Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@10:17:19 GMT

نشانه‌هایی از سوختن و یا خراب شدن مودم را یاد بگیرید

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۸۶۰۴۲

نشانه‌هایی از سوختن و یا خراب شدن مودم را یاد بگیرید

این روز‌ها مودم اینترنت به یک وسیله کلیدی در خانه و محل کار تبدیل شده که کسب و کار بسیاری از افراد به آن وابسته است.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، مودم اینترنت یکی از گجت‌های بسیار مهم در دنیای امروز است. در خانه، محل کار و حتی اماکن عمومی این مودم‌های اینترنت هستند که کاربران فضای مجازی را به شبکه جهانی اطلاعات متصل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما مودم‌های اینترنت با وجود همه ویژگی‌های کاربردی‌شان محصولاتی حساس هستند که به راحتی تحت تاثیر قرار می‌گیرند. مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مودم‌های اینترنت در کنار مشکلاتی که در لوازم جانبی آن‌ها ایجاد می‌شود، از نشانه‌های اساسی سوختن یا خرابی مودم اینترنت هستند.

در ادامه با ما همراه باشید تا نشانه‌های سوختن یا خرابی مودم اینترنت را بشناسید.

سرعت مودم اینترنت پایین است؟ آن را ریبوت کنید

کابل‌های مودم اینترنت از حساس‌ترین لوازم این محصولات هستند. گاهی اوقات کابل‌های مودم نمی‌توانند اتصال درست را حفظ کنند. در چنین شرایطی نیاز است که مودم را ریبوت کنید. ریبوت‌کردن مودم مزایای بسیاری دارد که تنها یکی از آن‌ها افزایش عمر مفید مودم و البته تنظیم دوباره تنظیمات است. واقعیت این است که وقتی مودم‌ها به صورت مداوم کار می‌کنند، احتمال خطا در عملکرد آن‌ها بیشتر می‌شود.

برای ریبوت‌کردن مودم باید به بخش پشتی آن نگاه کنید. بیشتر برند‌های تولیدکننده مودم حفره کوچکی در کنار سایر دکمه‌های پشت مودم قرار داده‌اند که برای دسترسی کامل به آن باید از یک شی باریک مانند سوزن استفاده کنید. دلیل اصلی دسترسی دشوار به دکمه ریبوت آن است که ریبوت مودم به صورت اتفاقی رخ ندهد.

دکمه ریبوت مودم آن را به تنظیمات پیش‌فرض کارخانه بازمی‌گرداند. به عبارت دیگر، رمز عبور، تنظیمات وایرلس و همه تغییراتی که به مودم داده‌اید با ریبوت آن از بین می‌رود. برای ریبوت‌کردن مودم ابتدا دکمه ریست را برای ۱۰ تا ۱۵ ثانیه نگه دارید تا چراغ مودم روشن شود.

برای این کار باید سوزن یا شی‌ای باریک را درون آن فرو کنید. پس از آن باید سه تا پنج دقیقه صبر کنید تا چراغ مودم سبز شود. حالا می‌توانید به اینترنت متصل شوید، اما فراموش نکنید که تغییراتی که پیش‌تر به مودم اینترنت خود داده بودید حالا حذف شده‌اند.

اتصال مودم قطع می‌شود؟ کابل‌ها را بررسی کنید

مودم اینترنت مانند بسیاری از وسایل الکتریکی به آداپتور و کابل‌های متعدد وابسته است. کابل اتصال مودم به خط تلفن، آداپتور و سایر کابل‌های مودم را با دقت بررسی کنید. این احتمال وجود دارد که قطعی اتصال مودم به دلیل مشکلات این کابل‌ها باشد. با این حال فراموش نکنید که در برخی مواقع قطع و اتصال دوباره کابل‌ها به مودم می‌تواند شرایط را تغییر دهد.

اینترنت قطع است؟ مشکل می‌تواند از اپراتور باشد

شرکت‌های ارائه خدمات اینترنتی که میزبان شبکه مودم اینترنت در سراسر دنیا هستند، گاهی اوقات از ارائه صحیح خدمات به کاربران ناتوان می‌شوند و اینترنت کاربران با مشکل همراه می‌شود؛ بنابراین گاهی اوقات این احتمال وجود دارد که شرکت ارائه‌دهنده اینترنت شما مشکل داشته باشد. در چنین شرایطی باید با شرکت ارائه‌دهنده اینترنت تماس برقرار کنید. اگر مشکل از مبدا نباشد، آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا اتصال پایداری داشته باشید. یکی دیگر از نشانه‌های قطعی اینترنت از مبدا، عدم پرداخت صورت حساب است.

آیا مودم اینترنت سوخته است؟

نوسان برق و استفاده طولانی‌مدت از مودم از دلایل اصلی خراب‌شدن یا سوختن آن هستند. با این حال جای نگرانی نیست. اگر مودم اینترنت شما گارانتی دارد، می‌توانید با مراجعه به شرکت گارانتی از خدمات احتمالی آن‌ها بهره‌مند شوید. گاهی اوقات سوختن مودم به صورت تدریجی رخ می‌دهد و اینترنت شما هر از گاهی قطع می‌شود. این یکی از نشانه‌های سوختن یا خرابی مودم است که باید هرچه زودتر فکری برای آن کنید. روش‌های مشخصی برای تشخیص سوختگی یا خرابی مودم وجود دارد.

ابتدا مودم خود را خاموش کنید و آن را از برق جدا کنید. سپس ۳۰ ثانیه صبر کنید و دوباره آن را به برق وصل کنید. اگر مودم شما بیش از حد گرم به نظر می‌رسد، مکان استقرار آن را تغییر دهید. از سرویس‌های آنلاین تشخیص وضعیت اینترنت مانند Speedtest یا Jitter استفاده کنید تا شرایط مودم را بررسی کنید.

مشکل همیشه هم از مودم نیست

شاید اینترنت شما قطع و وصل شود، اما دلیل اصلی آن لزوما از خرابی مودم نیست. مشکل می‌تواند از لپتاپ، تلفن هوشمند، تبلت یا کامپیوتر خانگی شما باشد. اتصالات گجت‌های متصل به اینترنت را بررسی کنید. این احتمال وجود دارد که کابل‌ها و محل اتصالات آن‌ها به مودم هم مشکل داشته باشند. فراموش نکنید که احتمال مشکل در روتر مودم هم وجود دارد؛ بنابراین روتر مودم را نیز بررسی کنید.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: اینترنت فضای مجازی قطعی اینترنت مودم اینترنت مودم اینترنت اینترنت شما گاهی اوقات بررسی کنید کابل ها مودم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۶۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انریکه: رکورد را خراب کردی، هیچکس از امباپه نپرسیده بود

به گزارش "ورزش سه"، پی اس جی به فاصله پنج هفته تا پایان فصل تنها 5 امتیاز دیگر برای مسجل کردن قهرمانی می خواهد و شاید با توجه به نتایج تعقیب کنندگان زودتر نیز به هدفش برسد. اگر موناکو ببازد و پی اس جی فردا ببرد، قهرمانی مسجل می شود.

پی اس جی که به نیمه نهایی لیگ قهرمانان نیز رسیده و چهارشنبه هفته بعد باید به مصاف دورتموند برود، فردا میهمان لوریان رده هفدهمی است.

لوئیس انریکه در نشست خبری این بازی گفت: «این یک بازی بسته با فضای کم خواهد بود، در برابر تیمی که نزدیک به دروازه خود دفاع می کند. آنها نمی خواهند سقوط کنند و فکر می کنم بازی سختی خواهیم داشت ولی ما آماده ایم تا برنده شویم.»

آیا برای مسجل شدن قهرمانی قبل از لیگ قهرمانان عجله دارید؟ «این چه کمکی به ما می کند؟ (قهرمان شدن قبل از لیگ قهرمانان). امیدوارم فردا قهرمان شویم، اما مهم این نیست که قهرمانی چه زمانی اتفاق می افتد. مهم نحوه بازی ماست. حتی اگر قهرمان شویم، ما به بازی های خوبمان ادامه خواهیم داد.»

لوئیس انریکه به پیشرفت پی اس جی افتخار می کند: «ما مشخصاً از همان ابتدا مدعی اول قهرمانی بودیم. همه نمی‌توانند با این همه بازی مهم و فشار زیاد قهرمان شوند. ما بهترین ترکیب و بهترین بودجه را داریم و قهرمانی تقریباً برای ما اجباری است، اما ما با برتری فاحش نسبت به سایر رقبا این کار را انجام دادیم. من سطح لیگ فرانسه را دست کم گرفته بودم.»

هدف لوئیس انریکه چهارگانه است؟ (سوپرجام، لیگ، لیگ قهرمانان و جام حذفی که اولی فتح شده): «بدون شک، این انگیزه ای است برای انجام کاری که هرگز در فرانسه انجام نشده است تا در تاریخ باشگاه، شهر و کشور ثبت شود. این به ما انگیزه زیادی می دهد، اما در حال حاضر فقط سوپرجام را برده ایم و باید برای سه جام دیگر تلاش کنیم.»

لوئیس انریکه در مورد امباپه با سوال یک رسانه اسپانیایی مواجه شد. او در مورد پرسش خبرنگار که گفته بود چطور امباپه، بهترین بازیکن جهان، برابر لیون غایب بود، با خنده گفت: «تو رکورد را خراب کردی. این اولین بار بود تا اینجای نشست که حتی یک نفر از من سوالی در مورد کیکی (کیلیان امباپه) نپرسیده بود اما بازهم موفق نشدیم. من واقعاً نمی توانم به این سوال پاسخ دهم. وقتی کیلیان علنی صحبت می کند، من هم همین کار را انجام می دهم.»

دیگر خبرها

  •  استاد حوزه علمیه قم : اگر برای آبادانی دین کاری نمی کنیم، دین را خراب تر نکنیم
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • معاون وزیر ارتباطات : شبکه اپراتور مدعی نارضایتی مردم از کیفیت شبکه به دلیل استفاده از مودم بومی قابل بررسی است
  • اینترنت خانگی 5G چیست؟
  • سوختن برای ساختن
  • ورود ناگهانی خودروی در حال سوختن به محوطه یک رستوران در رشت
  • انریکه: رکورد را خراب کردی، هیچکس از امباپه نپرسیده بود
  • جمع آوری بیش از ١١ هزار انشعاب غیر مجاز آب در اهواز
  • بیرون کشیدن یک راننده از خودروی در حال سوختن + فیلم
  • رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران : بی‌کیفیتی مودم های تولید داخل بهانه است؛ به دنبال خرید مودم های ارزان‌قیمت و بنجل چینی اند