Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@15:21:06 GMT

کرایه ۲۰ و ۱۰۰ هزار تومانی برای ماسک نزدن در تاکسی

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۸۵۰۸۹

کرایه ۲۰ و ۱۰۰ هزار تومانی برای ماسک نزدن در تاکسی

رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران در مورد جریمه عدم استفاده از ماسک راننده و مسافر تاکسی توضیحاتی را ارائه کرد.

علیرضا قنادان در گفت وگو با ایسنا، در مورد اعمال جریمه برای رانندگان تاکسی و مسافران بدون ماسک با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا، سازمان تاکسیرانی بر استفاده رانندگان از ماسک تاکید داشته است، گفت: این تاکیدات و نظارت مستمر سبب شده تا حدود ۹۵ درصد رانندگان تاکسی از ماسک استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همزمان با اجرای طرح استفاده از ماسک از در منزل،  از صبح امروز توزیع ماسک در پایانه های تاکسیرانی،  مترو و اتوبوس برای رانندگان  رایگان و برای مسافران با قیمت مصوب عرضه می شود، در مورد نحوه اجرای این طرح در تاکسی ها، افزود: همانطور که اعلام شد، ضابط اجرایی پلیس راهور خواهد بود که از طریق یک کد جریمه جدید اعمال قانون را در مورد متخلفان احتمالی انجام خواهد داد.

قنادان با اشاره به راه اندازی گشت‌های میدانی مشترکی با پلیس راهور،  ادامه داد: در مورد نحوه جریمه و مبلغ جریمه،سازمان تاکسیرانی مجری نیست و پلیس باید دراین زمینه وارد عمل شود چراکه رییس جمهور اعلام کرده است که اگر راننده تاکسی رعایت نکند و ماسک نزند، ۱۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود و اگر مسافر بدون ماسک را سوار کند برای هر نفر ۲۰ هزار تومان جریمه می‌شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تاکسی من ماسک میزنم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۵۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرایه اتوبوس، مترو و تاکسی از این تاریخ گران می شود | بلیط مترو و اتوبوس چقدر زیاد شد؟

به گزارش همشهری آنلاین؛ هرگونه افزایش نرخ کرایه در هریک از بخش های حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی، اتوبوس و مترو پیش از اردیبهشت تخلف است و با آن برخورد خواهد شد. سعید بشیری این مطلب را بیان کرد و گفت: «در متن مصوبه شورای شهر تهران که به توسط هیات تطبیق فرمانداری تهران هم تصویب شده است، زمان اجرای افزایش نرخ کرایه های تاکسی، اتوبوس و مترو از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ مشخص شده است. از این رو افزایش نرخ کرایه ها از ابتدای اردیبهشت ماه امکان پذیر بوده و هرگونه افزایش پیش از این تاریخ تخلف محسوب می شود. بی تردید باید در بخش تاکسیرانی در صورت مشاهده با این تخلفات از سوی حوزه نظارت سازمان تاکسیرانی برخورد قانونی صورت بگیرد.»

او در ادامه عنوان کرد: «روی ارقام با توجه به اینکه پایین تر از نرخ تورم بود، نکته‌ای نداشتیم؛ اما چند نکته حقوقی در متن مصوبه بود که به شورای شهر تهران اعلام شد تا برطرف کنند؛ بنابراین ارقامی که برای نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در شورای شهر تهران مصوب شده بود توسط هیات تطبیق فرمانداری تهران تایید شد.»

میزان افزایش کرایه ها در ناوگان حمل و نقل عمومی ۲۸ درصد مترو ۲۶ درصد اتوبوس ۴۵ درصد تاکسی کد خبر 844241 برچسب‌ها شهردارى تهران خودرو - تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس تهران حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • جایگزینی تاکسی های فرسوده تهران با تاکسی های برقی کرمان موتور / ارائه تسهیلات ویژه برای خرید خودرو
  • افزایش 50 درصدی نرخ کرایه تاکسی در سنندج
  • اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در سنندج + نرخ کرایه ها
  • کرایه تاکسی‌ در سنندج رسماً افزایش یافت + نرخ‌ها
  • نرخ جدید کرایه تاکسی در سنندج اعلام شد
  • نرخ جدید کرایه تاکسی در سنندج اعلام شد + جدول نرخ‌ها
  • خبر خوش بیمه‌ای برای تاکسیرانان قزوینی
  • امضای موافقت‌نامه برای جایگزینی تاکسی فرسوده با تاکسی برقی
  • کرایه اتوبوس، مترو و تاکسی از این تاریخ گران می شود | بلیط مترو و اتوبوس چقدر زیاد شد؟
  • اعمال نرخ جدید کرایه‌های حمل و نقل عمومی تهران از اول اردیبهشت