Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد ابراهیم یخکشی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارتباط با وضعیت تخصیص اعتبارات سفر نوبخت به مازندران در حوزه آب منطقه‌ای اظهار کرد: بخشی از این اعتبارات را دریافت کردیم و مابقی هم مقرر شده که پرداخت شود.

وی در پاسخ به این سؤوال که میزان اعتبارات این سفر برای آب منطقه‌ای استان چه مبلغی بوده است، گفت: اعتبارات این سفر برای تامین آب شهرهای گروه الف بوده از محل باقی ماننده اعتبارات ۱۰۰ میلیارد تومانی بوده که پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران خاطر نشان کرد: بر اساس اعلام معاون رئیس جمهور مقرر شده بود که این اعتبارات تا نیمه اول مهرماه پرداخت شود که در حال پیگیری اداری این اعتبارات هستیم.

وی در ارتباط با آخرین وضعیت سد چرگت و اقداماتی که در این زمینه انجام شده است، افزود: این سد در حال مطالعه است.

یخکشی با اعلام اینکه احداث سد بسیار پیچیده است، گفت: سدسازی فازهای متفاوتی دارد، بحث مطالعاتی، حفاری و ایمن سازی بسیار مهم است.

وی با اعلام اینکه منابع اعتباری فاز مطالعاتی این طرح اختصاص پیدا کرده است، گفت: بحث این است که ممکن است ظرف اعتباری کشور طوری باشد که همه منابع مصوب شده تخصیص پیدا نکند، به طوری کلی اجرای این سد هم داری ردیف بوده و مشاور انتخاب شده و در حال پیگیری است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران در ارتباط با وضعیت آب شرب بابل و مشکلاتی که به وجود آمده، اظهار کرد: طرح خط انتقال در محل ذخیره آب شرب شهر بابل اجرا شده و تصفیه‌خانه بابل ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در همین مدت کوتاه نسبت به احداث تصفیه‌خانه اضطراری اقدام کردیم و تا حدود مشکل آب شرب بابل طی مدت ۴ سال رفع شده است.

وی یادآور شد: سیل اخیر باعث کدورت آب شده است برای جلوگیری از مشکل یک فاز تصفیه‌خانه اصلی بابل آماده شده است.

به گزارش فارس، بحث ایجاد سد چرگت از سال ۹۵ در منطقه چهاردانگه مازندران مطرح شده که در تاریخ ۲۶ دی ماه سال ۹۶ مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران از موافقت وزارت نیرو برای ورود به بحث مطالعاتی این سد خبر داده است.

موقعیت جغرافیایی سد چرگت که قرار است احداث شود در جنوبی‌ترین نقطه استان مازندران واقع شده است.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

 

منبع: فارس

کلیدواژه: مازندران ساری رودخانه آب منطقه ای مازندران یخکشی محمد ابراهیم کدورت آب آب منطقه ای تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۴۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: برق رسانی به ناحیه صنعتی وحدت کیار، توسعه فیدر شماره ۷ ناغان برای تأمین برق شهرک صنعتی کاج، فیدر‌های جدید برق رسانی در دشتک و بهینه سازی فیدر شماره ۵ در گندمان جهت پمپاژ آب کشاورزی از جمله این طرح‌ها می‌باشد.
مجید فرهزاد افزود: برای اجرای این طرح‌ها ۴۱ کیلومتر شبکه برق هوایی و ۴۴۰ متر شبکه زمینی احداث شده است.
به گفته وی، هدف از اجرای این طرح‌ها برق رسانی به نواحی صنعتی، ارتقاء ظرفیت و توسعه زیر ساخت‌ها، مدیریت بار مصرف، برق رسانی به پمپاژ‌های آب کشاورزی، مجتمع‌های گلخانه‌ای ودامداری و اشتغال زایی است.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری
  • تصفیه خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • ۴۰ درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • بهره برداری از ۷ طرح برق رسانی درچهارمحال و بختیاری
  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • اجرا و بهره‌برداری از ۷ طرح برق‌رسانی در چهارمحال‌ و بختیاری