Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@07:48:27 GMT

جزئیات پرداخت بیمه بیکاری کرونا

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۸۷۳۰۲

جزئیات پرداخت بیمه بیکاری کرونا

مقرر شد تا بیمه بیکاری سه ماه اسفند ۱۳۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹ به کارگران آسیب دیده از کرونا پرداخت شود و سامانه bimebikari.mcls.gov.ir که وزارت کار از مدت ها قبل به منظور ثبت درخواست بیمه بیکاری راه اندازی کرده بود، برای مراجعه متقاضیان معرفی شد. ناطقان: مطابق آخرین آمارها مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری کرونا از سوی دولت به متقاضیان و افراد بیکار شده بر اثر کرونا پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





 در راستای حمایت از صنوف و کارگران آسیب دیده از کرونا، دولت مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای کمک به صندوق بیمه بیکاری و تامین بودجه بیمه بیکاری بیکار شدگان ناشی از کرونا اختصاص داد که با حمایت سازمان برنامه و بودجه و تلاش وزارت کار، سازمان تامین اجتماعی و دستگاه های مربوطه، روند واریز مقرری بیمه بیکاری به متقاضیان مشمول و کارگران بیکار شده در دستور کار قرار گرفت.

بر این اساس مقرر شد تا بیمه بیکاری سه ماه اسفند ۱۳۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹ به کارگران آسیب دیده از کرونا پرداخت شود و سامانه bimebikari.mcls.gov.ir که وزارت کار از مدت ها قبل به منظور ثبت درخواست بیمه بیکاری راه اندازی کرده بود، برای مراجعه متقاضیان معرفی شد.

مدتی بعد از سوی اداره کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار اعلام شد متقاضیان بیمه بیکاری کرونا که از ابتدای خردادماه بیکار شده و افرادی که بیکاری آنها از اسفند سال گذشته تاکنون استمرار پیدا کرده به سامانه جامع روابط کار به نشانی prkar.mcls.gov.ir مراجعه و نوع بیکاری خود را از طریق خوداظهاری اعلام کنند.

بر اساس اعلام اداره کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار تا پنجم مهرماه سال جاری، ۱۵۵ هزار و ۷۰۰ نفر از افراد بیکار شده از کرونا که بیکاری آنها از اسفندماه سال گذشته استمرار داشته و از اول خرداد ماه بیکار شدند یا به دلیل اعلام شماره شبای اشتباه، عدم تعلق شماره حساب مربوطه و ثبت ناقص اطلاعات شخصی یا ثبت نام در ادارات کار و کاریابی ها به جای سامانه از پیش ذکر شده، دچار مشکلاتی شدند در سامانه جامع روابط کار ثبت نام کردند.

به گفته مسعود بابایی - مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار - پرداخت بیمه بیکاری به متقاضیان به دو شیوه دنبال شده است؛ دسته اول افرادی که از اسفند ماه سال گذشته دریافتی نداشتند و اطلاعات این گروه شامل ۶۵ هزار نفربیمه معادل ۶۵ میلیارد تومان در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار گرفته و پرونده‌هایشان ارسال شده است و دسته دوم ۳۰ هزار نفربیمه هستند که پرونده‌هایشان در سازمان تأمین اجتماعی قرار دارد و این سازمان در حال انجام پالایش‌ نهایی و ارسال پرونده‌ها به سازمان برنامه و بودجه است.

طی روزهای گذشته با اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دولت تدبیر و امید تا نهم مهرماه ۵۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل حساب صندوق ذخیره و از طریق ثبت نام در سامانه به متقاضیان بیمه بیکاری کرونا پرداخت کرده است. همچنین به تمام کارگاههای تولیدی تسهیلات با نرخ چهار و هشت درصد به ازای هر شاغل ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان و به شرط حفظ اشتغال موجود پرداخت شده است.

به گزارش ایسنا، ثبت نام متقاضیان دریافت مقرری بیمه بیکاری کرونا و افراد بیکار شده از خرداد ماه سال جاری کماکان ادامه دارد و متقاضیان با مراجعه به سامانه روابط کار به نشانی prkar.mcls.gov.ir می توانند روند ثبت نام خود را برای بهره مندی از مزایای بیمه بیکاری دنبال کنند.
منبع: تابناک برچسب ها: بیمه ، بیکاری ، ناطقان ، کرونا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بیمه بیکاری ناطقان کرونا بیمه بیکاری کرونا میلیارد تومان بیمه بیکاری کرونا پرداخت بیکار شده وزارت کار ماه سال ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۷۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۸ میلیارد تومان برای بیماری‌های صعب‌العلاج در استان یزد

مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد گفت: پس از معرفی ۱۰۷ بیماری به عنوان بیماری صعب‌العلاج، ۱۸ میلیارد تومان در زمینه این بیماری‌ها پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی بیمه تأمین اجتماعی یزد، حامد هاتفی با اشاره به ارائه خدمات درمانی رایگان در راستای ایجاد عدالت اظهار کرد: در شهر یزد یک مرکز بستری به نام بیمارستان شهدای کارگر داریم که این بیمارستان خدمات بستری کاملاً رایگان به بیماران ارائه می‌دهد.

وی افزود: بیمه شدگان تأمین اجتماعی در شهرستان‌ها هم اگر به مراکز دولتی و دانشگاهی مراجعه کنند تمام خدمات برای آنان رایگان خواهد بود.

هاتفی در خصوص بیماری‌های صعب‌العلاج اظهار داشت: ۱۰۷ بیماری به عنوان بیماری‌های صعب‌العلاج معرفی شد که در سال ۱۴۰۲، ۱۸ میلیارد تومان در خصوص بیماری‌های صعب‌العلاج پرداخت شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان یزد تصریح کرد: ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفت.

وی ادامه داد: جزو ۵ استان اول کشور هستیم که کلینیک دندانپزشکی مستقل داریم و در این کلینیک خدمات رایگان دندانپزشکی ارائه می‌شود.

کد خبر 747042

دیگر خبرها

  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • واکنش وزیر صمت به افزایش قیمت پژو پارس + جزییات مهم
  • پرداخت ۱۸ میلیارد تومان برای بیماری‌های صعب‌العلاج در استان یزد
  • پژو پارس، ۱۵۰میلیون تومان گران شد/ وزیر صمت واکنش نشان داد
  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • تسهیلات ساخت انگیزه‌ای برای ورود مردم جهت تکمیل آورده‌های نهضت ملی مسکن است
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد
  • پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی
  • اختلاف نظر پزشکان و بیمه‌ها بر سر نسخه الکترونیک/ نسخه‌های کاغذی دوباره استفاده می‌شود؟