Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا، «خوسه آنتونیو اِخیدو» تحلیلگر اسپانیایی در اظهار نظری پیرامون تحریم‌های جدید دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا علیه ۱۸ بانک و نهاد مالی ادامه تروریسم اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت اقدام جدید واشنگتن علیه تهران «ژست مایوس» دولت ترامپ علیه ملت ایران است.

خوسه اخیدو در مصاحبه ای ضمن توصیف محدودیت‌های تازه کاخ سفید علیه ایران در ادامه سیاست فشار حداکثری به عنوان رفتاری ناشی ناامیدی و استیصال، افزود: این امری بسیار محتمل است که آمریکا در شرایط شیوع کرونا و با هدف تحت فشار قرار دادن هر چه بیشتر ایران، نسبت به افزایش تحریم‌ها اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

      

این تحلیلگر اسپانیایی حوزه بین الملل همچنین گفت، بدون شک ایران در دهه‌های اخیر آمادگی لازم به منظور برقراری ارتباطات مالی با سایر کشورها و بازارهای دوست به منظور فروش، صادرات و پرداخت خدمات مورد نیاز را ایجاد کرده است.

خوسه اخیدو ضمن یادآوری سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، تاکید کرد چالش اصلی ایران، تقویت استقلال کشور در حوزه اقتصادی، مالی، تولید، فناوری، مواد غذایی و دارویی به منظور مقاومت هر چه بیشتر در برابر تحریم‌های امپریالیستی آمریکا علیه این کشور است.  

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه با هدف به زانو درآوردن مردم ایران، شرکت تامین سرمایه امین، در بیانیه‌ای اعلام کرد: بانک کشاورزی، بانک مسکن، بانک رفاه کارگران، بانک شهر، بانک اقتصاد نوین، بانک قرض الحسنه رسالت، بانک حکمت ایرانیان و بانک ایران زمین بخشی از تحریم‌شدگان امروز توسط آمریکا هستند.

بر اساس این بیانیه همچنین، بانک همکاری منطقه‌ای اسلامی، بانک کارآفرین، بانک خاورمیانه، موسسه اعتباری مهر ایران، بانک پاسارگاد، بانک سامان، بانک سرمایه، بانک توسعه تعاون و بانک گردشگری هم در این فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

دولت ترامپ در طول سه سال گذشته، شدیدترین تروریسم اقتصادی را علیه مردم ایران به کار گرفته است و پس از آنکه در سازمان ملل متحد و شورای امنیت شکست خورد، به هر شکل ممکن در تلاش است تا در مدت باقی مانده به انتخابات آمریکا که احتمال پیروزی در آن را اندک می‌بیند، هرگونه مسیر برای بهبود شرایط و بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای را مسدود سازد

برچسب‌ها تحریم دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا وزارت خزانه‌ داری آمریکا ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تحریم دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا وزارت خزانه داری آمریکا ایران تحریم دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا وزارت خزانه داری آمریکا ایران اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۷۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله ایران علیه اسرائیل برنامه کاری مجلس نمایندگان آمریکا را تغییر داد

اقدام تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی برنامه کاری مجلس نمایندگان آمریکا را تغییر داد و این مجلس قصد دارد یک بسته حمایتی از اسرائیل را خارج از برنامه به رای گیری بگذارد.

به گزارش مشرق، رهبر جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که بعد از حمله هوایی ایران علیه اسرائیل درخواستهای دو حزبی جدید برای تصویب بسته کمکهای خارجی به اسرائیل افزایش یافته و مجلس نمایندگان هفته آینده(میلادی) درباره آن رای گیری خواهد کرد.

این اعلامیه از سوی «استیو اسکالیز» رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا و پس از حمله هوایی گسترده جمهوری اسلامی ایران به سرزمینهای اشغالی منتشر شده است.

اسکالیس در این بیانیه گفته: «با توجه به حمله غیرقابل توجیه ایران به اسرائیل، مجلس نمایندگان هفته آینده از برنامه عادی اعلام‌شده قبلی خود خارج می‌شود تا به جای آن قانون مربوط به حمایتهای مالی از اسرائیل را مورد بررسی قرار دهد..»

در این بیانیه مشخص نکرده است که منظور کدام طرح پیشنهادی درباره حمایت خارجی از اسرائیل است چرا که بسته پیشنهادی قبلی که حمایت مالی همزمان از اسرائیل و اوکراین را خواستار شده در کنگره به بست خورده و فعلا رها شده است.

بسته ۹۵ میلیارد دلاری کمک مالی به اوکراین و اسرائیل در سنای آمریکا با ۷۰ رای موافق مورد تصویب قرار گرفت اما این طرح در مجلس نمایندگان آمریکا رد شد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • وضع تحریم جدید نفتی علیه ایران توسط کنگره امریکا؟
  • ترامپ : بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • واکنش کنگره آمریکا به پاسخ کوبنده ایران علیه اسرائیل
  • ترامپ: بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • حمله ایران علیه اسرائیل برنامه کاری مجلس نمایندگان آمریکا را تغییر داد
  • سقوط درآمد بزرگترین بانک آمریکا
  • اسرائیل زیر فشار حمله است
  • ترامپ: اسرائیل زیر فشار حمله است
  • واکنش ترامپ به حملات ایران علیه اسرائیل
  • اصلی‌ترین عامل تورم حال حاضر چیست؟