Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-20@11:54:47 GMT

اجرای طرح کوچ در کردستان

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۸۸۰۳۴

اجرای طرح کوچ در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، افشین خوشگوار ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش کردستان اظهار کرد: 22.2 درصد دانش‌آموزان کشور در معرض چاقی هستند.

وی با بیان اینکه برای کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان طرح کوچ تدوین شده است، افزود: این طرح در پنج مرحله غربالگری، شناسایی، مشاوره، سنجش ثانویه و اختتامیه و اعلام دستاوردها اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: پایش وزن دانش‌آموزان، آموزش و ارائه مشاوره به والدین در خصوص تغذیه دانش‌آموزان در این مراحل انجام می‌گیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان به مراحل اجرایی طرح اضافه کرد: این طرح از 29 شهریور در کردستان آغاز شده و 68 درصد دانش‌آموزان قد و وزنشان محاسبه شده است.

خوشگوار بیان کرد: با تعطیلی مدارس فیلم آموزشی تهیه قد و وزن دانش‌آموز در شبکه شاد بارگذاری شده تا والدین نسبت به تهیه قد و وزن دانش‌آموزان اقدام کنند.

وی اعلام کرد: ترویج سبک زندگی فعال و سالم و ترغیب داشتن وزن متناسب بین دانش‌آموزان کشور و ارتقای سطح آگاهی و دانش کلیه ذینفعان به‌ویژه مدیران، معلمان، دانش‌آموزان و والدین و مشارکت آنان در پیشگیری از اضافه وزن و‌چاقی دانش‌آموزان از اهداف کیفی این طرح به شمار می‌رود.

معاون تربیت بدنی و سلامت استان اضافه کرد: اختتامیه طرح کوچ نیز در هفته اول اردیبهشت ماه همزمان با هفته سلامت همراه با اعلام نتایج و دستاوردهای مبتنی بر اهداف کمی وکیفی صورت خواهدگرفت. 

خوشگوار با اشاره به نیمرخ وضعیت سلامت کشور، اظهار داشت: بیش از 59 درصداز مردم ایران دچار وزن بالا و چاقی هستند.

 وی با بیان اینکه بر اساس ارزیابی به عمل آمده بیش از 56 درصد از مردم ایران دچار کم تحرکی هستند، گفت: شیوع کم تحرکی بین زنان 64 درصد و در مردان 47 درصد و بین جمعیت روستایی 49.92 درصد و در بین جمعیت شهری 58.73  درصد است.

انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس

کلیدواژه: محمدباقر قالیباف طرح کوچ کردستان معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۸۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش کمک‌های اولیه نجات به بیش از ۴۰۰ نفر از شهروندان و دانش آموزان نیشابوری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور گفت: در آستانه هفته سلامت و با توجه به شعار هفته سلامت ۱۴۰۳  با عنوان سلامت خانواده، مردمی سازی سلامت ۳۴۰ نفر از دانش آموزان دبستان دخترانه آزادی آموزش‌های کمک‌های اولیه نجات را فرا گرفتند.

سیدحمید حسینی افزود: در این دوره که به همت واحد آموزش همگانی اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور صورت گرفت، مبحث آشنایی با اورژانس و نحوه درخواست کمک از اورژانس آموزش داده شد.

وی گفت: دوره آموزشی احیای قلبی ریوی و رفع انسداد راه هوایی نیز برای ۶۰ نفر از اولیا و ۱۵ نفر از آموزگاران دبستان پسرانه منتظریان نیشابور برگزار شد.

دیگر خبرها

  • مهارت آموزی ورزشی ۱۸ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در قم
  • اجرای برنامه‌های ارتقای سلامت دانش‌آموزان در مدارس همدان
  • بررسی سلامت دهان و دندان ۴۰۰ دانش آموز در سمنان
  • ۴۸ درصد از دانش آموزان تهرانی اضافه وزن دارند
  • برنامه‌ریزی برای اجرای شناسنامه الکترونیکی سلامت دانش‌آموزان
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس استان همدان
  • آموزش کمک‌های اولیه نجات به بیش از ۴۰۰ نفر از شهروندان و دانش آموزان نیشابوری
  • اجرای سرود سلام فرمانده توسط دانش آموزان در سروستان
  • بیش از ۹۰ درصد کردستانی‌ها پایبند به حجاب هستند
  • اجرای طرح "ایما" در مدرسه راهیان کوثر شهرستان رزن