Web Analytics Made Easy - Statcounter

«کیوان گودرزی راد» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: موضوع بازنگری طرح های هادی روستاهای شهرستان ساوه نیز قرار است در جلسه ای مشترک با حضور بخشداران مرکزی و نوبران و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بررسی شود تا اقدامات مربوط به الحاق یا تغییر کاربری ها به سرعت انجام شود.

وی افزود: در خصوص واگذاری اراضی روستایی نیز قرار بر این شد که با احراز شرایط روستائیان نسبت به اختصاص زمین برای واجدین شرایط اقدام شود و در حالت دوم نیز بنیاد مسکن نسبت به ساخت مسکن برای افراد نیازمند اقدام خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین در مورد مشکلاتی که اهالی روستای «اندیس» در مورد زمین های این منطقه دارند، گفت: قرار است از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت خانه در این اراضی اقدام شود تا واحدها به افراد نیازمند و واجد شرایط واگذار شود.

گودرزی راد همچنین درخواست برای تشکیل کمیسیون فنی روستایی شهرستان ساوه در هر ۱۵ روز یکبار را از دیگر الزاماتی برشمرد که با توجه به حجم زیاد پرونده ها می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات باشد.

وی گفت: قرار است مراجع استانی در مورد تشکیل جلسات به صورت هر ۲ هفته یکبار تصمیم گیری کنند که در صورت موافقت می توان امیدوار بود که بسیاری از مشکلات حوزه روستایی شهرستان ساوه در زمانی کوتاه برطرف شود.

بخشدار مرکزی ساوه با اشاره به جلسه ای که امروز با کارشناس امور واگذاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان برگزار شد، افزود: با توافقی که در این نشست حاصل شد قرار است در روند واگذاری زمین مورد نیاز برای احداث فضاهای فرهنگی، ورزشی، بهداشتی و آموزشی روستاهای این بخش تسهیل ایجاد شود.

وی در مورد قیمت گذاری زمین های روستایی نیز، ‌گفت: در این فرایند قرار است اراضی طبق نظر کارشناسی و استعلام از بخشداری مرکزی تعیین نرخ شوند تا بدین ترتیب بتوانیم برای برخی اقشار ساکن روستاها که توان مالی پایینی دارند با قیمتی متعادل نسبت به واگذاری زمین اقدام کنیم.

بخش مرکزی ساوه دارای ۱۰۱ روستا با جمعیت ۳۶ هزار نفر است که ۵۶ مورد از این روستاها دارای دهیاری هستند.

برچسب‌ها ساوه تغییر کاربری اراضی توسعه روستایی مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوه تغییر کاربری اراضی توسعه روستایی مسکن ساوه تغییر کاربری اراضی توسعه روستایی مسکن اخبار کنکور بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۶۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرانی‌ها، رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه

ایرانی‌ها در رتبه دوم خرید خانه در ترکیه از سوی شهروندان خارجی هستند. روس‌ها در مقام اول هستند.

به گزارش آناتولی، فروش خانه به اتباع خارجی در ترکیه در ماه مارس سال جاری (اسفند/ فروردین) به نسبت دوره مشابه سال گذشته کاهش یافت، اما شهروندان روسیه و ایران همچنان در صدر خریداران هستند.

فروش خانه به اتباع خارجی در ماه مارس ۲۰۲۴ با ۴۷.۹ درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ۱۷۷۸ باب رسید.

براساس داده‌های سازمان آمار ترکیه (TÜİK)، سهم فروش مسکن به اتباع خارجی در کل میزان فروخته شده در ماه مارس ۱.۷ درصد ثبت شد.

بیشترین تعداد خانه‌های فروخته شده به اتباع خارجی با ۶۱۸ باب در استانبول ثبت شد. آنتالیا با ۶۱۸ باب خانه رتبه دوم را به خود اختصاص داد. مرسین نیز با ۱۵۱ باب خانه در رده سوم قرار گرفت.

میزان فروش مسکن به اتباع خارجی در ترکیه طی ژانویه - مارس با ۴۸ درصد نزول در مقایسه با دوره مشابه سال قبل به ۵۶۸۵ باب رسید.

طی ماه مارس به ترتیب اتباع روسیه، ایران، عراق و اوکراین بیشترین خرید مسکن را از ترکیه انجام دادند.

روس‌ها ۴۱۱ باب خانه، ایرانی‌ها ۱۸۲ باب خانه، اوکراینی‌ها ۱۲۹ باب خانه و عراقی‌ها نیز ۸۲ باب خانه خریدند.

منبع:‌آناتولی

tags # ترکیه سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • اولویت طرح نهضت ملی مسکن در استان سمنان، ساخت خانه ویلایی است
  • چند نفر در ایران مستاجر هستند؟
  • ۶.۵ میلیون نفر در کشور مستاجر هستند/ تامین مسکن در اولویت دولت
  • شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم
  • ایرانی‌ها، رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه
  • سهم یک چهارمی ساخت خانه‌های روستایی در طرح نهضت ملی مسکن مازندران
  • آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰
  • اجرای نهضت ملی مسکن در روستاها به ۴۸۸ هزار واحد رسید
  • یک متر خانه در این منطقه ۲ میلیارد است!
  • دولت با حمایت از ساخت مردمی مسکن به دنبال تحقق شعار سال