Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، تعداد زیادی از سرمایه گذاران بخش کشاورزی به دلیل پذیرش شکایت اشتباه جهاد کشاورزی مبنی بر تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی، توسط یک قاضی که اشراف کاملی بر قانون ندارد، دچار دردسر می‌شوند!

سرگردانی دامداران سنتی بین منطقه مسکونی و زمین کشاورزی!

یک دامدار از استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: جهاد کشاورزی دامداری بنده را به این دلیل که تغییر کاربری غیرمجاز انجام داده ام با حکم دادگاه تخریب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در خصوص مشکل خود ادامه داد: در روستا‌ها افرادی مثل من که حرفه‌ دیگری بلد نیستند، به دلیل این که همسایه‌ها اذیت می‌شوند، مجبورند که دامداری خود را به نقطه‌ای خارج از منطقه مسکونی انتقال دهند که زمین‌های خارج از مناطق مسکونی عمدتا کشاورزی هستند و دامداران هم، چون زمین دیگری ندارند مجبور اند در همان زمین کشاورزی فعالیت کنند، اما جهاد کشاورزی مدام با حکم دادگاه، این دامداری‌ها را تخریب می‌کند و دامداران مجبور به بازگشت به منطقه مسکونی می‌شوند.

در ادامه این مباحث یکی از سردخانه داران میوه در استان ایلام هم در این باره به خبرنگار تولیدبان گفت: جهاد کشاورزی به دلیل تغییر کاربری غیرمجاز از بنده شکایت کرد و دادگاه هم حکم را به نفع جهاد کشاورزی داده است.

او در ادامه گفت: جهاد کشاورزی با وجود این که می‌داند کار من تغییر کاربری نیست، می‌گوید، چون دادگاه حکم داده باید حکم تخریب را اجرا کنیم و بعد از آن مجوز تغییر کاربری را صادر می‌کنیم و آن موقع می‌توانی دوباره بسازی!

یک کشاورز از استان تهران هم در گفت‌وگو با خبرنگار تولیدبان گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در این باره گفت: جهاد کشاورزی به بهانه‌ی این که افراد دیگر بعد از فنس کشی یا دیوارکشی، به جای کشاورزی ویلا ساخته اند و آخر هفته‌ها برای تفریح به روستا‌ها می‌آیند، به من مجوز دیوارکشی یا حتی فنس کشی در اطراف زمین خودم را نمی‌دهد.

سرقت محصولات کشاورزی از باغات بلای جان کشاورز!/ جهاد کشاورزی اجازه فنس کشی نمی دهد

او افرود: متاسفانه به دلیل این که مردم از نظر اقتصادی بسیار در فشار هستند، میزان سرقت محصولات کشاورزی افزایش پیدا کرده است و ما کشاورزان، چون نمی‌توانیم مجوز دیوارکشی یا فنس کشی بگیریم، مجبور هستیم که تمام روز در اطراف کشت خود گشت زنی کنیم.

البته تعداد این قبیل شکایات بسیار بالاست، اما به همین سه گفتگو بسنده کردیم.

نظر قانون در مورد استثنائات تغییر کاربری

بر اساس تبصره‌ی چهار (۴) ماده‌ی یک (۱) قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، احداث گلخانه ها، دامداری ها، مرغداری ها، پرورش ماهی و سایر تولیدات کشاورزی و کارگاه‌های صنایع تکمیلی و غذایی در روستاها، بهینه کردن تولیدات بخش کشاورزی بوده و تغییر کاربری محسوب نمی‌شوند و سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها در صورت رعایت سایر شرایط از جمله ضوابط زیست محیطی توسط سرمایه گذار، حق مخالفت ندارند.

قضّاتی که بر خلاف قانون حکم می‌دهند!

متأسفانه با وجود متن صریح قانون، همچنان شاهد این هستیم که قضّات متعددی در سراسر کشور به جای مقابله با عملکرد خلاف قانون سازمان‌های جهاد کشاورزی در ممانعت از صدور مجوز فعالیت، حکم تخریب سازه‌هایی را صادر می‌کنند که می‌توانند مرهمی هرچند کوچک به اقتصاد زخم خورده‌ی کشور باشند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: جهاد کشاورزی تغییر کاربری فنس کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۶۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از مزارع عنبرآباد

به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان فرماندار عنبرآباد گفت: با اشاره به سطح زیرکشت ۱۳۳۸ هکتار این محصول استراتژیک اعلام کرد:  با توجه به پیگیری‌های کارشناسان جهاد کشاورزی در مبارزه به موقع با آفت سن گندم پیش بینی می‌شودحدود۶۰۰۰ تن محصول با کیفیت تولید و برداشت شود .

مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد هم گفت: برداشت گندم در سطح این شهرستان از تاریخ ۲۵ فروردین  آغازشده و تا پایان خرداد ادامه دارد.

ابوالحسن پیرنیا با ابراز خرسندی از استقبال کشاورزان برای کشت محصولات استراتژیک افزود: هم اکنون ۱۱ کمباین در  شهرستان آماده برداشت گندم است و معاینات فنی لازم برای خدمت رسانی به کشاورزان انجام شده است .

وی از خرید  محصول گندم به نرخ مصوب دولتی و تضمینی با قیمت ۱۷/۵۰۰ تومان از کشاورزان خبر داد .

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رفع‌تصرف ۱۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • ممنوعیت تغییر کاربری اراضی حاصلخیز کشاورزی
  • تغییر کاربری اراضی کشاورزی ممنوع است
  • تغییر کاربری اراضی حاصلخیز کشاورزی ممنوع است
  • شناسایی ۱۸ تغییر کاربری غیرمجاز در بهشهر
  • بازگشت ۶هزارمترمربع از اراضی کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • آغاز برداشت گندم از مزارع عنبرآباد
  • ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز قلع و قمع شد
  • شناسایی ۷ مورد تغییرکاربری غیرمجاز در فریدونکنار
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار اراضی کشاورزی البرز