Web Analytics Made Easy - Statcounter

میانگین قیمت هرکیلو گرم مرغ آماده طبخ ۱۹.۱ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۴ میلیون و ۷۱۱ تومان، تغییرات نرخ اجاره‌بها استان‌ها در فصل تابستان، تحریم های اخیر آمریکا علیه بانک ها، تبلیغاتی است برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز شنبه ۱۹ مهرماه شبستان به شرح زیر است:

سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۴ میلیون و ۷۱۱ تومان/دلار ۲۹ هزار و ۲۰۲ تومان

امروز (شنبه 19 مهر) هر گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 356 هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی 1930 دلار، هر گرم طلای 24 عیار یک میلیون و 808 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم 13 میلیون و 550 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید 14 میلیون و 711 تومان، نیم سکه بهار آزادی 8 میلیون و 100 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 5 میلیون و 160 هزار تومان و سکه یک گرمی 2 میلیون و 600 هزار تومان ارزشگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امروز (شنبه 19 مهر) در بازار ارز دلار 29 هزار و 202 تومان، یورو 34 هزار و 202 تومان، پوند 38 هزار و 371 تومان، درهم امارات 8087 تومان، یوان چین 4386 تومان و لیر ترکیه 3787 تومان است.

 

این در حالی است که (۱۸ مهر۹۹) قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۴ میلیون  و ۸۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۷   میلیون  و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۵ میلیون  و ۲۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود. همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و۹۱۴ دلار  و ۴۷ سنت رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون و۳۴۵ هزار  تومان معامله می‌شد. همچنین (۱۸ مهر ۹۹) هر دلار آمریکا به مبلغ ۲۹ هزار ۲۰۰ تومان و هر اسکناس یورو به قیمت ۳۴ هزار و ۲۰۰ تومان به فروش می رسید.

 

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۳۲ ارز افزایش و قیمت ۵ واحد پولی کاهش یافت. نرخ ۱۰ ارز دیگر نیز ثابت بود.

 

میانگین قیمت هرکیلو گرم مرغ آماده طبخ ۱۹.۱ هزار تومان

شرکت پشتیبانی امور دام ( وابسته به وزارت جهاد کشاورزی) اعلام کرد: آخرین نرخ معامله شده مرغ آماده طبخ در ۱۶ مهرماه جاری میانگین از قرار هرکیلو گرم ۱۹۱ هزار و ۴۸۳ ریال ثبت شده است. حداقل قیمت مرغ آماده طبخ در مورخ یاد شده در سطح کشور در خرده فروشی ۱۵۲ هزار ریال ثبت شده، ضمن اینکه حداکثر قیمت هم ۲۲۰ هزار ریال را نشان می دهد.

همچنین مرغ آماده طبخ در قالب عمده فروشی میانگین هرکیلو گرم ۱۸۱ هزار و ۹۲۶ ریال ثبت شده و حداقل نیز به قیمت هرکیلو گرم ۱۴۷ هزار و ۵۰۰ ریال و حداکثر نیز در سطح کشور ۲۰۰ هزار ریال به ازای هرکیلو گرم را نشان می دهد. 

قیمت هرکیلو گرم مرغ زنده 

قیمت هرکیلو گرم مرغ زنده  میانگین ۱۳۵ هزار و ۸۸ ریال و حداقل ۱۲۰ هزار ریال تعیین نرخ شد، ضمن اینکه حداکثر نرخ مرغ زنده به ازای هر کیلو گرم ۱۴۷ هزار ریال  در مورخ ۱۶ مهرماه در سطح کشور بفروش رسید.

تخم مرغ به نرخ هرکیلو گرم ۱۵.۹ هزار تومان 

تخم مرغ هرکیلو گرم عمده فروشی میانگین ۱۳۸ هزار و ۱۰۰ ریال، حداقل ۱۲۰ هزار ریال نرخ داشت و حداکثر به ازای هرکیلو گرم ۱۶۵ هزار ریال بفروش رسید. 

تخم مرغ خرده فروشی نیز هرکیلو گرم میانگین ۱۵۹ هزار و ۴۶۹ ریال در 16 مهر ماه جاری عرضه شد، ضمن اینکه حداقل نرخ آن ۱۳۹ هزار ریال و حداکثر ۱۸۵ هزار ریال ثبت شد.

 

تحریم های اخیر آمریکا علیه بانک ها، تبلیغاتی است

حمید قنبری با حضور در بخش خبری 21 شبکه یک سیما درباره تحریم بانک های ایران توسط آمریکا افزود: همه بانک هایی که نام آنها دیروز به عنوان تحریم شده، اعلام شد قبلاً هم در فهرست تحریم های آمریکا وجود داشتند. پس از اینکه ایالات متحده آمریکا از برجام خارج شد همه تحریم های لغو و تعلیق شده را دوباره بازگرداند و این بانک ها هم از همان زمان, تحریم شدند بنابراین اتفاق جدیدی درباره این بانک ها نیفتاده است.


مدیرکل بین الملل بانک مرکزی اضافه کرد:​ نوع اعلام این خبر هم نشان می دهد که آمریکایی ها می دانند که قرار نیست اتفاق جدیدی در نتیجه این تحریم بیفتد، آن ها در مواردی که بخواهند مجموعه مالی را تحت فشار شدید قرار دهند، تحریم آن را از قبل اعلام نمی کنند و ناگهانی، آن را اعلام می کنند.


مدیرکل بین الملل بانک مرکزی افزود: در دو سال گذشته وضعیت روابط بانکی و تامین مالی تجارت خارجی خود را به نحوی حفظ کردیم که اثری بر وضعیت تامین کالاها در داخل کشور وجود نداشته باشد با اینکه در این دو سال شدید ترین تحریم ها بر نظام بانکی و مالی کشور، اعمال شده است..


وی گفت: توانستیم ارز مورد نیاز کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم و مواد اولیه واحدهای تولیدی را تامین کنیم. در 6 ماه نخست امسال باوجود همه فشارها، توانستیم 5 میلیارد و 300 میلیون دلار ارز را برای کالاهای اساسی تامین کنیم و همچنان هم این فعالیت ادامه می یابد.


مدیرکل بین الملل بانک مرکزی گفت: صرفاً از طریق بانک ها کار نمی کنیم به جزء آن, کانال های دیگری وجود دارد که از طریق آن ارز مورد نیاز دینفعان را تامین می کنیم.

 

زمان واریز یارانه نقدی مهرماه اعلام شد

سازمان هدفمندسازی یارانه ها با صدور اطلاعیه ای زمان واریز یارانه مهر ماه سال ۱۳۹۹ را اعلام کرد.

 متن اطلاعیه به شرح ذیل می باشد:

احتراماً بدینوسیله به  اطلاع هموطنان عزیز می رساند "  یکصد  و شانزدهمین " مرحله  یارانه نقدی مربوط به  مهر ماه سال جاری به ازای هر نفر  ۴۵۵,۰۰۰ ریال به همراه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور ساعت ۲۴:۰۰  روز یک شنبه مورخ ۱۳۹۹/۰۷/۲۰ به حساب سرپرستان محترم خانوارها  واریز و قابل برداشت خواهد بود.

همچنین بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و اطلاع رسانی های قبلی انجام شده، این ماه چهارمین قسط از اقساط تسهیلات قرض الحسنه یک میلیون تومانی از یارانه سرپرستان خانواری که تسهیلات را دریافت کرده اند کسر خواهد شد.

 

تغییرات نرخ اجاره‌بها استان‌ها در فصل تابستان

مرکز آمار ایران تغییرات نرخ اجاره بها مسکونی در استان‌های مختلف کشور در فصل تابستان سال جاری را اعلام کرد. در فصل تابستان ١٣٩٩، شاخص قیمت اجاره بهای واحدهای مسکونی در مناطق شهری، به عدد ١٩٥,٨ رسید که نسبت به فصل قبل (١٧٥.١)، ١١.٨ درصد افزایش داشته است. در این فصل بیشترین نرخ تورم فصلی مربوط به استان همدان با ١٦.٢ درصد افزایش و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ٣.١ درصد افزایش است.

درصد تغییرات شاخص قیمت اجاره بها در فصل تابستان ١٣٩٩ نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه)، ٢٨.٩ درصد است که نسبت به فصل بهار ١٣٩٩ (٢٣.٣ درصد)، ٥.٦ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد. متوسط افزایش هزینه اجاره‌بها برای کل خانوارهایی که تمدید قرارداد داشته‌اند، در فصل تابستان ١٣٩٩ برابر با ٤١,٢ درصد است.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان همدان با ٣٧.٠ درصد افزایش و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی با ٨.٦ درصد افزایش است. به عبارتی خانوارهای استان همدان به طور متوسط ٨.١ واحد درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوارهای استان آذربایجان غربی ٢٠.٣ واحد درصد کمتر از میانگین کل کشور در بخش اجاره بها هزینه کرده‌اند.

نرخ تورم چهار فصل منتهی به فصل تابستان ١٣٩٩ نسبت به دوره مشابه سال قبل در بخش اجاره بها، برابر ٢٤,٣ درصد است. اطلاع مذکور در استان لرستان (٣٢.٣ درصد) بیشترین عدد و در استان آذربایجان غربی (٨.٩ درصد) کمترین عدد را نشان می‌دهد. متوسط افزایش هزینه اجاره بها برای کل خانوارهایی که تمدید قرارداد داشته اند، در فصل تابستان ١٣٩٩ برابر با ٤١,٢ درصد است.

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار تغییرات نرخ اجاره بها فصل تابستان ١٣٩٩ قیمت هرکیلو گرم مرغ سکه بهار آزادی طرح فصل تابستان مربوط به استان مرغ آماده طبخ درصد افزایش ریال ثبت شد نشان می دهد بانک مرکزی هزار تومان یک میلیون هزار ریال استان ها تحریم ها بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۵۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های هماهنگ آمریکا و انگلیس علیه ایران اعلام شد

به گزارش جماران؛ آمریکا و انگلیس امروز -پنج‌شنبه- و در ادامه اقدام‌های ضدایرانی خود، دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه تهران اعمال کردند.

در چارچوب این تحریم‌ها، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، ۱۶ فرد و دو نهاد در ایران که موتورهای پهپادهای مورد استفاده در حمله اخیر را تولید می‌کنند، هدف تحریم قرار داد.

انگلیس نیز در اقدامی هماهنگ، چندین سازمان نظامی، اشخاص و نهادهای ایرانی که در صنایع پهپاد و موشک‌های بالیستیک ایران فعالیت می‌کنند را هدف تحریم قرار داده است.

 

دیگر خبرها

  • تحریم های هماهنگ آمریکا و انگلیس علیه ایران اعلام شد
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • بازار رمزارز‌ها / صعود اندک بیت‌کوین
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۹ فروردين
  • جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲
  • جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
  • رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کند