Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون عمران گفت: موافقت نمایندگان با دو فوریت طرح جهش تولید و تامین مسکن در جلسه علنی قوه مقننه بیانگر توجه نمایندگان مجلس به دغدغه مردم در حوزه مسکن و عزم آنها برای حل مشکلات جامعه در این حوزه است. - اخبار سیاسی -

مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به طرح جهش تولید و تامین مسکن، اظهار داشت: بررسی‌های نهایی بر روی طرح مذکور در کمیسیون عمران انجام و جهت رسیدگی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه پارلمان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

تصویب نهایی طرح جهش تولید مسکن/ ارجاع طرح به صحن علنی مجلسسلیمی: دولت پاسخ دهد مسئول افزایش قیمت 500 درصدی مسکن کیست؟

وی افزود: موافقت نمایندگان با دو فوریت طرح جهش تولید و تامین مسکن در جلسه علنی قوه مقننه بیانگر توجه وکلای ملت به دغدغه مردم در حوزه مسکن و عزم آنها برای حل مشکلات جامعه در این حوزه است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به شرایط نابسامان و افزایش قیمت در بازار مسکن، ادامه داد: با توجه به وضعیت کنونی بازار مسکن، مجلس شورای اسلامی نباید از هیچ تلاشی برای اثرگذاری در این بازار کوتاهی کند. تصویب و اجرایی شدن این طرح می‌تواند در بازه زمانی میان‌مدت اثر مطلوبی را در ساماندهی بازار مسکن داشته باشد.

یوسفی با بیان اینکه طرح جهش تولید و تامین مسکن در 3 محور، زمین منابع مالی و مصالح تدوین شده است، ادامه داد: در این طرح به سه موضوع مهم توجه حساس شده است. بحث تامین زمین ارزان‌قیمت، ارائه تسهیلات مناسب و تامین مصالح ارزان‌قیمت 3 مولفه اصلی است که در این طرح دیده شده و توجه به آنها می‌تواند بستر مناسب ساخت مسکن و افزایش عرضه به بازار را فراهم کند.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مشکلات امروز کشور عدم تناسب بین عرضه و تقاضا در بازار مسکن است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل نابسامانی بازار مسکن نیز وجود خانه‌های خالی و همچنین عقب‌ماندگی در ساخت مسکن می‌باشد که باعث شده تعادل بین عرضه و تقاضا برهم خورد و تقاضا نسبت به عرضه بالاتر بوده و به دنبال آن قیمت‌ها نیز افزایش یابد. از سوی دیگر ما شاهد رکود در بازار مسکن نیز می‌باشیم چرا که با بالارفتن قیمت‌ها مردم توانایی خرید خود را از دست می‌دهند.

یوسفی در پایان تاکید کرد: با فراهم کردن بستر مناسب برای ساخت مسکن و همچنین عرضه واحدهای خالی به بازار می‌توان در میان مدت تعادل را بین عرضه و تقاضا برقرار کرد و به نحوی قیمت‌ها را مدیریت کرد. در این طرح سعی شده با در نظر گرفتن مولفه‌های اساسی تعادل عرضه به بازار مسکن باز گردد.

انتهای‌ پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایندگان مجلس نمایندگان مجلس طرح جهش تولید و تامین مسکن کمیسیون عمران بازار مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۶۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک فوریت «طرح اصلاح برخی احکام مالیاتی» تصویب شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در جلسه علنی امروز (دوشنبه، ۳ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی، با دو فوریت طرح برخی از احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم با ۱۱۳ رأی موافق، ۵۱ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۱ نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند.

در ادامه نمایندگان با یک فوریت این طرح با ۱۲۵ رأی موافق، ۴۳ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۲ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

کد خبر 6085104 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، راهکاری برای معاملات شفاف در بازار مسکن
  • فروش نوکیای تقلبی حرام است!
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات
  • سازمان بازرسی کل کشور به ماجرای «نوکیای ایرانی» ورود کند
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود
  • جدیدترین قیمت فروش آپارتمان در مناطق 22گانه تهران (+عکس)
  • یک فوریت «طرح اصلاح برخی احکام مالیاتی» تصویب شد
  • تورم‏‏‌سنجی در فایل‏‏‌های آپارتمانی