Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-20@04:29:15 GMT

قیمت بلیت هواپیما ۱۵۵ درصد افزایش یافته

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۸۷۸۴۰

قیمت بلیت هواپیما ۱۵۵ درصد افزایش یافته

به گزارش تابناک، بر اساس تصمیم انجمن شرکت‌های هواپیمایی قرار است از اول آبان‌ماه امسال همزمان با کاهش ظرفیت صندلی پروازهای داخلی قیمت بلیت هواپیما به طور چشمگیری افزایش می‌یابد. دیروز رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در این‌باره گفته بود: نه دولت و نه سازمان هواپیمایی کشوری هیچ دخالتی در افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهقانی زنگنه با بیان این که سازمان هواپیمایی به شرکت های هواپیمایی ابلاغ کرده که از اول آبان ماه هواپیما باید با ظرفیت ۵۰ و ۶۰ درصدی پرواز کند، افزود: ایرلاین ها، انجمن شرکت های هواپیمایی دارند و بر اساس بخشنامه ۵۰ و ۶۰ درصدی و همچنین قیمت دلار، برای آنها نرخ های جدید را تعیین کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید مجدد بر این که دولت و سازمان هواپیمایی کشوری در نرخ گذاری بلیت پروازها هیچ دخالتی ندارند، تصریح کرد: در زمان حاضر قیمت بلیت تهران-مشهد حدود ۶۰۰ هزار تومان است که در نرخنامه جدید نیز همین رقم درج شده است.

در ادامه دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی با بیان اینکه برای افزایش قیمت بلیت هواپیما نیازی به مجوز سازمان هواپیمایی کشوری نداریم گفت: نرخ جدید بر اساس دلار ۲۷ هزار تومانی تعیین شده است.

مقصود اسعدی سامانی در واکنش به این سوال که آیا افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی مجوز سازمان هواپیمایی کشوری را دارد اظهار کرد: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه نرخ بلیط پروازهای داخلی آزادسازی شده است لذا شرکت های هواپیمایی برای تطبیق با وضعیت حمل و نقل هوایی اقدام به نرخ گذاری قیمت بلیط هواپیما می کنند.

وی تصریح کرد: نرخ کنونی بلیط هواپیما بر اساس دلار ۱۱ هزار تومانی تعیین شده از سوی دیگر بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا از اول آبان ماه شرکت‌های هواپیمایی باید به حداکثر از ۶۰ درصد ظرفیت صندلی‌های خود استفاده کنند، این مسئله به همراه نرخ دلار ۲۷ هزار تومانی باعث شده تا قیمت گذاری جدید توسط انجمن شرکت‌های هواپیمایی انجام شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی یادآور شد: در جلسات با ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا بارها تاکید کردیم امکان شیوع ویروس کرونا در داخل هواپیما با توجه به تمهیدات انجام شده وجود ندارد اما با این وجود اعلان های داخلی از اول آبان ماه ۹۹ باید با ۶۰ درصد ظرفیت خود اقدام به مسافر گیری کنند.

این در حالی است که امروز عضو کمیسیون عمران مجلس از ورود به پرونده افزایش قیمت بلیت هواپیما خبر داده و نرخنامه جدید را غیرواقعی اعلام کرده است.

اقبال شاکری در واکنش به افزایش ۱۵۵ درصدی قیمت بلیت پروازهای داخلی، افزود: قطعا این اقدام به هیچ وجه قابل پذیرش نیست، چراکه مردم توان پرداخت چنین هزینه هایی برای خرید بلیط هواپیما را ندارند.افزایش ناگهانی و بدون برنامه قیمت ها، فشار سنگینی به مردم و مسافران وارد می کند و قطعا این رویکرد موجب کاهش استقبال مردم برای استفاده از پروازهای داخلی خواهد شد.

وی با بیان اینکه نرخ‌نامه جدید حمل و نقل هوایی متناسب با هزینه های مصرفی ایرلاین ها نیست، افزود: بعد از اعلام نرخ‌نامه جدید، دلایل افزایش قیمت ها و تناسب این مسائل با میزان هزینه ها را بررسی کردم، حتی با چندین کارشناس و مسئول مرتبط نیز در این رابطه صحبت کردم، از این رو به نظر می رسد نرخ های اعلامی به هیچ وجه واقعی نیست.

وی تاکید کرد: قطعا در نشست آتی کمیسیون عمران مجلس موضوع افزایش ناگهانی و چشمگیر قیمت پروازهای داخلی با حضور مسئولان مربوطه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

منبع: تسنیم

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 محمدرضا شجریان فرزندان شجریان قیمت بلیت بلیت هواپیما شرکت های هواپیمایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 محمدرضا شجریان فرزندان شجریان انجمن شرکت های هواپیمایی سازمان هواپیمایی کشوری قیمت بلیت هواپیما افزایش قیمت بلیت اول آبان ماه پروازهای داخلی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۷۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا چند دلار شد؟

قیمت طلا امروز چهارشنبه (۱۷ آوریل) ثابت ماند زیرا تقاضا برای طلا در بحبوحه تنش‌های خاورمیانه تا حدی فشار ناشی از بازدهی بالاتر خزانه داری آمریکا را جبران کرد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۲۹ سنت رسید و هر اونس طلای آمریکا با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۳۹۹ دلار و ۶۰ سنت رسید.

معیار بازدهی خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده در نزدیکی بالاترین رقم پنج ماهه جلسه قبل در نوسان بود زیرا بازارها ارزیابی کردند که فدرال رزرو چقدر سریع ممکن است برای کاهش نرخ بهره در سال جاری حرکت کند.

مقامات ارشد بانک مرکزی ایالات‌متحده از جمله جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، از ارائه هرگونه گزارش در مورد زمان کاهش نرخ بهره اجتناب کردند و اعلام کردند که سیاست پولی باید برای مدت طولانی‌تری محدودکننده باشد. نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

باریک گلد، معدنچی کانادایی گزارش داد که تولید اولیه طلا در سه ماهه اول کمتر از حد انتظار بوده است. بورس آتی شانگهای محدوده معاملات و نسبت حاشیه برخی از قراردادهای آتی فلزات از جمله مس و طلا را افزایش خواهد داد.

طبق گزارش رویترز، صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که اقتصاد جهانی برای یک سال دیگر با رشد آهسته اما ثابت در نظر گرفته شده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۸.۱۷ دلار در هر اونس رسید، پلاتین با ۰.۴ درصد کاهش به ۹۵۲.۹۳ دلار رسید و پالادیوم ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۰۱۷ دلار و ۲۵ سنت رسید.

دیگر خبرها

  • افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز
  • چرا مونتاژکاران هر شش ماه قیمت را بالا میبرند، اما خودروسازان داخلی نه
  • مسافران داخلی از آخرین وضعیت پروازی خود مطلع شوند/ روند انجام پرواز‌ها عادی است
  • کلید گرانی بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟!
  • کلید افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • ساخت ۳۰ پارکینگ جدید در تهران و اخطار سازمان هواپیمایی به دفاتر متخلف
  • قیمت طلا چند دلار شد؟
  • با این ترفندها بلیط هواپیما استانبول را ارزان بخرید
  • وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!