Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علوم انسانی و هنر و معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی «دستورالعمل اجرایی نحوه برگزاری کلاس‌های درس رشته‌های غیرپزشکی سال تحصیلی 1400-1399» را ابلاغ کردند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر و دکتر جواد علمایی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی «دستورالعمل اجرایی نحوه برگزاری کلاس های درس رشته های غیرپزشکی در سال تحصیلی 1400- 1399 را به رؤسای استان ها، واحدها، مراکز آموزشی و معاونت آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دستورالعمل آمده است: کلاس های درس بر حسب شرایط استان ها از حیث میزان شیوع ویروس کرونا و جمعیت دانشجویی واحدها و مراکز آموزشی، به صورت ترکیبی(مجازی و حضوری) برگزار می شوند.

کلاس های دروس نظری حداقل 12 هفته به صورت مجازی و حداکثر 4 هفته به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی و با توجه به وضعیت منطقه از نظر میزان شیوع ویروس کرونا برگزار می شود.

تشکیل کلاس در واحدها و مراکز دانشگاهی که در مناطق با وضعیت عادی قرار دارند، ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی و با در نظر گرفتن ظرفیت محل تشکیل کلاس از حیث فاصله گذاری اجتماعی با صلاحدید رئیس استان به صورت حضوری بلامانع است.

در این دستورالعمل تأکید شده است: جهت تشکیل کلاس‌های حضوری دروس نظری در واحدها و مراکز دانشگاهی که در مناطق قرمز قرار دارند، دانشجویان هر کلاس بر حسب ظرفیت پذیری کلاس از حیث رعایت فاصله گذاری اجتماعی با نظارت استان گروه بندی شوند. توزیع مناسب زمان برگزاری جلسات حضوری برای هر گروه از دانشجویان در طول نیمسال تحصیلی رعایت شود.

درخصوص دروس عملی (کارگاهی، آزمایشگاهی و کارآموزی) یا بخش عملی دروس نظری و عملی که امکان ارائه از طریق آموزش حضوری مستمر و یا آموزش مجازی وجود نداشته باشد، این دروس در طول نیمسال تحصیلی، طی سه روز به صورت فشرده و به شیوه حضوری و با برنامه ریزی گروه آموزشی مربوطه برگزار می شود.

همچنین درخصوص کلاس هایی که تقسیم‌بندی دانشجویان آنها منجر به افزایش ساعات تدریس موظف اساتید می شود، واحد دانشگاهی نسبت به اخذ مجوزهای لازم از استان اقدام کند.

براساس بندهایی از این دستورالعمل، دانشجویان می توانند ضمن هماهنگی با واحد مبدا و مقصد از طریق طرح تعاون در دروس صرفاً عملی، آزمایشگاهی، کارآموزی و کارگاهی در نزدیک ترین واحد دانشگاهی شهر محل زندگی خود حضور یابند. در این خصوص نمره دروس مذکور توسط استاد واحد دانشگاهی مقصد برای دانشجو تعیین و ثبت می شود.

ساعات برگزاری جلسات کلاس های برخط می تواند در تمامی روزهای هفته و از ساعت 7:30 الی 20 ادامه یابد و زمانبندی تشکیل کلاس ها به گونه‌ای انجام شود که از توزیع مناسبی برخوردار باشد.

ارزشیابی دانشجو در هر درس به صورت مستمر و تکوینی، در طول نیمسال تحصیلی صورت پذیرد. با توجه به رویکرد فعالیت محور در آموزش مجازی، قسمت عمده ای از نمره باید به فعالیت های مستمر دانشجو در طول نیم سال تحصیلی اختصاص یابد، بنابراین آزمونک ها (کوئیزها)، تکالیف و تمرینات خارج از کلاس، پروژه، سمینار، ارائه های کلاس، مشارکت در مباحث و گفتگوهای کلاس و سایر مباحث مرتبط با درس، بخش عمده ای از نمره دانشجو را تشکیل می دهد.

بدین منظور لازم است اساتید به طور دقیق و مستمر نسبت به ثبت عملکرد و نمرات دانشجو اقدام کنند. بخشی از نمره دانشجو باید به آزمون پایانی اختصاص یابد که نمره این آزمون نیز بین 7 تا 10 نمره آزمون پایانی است که نسبت به عدد 20 مورد محاسبه و ثبت می شود.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی،در پایان این دستورالعمل تأکید شده که ضوابط فوق که در این دستورالعمل مندرج شده، برای دانشجویان واحدهای الکترونیکی (که پذیرش آنها بر پایه آموزش مجازی است) و دانشجویان واحدهای برون مرزی دانشگاه آزاد اسلامی قابل تعمیم نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامي دانشگاه آزاد اسلامی کلاس های درس تشکیل کلاس معاون علوم کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۶۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساتید هنر و رسانه در هم اندیشی با ریاست دانشگاه ازاد چه گفتند؟

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در این نشست محمدهادی همایون معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد در خصوص چرایی تشکیل این رویداد گفت: در دانشگاه، نظام اجرایی و دسته‌بندی داریم بطوریکه مدیران و کارمندان در سلسله مراتبی که قرار دارند با همدیگر ارتباط کاری دارند و نسبت به هم شناخت دارند در  حالی که در نظام علمی اساتید همدیگر را نمی‌شناسند و خیلی نسبت به هم شناخت ندارند و برای این‌که این ارتباط‌ها و همفکری میان اساتید و هیئت‌علمی برقرار شود سعی کردیم تا این نشست را برگزار کنیم. باید گفت که گروه‌های رشته‌ای در دانشگاه آزاد در ۱۸ دسته‌بندی قرار می‌گیرند و با توجه به این حجم از گستردگی؛ هدایت و جمع‌بندی نسبت به موضوعات و مشکلات دانشگاه و رشته‌ها و همچنین شنیدن صحبت‌های اساتید کار سختی است که نیاز به برگزاری این چنین برنامه‌ها و شنیدن نقطه نظرات بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

 
وی ادامه داد: برای این‌که نبض کاری و مسیر راه دانشکده‌ها را تعریف کنیم سعی کردیم تا بر اساس الگوی تمدن نوین اسلامی رهبری که به ۵ مرحله اشاره کردند بر آن اساس گام برداریم. در این مسیر سه مرحله را برای تحول علوم انسانی، اسلامی در پیش داریم که مرحله اول آن سازمان‌دهی است که بر اساس آن قرار است علوم انسانی را به عرصه رسانه و هنر متصل کنیم.

در نظام دانشی جدید در نظر داریم که با تخصیص دانشکده‌های جدید به واحد‌ها (به‌اصطلاح دانشکدگان) به سازمان‌دهی بهتری دست پیدا کنیم تا تعامل‌ها در سطح حداکثری خود قرار گیرند و دائم در حال سنجش مبانی تحول رشته وضعیت رشته‌ها هستیم تا بر اساس یک سیاست گذرای صحیح اقدام به تصمیم‌گیری کنیم. باید گفت که هنر و رسانه همه موجودیت ما را تقویت می‌کند و باید همه علوم را ذیل این رشته‌ها قرار دهیم.

وی خاطر نشان کرد: در صدد هستیم تا با پیوند هنر و رسانه یک معنای جدید را رقم بزنیم و در این مکان با حضور شما اساتید با تجربه تقاضا دارم تا اگر راهکار و پیشنهادی برای این پیوند میان هنر و رسانه با سایر رشته‌های علوم انسانی دارید حتماً بیان کنید. حتی می‌توان فراتر از آن به سراغ معنا و ارتباط‌هایی با رشته‌های مهندسی و پزشکی هم رفت.

همایون بیان کرد: بدون شک اگر به حلقه مفقوده ارتباطی میان گفتگو‌های علوم انسانی با بقیه علوم جدی‌تر نگاه شود می‌توان امیدوار بود که تأثیرگذاری بسزایی را میان سایر قالب علوم شاهد باشیم و به نتایج خوبی دست پیدا کنیم. همان‌طور که زیست‌فناوری تمدن غرب، بدون مبانی علوم انسانی امکان‌پذیر نبود و با تلفیق آن در علوم انسانی در هم تنیدگی ایجاد شده است ما هم باید به سراغ اجرایی کردن این موضوع برویم چون امتحان خود را پس داده است و نشان داده که چقدر این ترکیب می‌تواند موفق ظاهر شود. باید همه ظرفیت‌ها را یکپارچه کنیم و دیوارکشی‌های میان رشته‌های مختلف را برداریم و با مدیریت صحیح وارد بحران‌ها نشویم.

گفتنی است در این نشست شریف‌زاده مدیر کارگروه کشوری، حمیده جعفری رئیس دانشکده هنر و معماری تهران جنوب، قیومی معاون اندیشکده مطالعات راهبردی دانشگاه آزاد، خانم شاه منصوری رئیس دانشکده ارتباطات، خانم مجیدی رئیس دانشکده بین‌الملل و جمعی دیگر از اساتید به ارائه پیشنهاد‌ها و نقطه نظرات خود در خصوص مسائل مختلف پرداختند.

مطرح شدن ترسیم سند نقشه راه برای دانشکده و هماهنگ نبودن ضوابط خلق اثر هنری با معیارهای دانشگاه آزاد، احیای هنرهای سنتی و احترام به هنرمندان و فراهم کردن فرصت ارائه و تبلیغ آثار هنری آن‌ها از هر تریبون رسانه‌ای به مخاطب، رفع نواقص و قوانین مدون نشده در حوزه رسانه که به جرائم رسانه‌ای منجر شده، تعیین تکلیف رسانه در حوزه مدرنیته و دنیای تکنولوژی و ارتباط آن با شبکه‌های اجتماعی، فراهم شدن فرصتی برای استفاده کاربردی و عملیاتی از  تحقیقات و دستاوردهای اساتید و پژوهشگران و پایان‌نامه‌های دانشجوهای مقاطع دکتری، تعیین سازوکاری درست از رشته‌های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی و ارتباط آن با گفتمان اسلامی، مخالفت با ادغام دانشکده هنر و رسانه و ایجاد دانشکده‌ای با این عنوان، راه‌اندازی  پلاتو برای دانشجویان سینما در دانشگاه علوم تحقیقات از جمله موارد مورد بحث در این نشست بود که توسط اساتید و اعضای هیئت‌علمی با رئیس و معاون علوم انسانی دانشگاه آزاد مطرح شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • کلاس های چهره به چهره صاحبان صنایع با دانشجویان برگزار می شود
  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان
  • طهرانچی: نسل جوان به دنبال توانایی است، نه دانایی
  • باید دیوارکشی‌های میان رشته‌های مختلف را برداریم
  • اساتید هنر و رسانه در هم اندیشی با ریاست دانشگاه آزاد چه گفتند؟
  • اساتید هنر و رسانه در هم اندیشی با ریاست دانشگاه ازاد چه گفتند؟
  • درخواست بسیج اساتید برای به روز شدن محتوای دروس معارف اسلامی
  • همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود
  • رویکردی نوین در آموزش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی