح424

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بین الحرمین شاهچراغ ع حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۳۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای پویایی در ساخت‌وسازها، اولویت مهم شهرداری منطقه ۱۰ شیراز

شهردار منطقه ۱۰ شیراز گفت: در سال ۱۴۰۳ بیشترین فعالیت‌های عمرانی منطقه ۱۰ در قالب پروژه‌های بوستان و فضای سبز ،پیاده‌راه‌سازی، آسفالت، پروژه‌های خدماتی و زیرساختی، ساخت ساختمان‌های فرهنگی ، اداری، خدماتی و پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، شهرام سبزیان‌فرد، امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران در تشریح بخشی از اقدامات عمرانی و خدمات شهری منطقه در سال‌جاری اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ با بودجه ۳۶۰۰ میلیارد ریالی پروژه‌های خدمات شهری و عمرانی منطقه ۱۰ را دنبال کردیم و در این سال با بودجه ۵,۸۰۰ میلیارد ریال اقدام خواهیم کرد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۳ بیشترین فعالیت‌های عمرانی منطقه ۱۰ در قالب پروژه‌های بوستان و فضای سبز، پیاده‌راه‌سازی، آسفالت، پروژه‌های خدماتی و زیرساختی همچون
جدول‌گذاری، زیرسازی، آسفالت و لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی و ساخت ساختمان‌های فرهنگی، اداری و خدماتی و پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود که بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها با کمک و استفاده از نظرات شهروندان تعریف شده و در سال‌جاری اجرا خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۰ شیراز اضافه کرد: در حوزه پروژه‌های زیرسازی و آسفالت اقدامات خوبی در سال گذشته انجام شد که در سال‌جاری نیز ادامه‌دار خواهد بود.

سبزیان‌فرد با اشاره به اجرای عملیات آسفالت در پروژه‌های عمرانی همچون بزرگراه حسینی الهاشمی و بلوار دکتر حسابی، شهرک‌های گلستان، حافظ، باهنر، بزین، بهشتی و پروژه روکش آسفالت اراضی برنامه و بودجه، برف‌فروشان و استانداری و سطح منطقه تصریح کرد: پروژه زیرسازی آسفالت و جدول‌گذاری در شهرک‌های گویم و دوکوهک، عملیات بهسازی و زیرسازی آسفالت و جدول‌گذاری در شهرک‌های قصر قمشه و انجیره و روکش آسفالت در شهرک‌های حافظ، آرین، حسین‌آباد، باهنر، عرفان و سطح منطقه از جمله پروژه زیرسازی و آسفالت بود که در سال گذشته انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بالغ بر ۳۵۰ هزار متر مربع عملیات زیرسازی، آسفالت، روکش آسفالت، درزگیری در سطح شهرک‌ها و بلوارهای منطقه با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال انجام شد و در سال‌جاری نیز برای این منظور ۱,۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که با مشارکت مردم اجرا خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۰ شیراز در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به پروژه‌های پارک و فضای سبز در این منطقه افزود: در سال گذشته تعداد ۹ بوستان از جمله حیات در شهرک حافظ، پرهون در شهرک گلستان، آژنگ در شهرک دوکوهک، گذر آفرینش در بلوار آفرینش، چکاد در شهرک برنامه و بودجه، ناوین در شهرک انجیره، محلاتی در شهرک آری، سمن سای در شهرک برنامه و بودجه، گذر سرو در شهرک گلستان، گلبن در شهرک گلستان شمالی طراحی شد.

افتتاح تعدادی از بوستان‌های منطقه ۱۰ در اردیبهشت

سبزیان‌فرد تاکید کرد: عملیات احداث برخی از بوستان‌ها مانند حیات، ناوین و محلاتی در سال گذشته به همراه عملیات تکمیل بوستان‌های سپهر در شهرک حافظ بوستان حکمت در شهرک گلستان، بوستان وحدت در بزرگراه حسینی الهاشمی آغاز شده است که برخی از آنها با پیشرفت فیزیکی قابل قبولی در اردیبهشت تقدیم شهروندان خواهد شد.

وی بودجه بوستان‌ها در سال جاری را ۵۶۷ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تلاش منطقه ۱۰ برای توزیع عادلانه بوستان‌ها در شهرک‌ها با تعریف پروژه‌های ترکیبی فرهنگی، فضای سبز و مسیرهای پیاده‌راه بوده است که امیدواریم با این پروژه‌ها بخشی از نیازهای منطقه به بوستان‌های محلی و دسترسی به فضای سبز منطقه‌ای مرتفع شود.

شهردار منطقه ۱۰ شیراز اظهار کرد: سال عمرانی ۱۴۰۳ مانند سال گذشته برای منطقه پربار خواهد بود و بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها با نظرخواهی از شهروندان در سال گذشته تعریف شده و در سال‌جاری اجرا خواهند شد.

سبزیان‌فرد ادامه داد: پروژه‌های محرومیت‌زدایی نیز در کنار پروژه‌های عمرانی در بسته عمرانی منطقه جایگاه ویژه‌ای دارد و در سال ۱۴۰۳ به صورت جدی برای مناطق تعیین شده دنبال خواهد شد.

وی اطلاع‌رسانی در خصوص پروژه‌ها را مستمر خواند و تاکید کرد: در طول سال تمام اقدامات عمرانی و خدماتی به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد و شهروندان می‌توانند اخبار منطقه را برای اطلاع از این اقدامات در شهرک‌ها و محلات خود از طریق درگاه‌های اطلاع‌رسانی منطقه دنبال کنند.

کد خبر 747448

دیگر خبرها

  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی
  • مسیر فعلی مونوریل قم توجیه ترافیکی ندارد
  • تلاش شبانه روزی برای ساخت و بهره برداری از طرح‌های عمرانی کلانشهر شیراز
  • احیای ساختمان قدیمی شهرداری تهران تا شهریور امسال | تغییرات جدید در ورودی بازار بزرگ تهران
  • برنامه‌ریزی برای پویایی در ساخت‌وسازها، اولویت مهم شهرداری منطقه ۱۰ شیراز
  • پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی
  • همایش بزرگ هفته عقیدتی سیاسی در لارستان برگزار می‌شود
  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است
  • یک گرجستانی دیگر در لیگ برتر درخشید
  • از گسترش فضای سبز تا انجام تحولات مثبت عمرانی در سطح منطقه یک شیراز