Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم دو شهر شیراز و یاسوج در حالی که سال‌ها از آغاز پروژه تنگ ‌سرخ با تزریق اعتبارات قطره‌چکانی می‌گذرد، هنوز تشنه‌تر از دیروز چشم به تانکرهای آبی دوخته‌اند که باید فرسنگ‌ها راه را برای تأمین آب مورد نیازشان طی کنند.

گروه استان‌های خبرگزاری آنا ـ حسین بوذری؛ کهگیلویه و بویراحمد با وجود داشتن 10 درصد منابع آب کشور این روزها در بحران کم‌آبی به‌‌سر می‌برد به طوری که در فصل تابستان مردم این استان از کم‌آبی به تانکرهای آب پناه بردند و دشواری‌های زیادی را تحمل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذخیره‌سازی منابع آب راهکار اصلی مقابله با بحران کم‌آبی به شمار می‌رود و استان کهگیلویه و بویراحمد در این راستا نیازمند ساخت سد است.

سد تنگ سرخ با هدف مقابله با کم‌آبی کلنگ‌زنی شد؛ اما فقط 33 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این موضوع نارضایتی مردم را در پی داشته است.

با ساخت کامل سد تنگ سرخ می‌توان امیدوار بود که مشکل کم‌آبی پرآب‌ترین استان کشور برطرف شود؛ اما  فعلاً قول مسئولان برای کامل شدن این پروژه بی‌نتیجه مانده است.

به نظر می‌رسد معارضات محلی و دولتی، سد بزرگی بر سر راه پروژه سد تنگ سرخ بوده، در حالی که این از طرح‌های حیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد است.

تزریق اعتبارات قطره‌چکانی به پروژه تنگ سرخ

اکنون مردم یاسوج و شیراز دنبال تکمیل تنگ سرخ هستند و با این راهکار می‌توان به پیشرفت آبی  استان کهگیلویه و بویراحمد امیدوار بود.

طبق گفته مسئولان مقرر شده پروژه تنگ سرخ با شدت بیشتری پیش برود تا مردم یاسوج و شیراز دیگر با مشکلات کم‌آبی مواجه نباشند.

همچنین مقرر شده با تکمیل سد تنگ سرخ آب شرب شهر شیراز به میزان 72 میلیون مترمکعب تأمین شود.

تنگ سرخ رودخانه بشار، يکی از سدهای زيرمجموعه آب منطقه‌ای استان فارس است كه وزارت نيرو قصد دارد در ابتدای رودخانه بشار در منطقه تنگ سرخ از استان كهگيلويه و بويراحمد احداث كند.

برخی کارشناسان معتقدند که با راه‌اندازی تنگ سرخ، رودخانه بشار خشک شده و دیگر اثری از آن نخواهد بود، در حالی که مردم کهگیلویه و بویراحمد و شهر شیراز در معرض انواع بیماری‌ها قرار دارند و اگر فکری به حال این کم‌آبی نشود، باید منتظر بحران بزرگ‌تر باشیم.

با تزریق اعتبارات قطره‌چکانی به پروژه تنگ سرخ (سالانه 10 تا 15 میلیارد تومان) باید 30 سال آینده منتظر بهره‌برداری از این پروژه باشیم و تا آن زمان ممکن است اتفاقات ناگواری رخ دهد که دیگر خیلی دیر شده است.

انتهای پیام/4078/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: آب استان کهگیلویه و بویراحمد تنگ سرخ رودخانه بشار تزریق اعتبارات قطره چکانی کهگیلویه و بویراحمد رودخانه بشار سد تنگ سرخ پروژه تنگ کم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۶۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی به بشار اسد تبریک گفت

به گزارش جماران؛ رئیس جمهور در پیامی روز ملی جمهوری عربی سوریه را به رئیس جمهور و مردم این کشور تبریک گفت.

سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تبریک روز ملی جمهوری عربی سوریه به آقای بشار اسد رئیس جمهور و نیز مردم شریف و مقاوم سوریه، تصریح کرد: اطمینان دارم با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوان دو کشور می‌توان در جهت توسعه همه‌جانبه روابط و همچنین پایه‌ریزی همکاری‌های منطقه‌ای و گسترش صلح، ثبات و توسعه در منطقه در تمامی زمینه‌ها گام‌های ارزنده‌ای برداشت.

رئیس جمهور در پیام خود همچنین افزود: جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته در کنار دولت و ملت دوست و برادر سوریه خواهد بود و همواره از استقلال و حاکمیت سرزمینی سوریه حمایت و بر خروج اشغالگران از سوریه تاکید می‌کند.

دیگر خبرها

  • غرق شدن دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار
  • کشف جسد دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار + جزییات ماجرا
  • جسد یک خانم در رودخانه بشار پیدا شد
  • جسد بانوی غرق شده در رودخانه بشار پس از شش ساعت تلاش پیدا شد
  • پیدا شدن جسد بانوی غرق شده در رودخانه بشار
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • اعتبار سدسازی در ایلام قطره چکانی است
  • توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد
  • استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری
  • رئیسی به بشار اسد تبریک گفت