Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ کارشکنی‌ها در توقف یک هفته‌ای احداث شهر فرودگاهی چابهار به جایی نرسید و با حضور هئیتی از کمیسیون امنیت ملی مجلس و شورای عالی امنیت ملی حالا استاندار سیستان و بلوچستان می‌گوید "روند احداث ظرف یک هفته آینده از سر گرفته می‌شود". - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار، عملیات اجرایی پروژه احداث فرودگاه بین‌المللی چابهار که به‌ تازگی آغاز شده بود 10 مهرماه امسال متوقف شد؛ فرودگاهی که از تیرماه با اعتباری بالغ‌ بر 480 میلیارد تومان آغاز شده و قرار بوده تا سال آینده در مجموع با یک‌ هزار میلیارد تومان منابع منطقه آزاد چابهار به‌ بهره‌برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در مردادماه یک ماه بعد از شروع احداث فرودگاه بین‌المللی چابهار، فرودگاه فعلی نظامی در کنارک که استفاده مسافری از آن می‌شد به‌ شکلی غیرمنتظره تعطیل شد؛ شرکت مالک فرودگاه چابهارــ کنارک اعلام کرد "به‌‌ علت تعمیرات سطح پروازی و سیستم‌های ناوبری و رفع ایرادات به‌‌وجودآمده در بخش‌های سوخت‌رسانی، باند فرودگاه چابهار تا اطلاع ثانوی مسدود است و امکان نشست و برخاست پروازهای مسافری را ندارد".

چرا احداث شهر فرودگاهی چابهار برای توسعه سواحل راهبردی مکران باید اجرایی شود؟گزارش| توقف روند احداث فرودگاه بین‌المللی چابهار؛ مسئولان در خصوص علت پاسخ نمی‌دهندگزارش| عملیات عمرانی فرودگاه بین‌المللی چابهار کند شد؛ چرا برخی در روند احداث کارشکنی می‌کنند؟

استاندار سیستان و بلوچستان بعد از تعطیلی غیرمنتظره فرودگاه طی مصاحبه‌ای گفت "گفته مى‌شود متولیان نیروی هوایی شرط بازگشایی و فعالیت مجدد فرودگاه کنارک را توقف و تعطیلی عملیات احداث فرودگاه چابهار اعلام کرده‌اند".سعید چلندی معاون ترانزیت منطقه آزاد چابهار هم گفت "دلیلی مشخص و منطقی برای تعطیلی فرودگاه ارائه نکردند".

این گفته‌ها گمان‌ها برای تعطیلی فرودگاه کنارک به‌‌خاطر احداث فرودگاه جدید را تقویت کرد. با پیگیری و میانجی‌گری رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و حضور وی در منطقه، فرودگاه کنارک 26 شهریورماه باز شد و روند احداث فرودگاه بین‌المللی چابهار هم ادامه یافت. اما دوباره خبرها از کندی روند احداث حکایت داشت و بعد از آن هم در 10 مهرماه پروژه فرودگاه کاملا متوقف شد.

بعد از تعطیلی روند احداث فرودگاه بین‌المللی چابهار، هفته گذشته یک تیم از شورای عالی امنیت ملی و همچنین کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از روند احداث بازدید کرد حالا استاندار سیستان و بلوچستان می‌گوید امیدوار است روند احداث در یک هفته آینده ادامه یابد.

احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید: چندین سند ملی و بالادستی شامل سند توسعه محور شرق، سند توسعه سواحل مکران، سند لجستیک و سند آمایش سرزمین بر ساخت شهر فرودگاهی چابهار در راستای توسعه سواحل راهبردی مکران تاکید دارند.

وی افزود: ساخت شهر فرودگاهی چابهار با مجوز کمیته فضایی کشور و براساس موافقت اصولی سازمان هواپیمایی کشور آغاز شده است اما متاسفانه نیروی هوایی در روند احداث اشکالاتی گرفت که از شورای عالی امنیت ملی و کمیسیون امنیت ملی مجلس هیئتی به چابهار آمدند و ان‌شالله ظرف یک هفته آینده پروژه ادامه می‌یابد.

ادامه گفت‌وگوی تسنیم از جزئیات بازدید هیئت‌های امنیتی از پروژه و شروع روند احداث آن را در ویدئویی مشاهده می‌کنید.

گزارش از سیدامیرحسین عظیمی

انتهای پیام/395/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرماندهان نظامی ایران مناطق دریایی سازمان هواپیمایی فرودگاه های ایران سیستان و بلوچستان فرماندهان نظامی ایران مناطق دریایی سازمان هواپیمایی فرودگاه های ایران سیستان و بلوچستان احداث فرودگاه بین المللی چابهار استاندار سیستان و بلوچستان شهر فرودگاهی چابهار هفته آینده روند احداث امنیت ملی یک هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۳۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اعزام زائران عمره خراسانی از فرودگاه مشهد پس از ۹ سال وقفه

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود امانی‌بنی در بیان جزئیات این خبر اظهار کرد: اعزام زائران عمره مفرده از امروز (۳ اردیبهشت‌ماه) از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس از سر گرفته شد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی افزود: در همین راستا نخستین کاروان زائران عمره مفرده از فرودگاه مشهد از طریق پرواز شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در ساعت ۱۵ و ۴۰ دقیقه امروز به عربستان اعزام خواهد شد.

وی از پیش‌بینی تمام تمهیدات جهت عملیات اعزام و بازگشت زائران عمره مفرده در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس خبر داد و بیان کرد: نخستین کاروان زائران خراسانی عمره مفرده در حالی امروز عازم سرزمین وحی می‌شوند که این سفر زیارتی ۹ سال متوقف شده بود.

کد خبر 6085560

دیگر خبرها

  • هفته آینده، نخستین پرواز زائران عمره مفرده از مازندران
  • اعزام ۵۰ درصد زائران عمره از فرودگاه امام خمینی(ره) به سرزمین وحی
  • آغاز احداث پروژه ۳۵۰۰ واحدی مسکن سازمان انرژی اتمی
  • سیستان و بلوچستان فرودگاهی که فقط یک مسیرپروازی داشت
  • آغاز اعزام زائران عمره خراسانی از فرودگاه مشهد پس از ۹ سال وقفه
  • برگزاری بزرگ ترین مانور طرح اضطراری فرودگاهی کشور در فرودگاه مهرآباد
  • آغاز عملیات حج عمره پس از وقفه ۹ ساله
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ۱۸ واحدی مسکن ویژه اقشار کم درآمد در شفت
  • بررسی روند عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به روستای هفتوان سلماس
  • رضایت ۷۵ درصدی مسافران در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ از فرودگاه‌های کشور