Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، علی پارسازاد در مورد تغسیل و تدفین اموات کرونا در شیراز افزود: غسل و دفن اموات واجب کفایی بوده که هر مسلمانی می‌تواند این کار را انجام دهد، اما باتوجه به شرایط شیوع بیماری در جامعه و اهمیت این کار، بیش از ۵۰ طلبه زن و مرد به‌صورت خودجوش، داوطلب انجام کار تغسیل و تدفین اموات کرونا در شیراز شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه، تغسیل اموات کرونا در دارالرحمه با هماهنگی مسئولان آنجا انجام می‌گیرد، اظهار کرد: طلبه‌ها به‌صورت جهادی و از ابتدای شیوع کرونا برای انجام تغسیل و تدفین اموات کرونا حاضر شده‌اند و پس از فراگیری آموزش‌ها و با فراهم آوردن امکانات لازم از سوی سازمان آرامستان‌های شهرداری شیراز همچون آماده‌سازی غسالخانه، مواد شوینده مورد نیاز، گاز کلر که دستگاه آن از تهران تهیه شد و سایر امکانات و پشتیبانی‌های لازم در چند ماه گذشته مشغول تغسیل و تدفین اموات کرونا در شیراز بودند.

پارسازاد با رد شایعه دریافت وجوه چند میلیونی از خانواده‌های متوفی کرونا عنوان کرد: هیچ هزینه‌ای از کسی برای تغسیل اموات کرونا گرفته نمی‌شود و اگر از کسی هزینه‌ای گرفته شده به سازمان مراجعه کند، پاسخگو خواهم بود. کار تغسیل و تدفین اموات کرونا به پیشنهاد طلبه‌ها با هماهنگی جامعه روحانیت مبارز به‌صورت جهادی بوده و بابت آن هیچ هزینه‌ای دریافت نکرده‌اند.

وی با اشاره به طولانی شدن کار تغسیل و تدفین اموات کرونا بیان کرد: به‌علت طولانی شدن این اتفاق، طلبه‌ها پیشنهاد واگذاری کامل کار تغسیل و تدفین اموات را به شهرداری داشتند که ما نیز پذیرفتیم. جابه‌جایی اموات را شرکت‌های خصوصی انجام می‌دهند و به همین منظور هزینه‌هایی را هم دریافت می‌کنند که این هزینه هیچ ارتباطی با شهرداری شیراز ندارد.

سخنگوی شورای شهر شیراز نیز با بیان اینکه دارالرحمه شیراز زیرنظر شهرداری نبوده و با مدیریت هیات امنا اداره می‌شود،  گفت: یک مجموعه خاص برای تغسیل و تدفین اموات کرونا در دارالرحمه توسط شهرداری شیراز تشکیل شده که به‌صورت مجزا از سایر اموات این کار را انجام می‌دهند.

سعید نظری افزود: جمعی از روحانیون جهادی شامل زن و مرد در طول هفته در امر تغسیل و تدفین اموات کرونایی زیرنظر حجت‌الاسلام محی‌الدین طاهری، دبیر جامعه روحانیت شیراز در امر تغسیل اموات کرونایی مشارکت می‌کنند. شهرداری در تغسیل و تدفین اموات کرونا وظایفی دارد و ما شهرداری را مکلف کردیم کلیه امکانات لازم و زیرساخت‌ها را برای طلبه‌ها تهیه کند و در اختیارشان بگذارد.

کد خبر 556121 برچسب‌ها استان‌ فارس كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان فارس كرونا در ايران تغسیل و تدفین اموات کرونا کار تغسیل و تدفین اموات طلبه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۵۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای گواهینامه بین المللی فرودگاهی به فرودگاه شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشور در این مراسم گفت: از آنجا که شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت علیهم السلام نقش بسزایی در جذب زایرین از کشور‌های همسایه و سراسر ایران دارد و با توجه به ظرفیت‌های گردشگری استان فارس، توسعه صنعت هوایی در شهر شیراز و استان فارس از اولویت‌های سازمان هواپیمایی کشور است.
کاپیتان محمد محمدی بخش افزود: گواهینامه بین المللی فرودگاهی از شاخص‌های سازمان جهانی هواپیمایی کشوری (ایکائو) در زمینه توسعه خدمات و ارتقای ایمنی هوانوردی به شمار می‌رود و فرودگاه‌های بین‌المللی کشور ملزم به دریافت آن هستند.
به گفته او: فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز با تدوین و اجرای قوانین و مقررات و نیز آماده سازی سخت افزاری و زیرساختی برمبنای استاندارد‌های چندگانه جهانی موفق به دریافت گواهینامه فرودگاهی شد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشور افزود: اقدامات فرودگاه شهید دستغیب شیراز در حوزه‌های مختلف محیط زیست، فضای سبز فرودگاه، توسعه پایدار، انرژی‌های تجدیدپذیر و روان‌سازی تسهیلات عبور و مرور و ایمنی قابل تقدیر است.
محمدی بخش افزود: فرودگاه شهید دستغیب شیراز چهارمین فرودگاه کشور است که موفق به دریافت گواهینامه بین‌المللی بر مبنای استاندارد‌های جهانی شد.
مدیرکل فرودگاه‌های فارس نیز با بیان اینکه فرودگاه بین‌المللی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز از نیمه دوم دهه ۳۰ فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: امروز این فرودگاه از پیشتازان صنعت هوایی کشور است.
فخرالدین کشاورز افزود: فرودگاه شهید دستغیب شیراز به عنوان فرودگاهی که دارای نظامنامه جامع فرودگاهی منطبق با پارت ADR و مقررات اجرایی آن است گواهینامه فرودگاهی دریافت کرده است.
وی تدوین نظامنامه، دستورالعمل‌های عملیاتی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، ممیز‌های متعدد و رفع یافته‌های غیراستاندارد را از جمله اقدامات صورت گرفته در فرودگاه بین‌المللی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز برای دریافت گواهینامه فرودگاهی برشمرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد
  • آتشنشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران
  • اعطای گواهینامه بین المللی فرودگاهی به فرودگاه شیراز
  • دیدار فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با مادر و خانواده طلبه مجاهد مرحوم حاجی حسینلو در خوی 
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • تغسیل اموات کنار آب‌انبار شیخ در طرشت
  • بررسی لایحه کمک‌هزینه شهرداری شیراز برای کرایه سفر
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود