Web Analytics Made Easy - Statcounter

در مراسم امضای تفاهم نامه مشترک بین کارگروه ساماندهی مد و لباس و اتحادیه صنف خیاطان بر آمادگی این دو نهاد جهت همکاری همه جانبه تأکید و برگزاری جشنواره تخصصی خیاطان پیشنهاد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، دیدار با اصناف مرتبط با حوزه مد و لباس و بررسی راه‌های ارتقای همکاری بین بخش خصوصی و نهاد قانونگذار، ناظر و برنامه‌ریز حوزه مد و لباس یکی از برنامه‌های محوری مرضیه شفاپور، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با اعضای هیئت مدیره صنف خیاطان ، که یکی از باسابقه‌ترین اصناف کشور محسوب می‌شود، دیدار و ضمن بررسی مشکلات این صنف و پیشنهاد راه‌کارهای اجرایی، تفاهم نامه همکاری همه جانبه بین اتحادیه صنف خیاطان و دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور به امضاء رسید.

در این دیدار ابتدا سیده مرضیه شفاپور، دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با اشاره به ارتباط خوبی که بین کارگروه و صنف خیاطان از جشنواره مد و لباس فجر سال گذشته آغاز شد، گفت: حضور محمد اسکندرلو، دبیر هیئت مدیره اتحادیه خیاطان تهران در کارگروه و اعلام آمادگی برای حضور و مشارکت در جشنواره فجر رخ‌داد خوبی بود که زمینه همکاری‌های بیشتر را فراهم کرد.

وی با تأکید بر جایگاه مهم صنف خیاطان در حوزه پوشاک و مد و لباس بر آمادگی کامل این صنف برای همکاری با کارگروه تأکید کرد و گفت: اگر بخواهیم اتفاق‌های تأثیرگذار و مهمی در حوزه مد و لباس رخ دهد یکی از بازوهای این تحول باید اتحادیه خیاطان باشد، بر همین اساس پس از اعلام امادگی اتحادیه، تلاش کردیم در همه برنامه‌های کارگروه صنف خیاطان نیز حضور داشته باشد.

شفاپور با اشاره به اینکه تعداد زیادی از طراحان هستند که نیاز دارند یک خیاط ماهر را کنار خود داشته باشند و یا با مجموعه‌ای از خیاطان کار کنند، گفت: با توجه به تجارب بالایی که اعضای این اتحادیه دارند برقراری ارتباط با طراحان می‌تواند نتایج بسیار خوبی در پی داشته باشد.

شفاپور اولین قدم تحکیم روابط و ادامه حرفه‌ای تر فعالیت‌ها بین دو نهاد را امضای تفاهم نامه همکاری عنوان کرد و افزود: کشور ما به سمتی حرکت می‌کند که بعد از نفت باید برای درآمدزایی به حوزه پوشاک ورود قوی داشته باشد چرا که بررسی‌ها نشان می‌دهد ارز آوری این صنعت بیش از سایر صنعت‌ها است و این حوزه جای کار زیادی در کشور ما دارد.

وی با تأکید بر اینکه می‌توانیم فعالیت‌های مشترک آنلاین و حضوری آموزشی داشته باشیم، از صنف خیاطان دعوت کرد جشنواره اختصاصی خیاطان را برگزار کند و اضافه کرد: نگاه تخصصی به حوزه مد و لباس ایجاب می‌کند فعالیت‌های هر بخش را به متخصصان آن بخش واگذار کنیم به همین دلیل ما آماده همکاری با شما برای برگزاری جشنواره اختصاصی خیاطان هستیم.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با تأکید بر اینکه بر اساس قانون تنها مسئول حوزه مد و لباس کشور کارگروه ساماندهی مد و لباس است، گفت: امضای تفاهم نامه باب خیری خواهد بود برای گسترش همکاری‌ها.

در ادامه این نشست اعضای هیئت مدیریه خیاطان کشور به بیان مشکلات این صنف پرداختند.

حبیب طهماسبی نیک رئیس اتحادیه ابتدا رزومه‌ای از اتحادیه خیاطان بیان کرد و گفت: این اتحادیه جزو قدیمی‌ترین اتحادیه‌های صنفی کشور با بیش از یک قرن فعالیت است و در تمام رسته‌‌ها یعنی نوزاد، زنانه، مردانه و ... از نظر هنر حرف اول را می‌زند. ما صنفی زحمت‌کش و بی‌هیاهو هستیم.

وی با ابراز خرسندی از ارتباط ایجاد شده بین صنف خیاطان و کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، گفت: بابی باز شده که کارهای مغفول مانده را با حمایت شما انجام دهیم؛ ما انتظار داریم در حوزه پوشاک مسائل مرتبط با اتحادیه به این اتحادیه ارجاع داده شود.

صحبت در خصوص فعالیت‌های تعاونی صنف خیاطان و عملکرد موفق این تعاونی از دیگر مسائل مطرح شده در این نشست بود که شفاپور قول همکاری و معرفی فعالان صنف خیاطان را به دستگاه‌های متقاضی داد.

یکی از مباحث مهم مطرح شده در این نشست گله‌مندی صنف خیاطان از فعالیت غیرقانونی افراد مبتدی و بدون تخصص در حوزه مزون‌داری و فعالیت گروهی از اتباع خارجی در منازل جنوب شرق شهر تهران آن هم بدون مجوز بود که شفاپور در این خصوص گفت: با رئیس پلیس کل اماکن کشور جلسه داشتیم و قرار شد همکاری مشترک در حوزه مکان‌هایی غیر قانونی تولید پوشاک داشته باشیم. البته در خصوص استفاده از کارگران غیرقانونی و اتباع خارجی ما به مزون‌داران پیشنهاد کردیم که از خیاطان ایرانی استفاده کنند اما اجرت بالای کار خیاطان ایرانی مسئله‌ای بود که از سوی مزون‌داران به عنوان دلیل استفاده از اتباع خارجی مطرح شد.

دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با تأکید بر اینکه باید جلوی فعالیت غیرقانونی مزون‌های بدون مجوز گرفته شود، گفت: کارگروه در حال رصد مزون‌ها است و اگر شما مزون‌های بدون مجوز را معرفی کنید کارگروه به کمک اماکن اقدامات قانونی در این خصوص را انجام خواهدداد.

در ادامه این نشست اعضای هیئت مدیریه صنف خیاطان خواستار نشست مشترک با رئیس اماکن شدند که دبیرکارگروه قول مساعدت در برگزاری این نشست مشترک را داد و به اعضای اتحادیه اطمینان خاطر داد مباحث قانونی و عملکردهای غیرقانونی که موجب ضربه خوردن فعالیت قانونی اعضای این اتحادیه می‌شود را با نهادهای مسئول مطرح و برطرف کند.

شفاپور در ادامه با اشاره به قدمت فعالیت اتحادیه خیاطان بر لزوم انجام برنامه‌های رسانه‌ای و اطلاع رسانی در خصوص سال‌ها فعالیت و اقدامات این اتحادیه تأکید کرد و گفت: یکی از اتحادیه‌هایی که در جشنواره فجر مورد تقدیر قرار گرفت اتحادیه خیاطان بود. این مسئله اتفاق بزرگی است چرا که اتحادیه خیاطان در یک رویداد ملی و بین‌المللی مورد تقدیر قرار گرفته است.

یکی دیگر از اعضای اتحادیه صنف خیاطان نیز به مسئله صدور مجوز فعالیت مزون‌ها که از این اتحادیه گرفته شده، اشاره کرد و گفت: تا سال گذشته امکان صدور مجوز موقت برای مزون‌ها را داشتیم. بانوان توانمند بسیاری هستند که در خانه کار کرده و هزینه‌های زندگی خود را تأمین می‌کنند اما اکنون چون مجوز ندارند و ما نمی‌توانیم برای آنها مجوز صادر کنیم دچار مشکل شده‌اند که شفاپور قول داد در قالب فعالیت‌های مشاغل خانگی با آنها تعامل کرده و زمینه صدور مجوز را فراهم کند.

در پایان نیز تفاهم نامه همکاری کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و اتحادیه صنف خیاطان به امضای طرفین رسید.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: صنف خیاطان کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور همکاری دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور اتحادیه صنف خیاطان اتحادیه خیاطان حوزه مد و لباس صنف خیاطان تفاهم نامه فعالیت ها مزون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۳۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه بین‌الملل حوزه اتصال‌پذیری و ارتباطات تشکیل می شود

محمد کرباسی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: چین و کشور‌های غربی در حوزه اتصال‌پذیری و ارتباطات به پیشرفت‌های خوبی رسیده اند که دلیل آن سرمایه‌گذاری‌های خوب و بزرگی طی چندین دهه اخیر بوده است.

وی ادامه داد: برخی کشور‌هایی دیگر مانند هند و ترکیه برنامه‌هایی برای توسعه ارتباطات نسل پنجم یا هوشمندسازی و بحث‌های مرتبط با این حوزه‌های ICT دارند؛ارتباط ما با این کشور می تواند سازنده باشد زیرا شرایط هر دو کشور تقریبا مشابه است.

کرباسی درباره همکاری مشترک با این کشور‌ها، تصریح کرد:هدف معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری توسعه فناوری است؛ تلاش ستادهای این معاونت، بنیاد علم و ...بر توسعه فناوری است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری  با بیان اینکه ایجاد همکاری‌های بین‌المللی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک از برنامه‌های ما در ستاد اتصال پذیری و ارتباطات است، گفت: شناسایی ظرفیت‌های توسعه همکاری‌های بین‌المللی یکی از این اقدامات بوده که هنوز به نتیجه ملموسی نرسیده است.

وی افزود: با مرکز همکاری‌های بین‌المللی معاونت علمی، فناوری واقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و معاونت بین‌الملل وزارت ارتباطات هم ارتباطاتی را شکل دادیم که می‌تواند کمک کننده باشد.

به گفته دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، امیدواریم در قالب یک کارگروه بین‌الملل  فعالیت های ستاد را پیش ببریم زیرا به این موضوع تمرکز داریم.

کرباسی اضافه کرد: اولویت ما حضور چین، هند و روسیه در این کارگروه است البته چین به دلیل غلبه‌ای که بر این بازار دارد شاید تمایلش متفاوت باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست ساماندهی قرارگاه طرد اتباع غیرمجاز استان گلستان
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • پیشرفت ۹۴ درصدی امور مربوط به ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر کشور
  • مستند پرتره عبدالحمید قدیریان از رادیو فرهنگ
  • احصای ۶ درخواست در نخستین جلسه کارگروه اقتصادی استانداری تهران
  • تلاش بر این است که به تولید و اشتغال کشور کمک کنیم
  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر
  • کارگروه بین‌الملل حوزه اتصال‌پذیری و ارتباطات تشکیل می شود
  • برای کنسرت پایتخت آماده‌ام/ قصه همکاری با مهیار علیزاده
  • سایه شوم اعتصاب‌های گسترده بر سر بازی‌های المپیک پاریس