Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-24@06:57:04 GMT

جزئیات بسته حمایتی برای کشت دانه‌های روغنی

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۸۸۳۶۸

جزئیات بسته حمایتی برای کشت دانه‌های روغنی

مجری طرح دانه‌های روغنی گفت: بیش از ۱۰ کارخانه روغن کشی تفاهم نامه‌ای امضا کردند که محصولات را با قیمتی بیش از خرید تضمینی از کشاورزان خریداری کنند.

گروه کشت و صنعت بازارنیوز: علیرضا مهاجرانی گفت: وزارت جهاد کشاورزی با بیش از ۱۰ کارخانه روغن کشی تفاهم نامه‌ای را به امضا رسانده که براساس آن این کارخانجات ضمن تامین نهاده‌های مصرفی کشاورزان برای کشت دانه‌های روغنی این محصولات را با قیمتی بیش از خرید تضمینی از کشاورزان خریداری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجری طرح دانه‌های روغنی گفت: این کارخانجات سم، کود، بذر و سایر نهاده‌های مصرفی کشاورزان برای کشت کلزا را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند و تمام محصولات دانه‌های روغنی آن‌ها را تضمین می‌کنند و در نهایت نیز این دانه‌های روغنی را با ۵، ۱۰ یا ۱۲ درصد بالاتر از قیمت‌های تضمینی از کشاورزان خریداری می‌کنند.

وی افزود: علاوه بر این بذر دانه‌های روغنی براساس ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد، که یک هکتار بذر کلزا برای کشاورز مبلغی حدود ۲۰۰ هزار تومان می‌شود، این در حالی است که این بذر با ارز آزاد در همان یک هکتار ارزشی قیمتی بیش از ۵۰۰ هزار تومان دارد.

مهاجر گفت: همچنین بانک کشاورزی موظف شده به ازای هر هکتار کاشت کلزا، مبلغ ۶ میلیون تومان وام کاشت در اختیار کشاورزان قرار دهد.

وی افزود: برنامه داریم که امسال کاشت کلزا و این بسته حمایتی به ۳۵۰ هزار هکتار برسد.

مجری طرح دانه‌های روغنی گفت: البته قیمت خرید تضمینی ۷ هزار و ۸۰۰ تومان برای کلزا اعلام شده به این معنا که کشاورزان می‌توانند محصول کلزای خود را در بازار با قیمت آزاد به فروش برسانند و هر مقدار از این محصول که به فروش نرفت توسط شرکت بازرگانی دولتی با قیمت مصوب خریداری می‌شود.

مهاجر ادامه داد: امیدواریم با سیاست‌های اجرا شده در نهایت بتوانیم نیاز کشور را به واردات کلزا را به حداقل برسانیم.

فارس/

برچسب ها: دانه های روغنی ، وزارت جهاد کشاورزی ، تسهیلات لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000KPO

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات دانه های روغنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۸۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند

امام جمعه مرند در مراسم تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه با بیان اینکه یکی از الویت‌های جهادکشاورزی باید تامین امنیت غذایی باشد گفت: دستگاه‌های اجرایی مربوطه باید نظارت خود را افزایش دهند تا کیفیت محصولات ارائه شده به مردم مخصوصاً نان پخت شده افزایش یابد.

حجت الاسلام نعمت زاده با تاکید بر افزایش بازدهی نانوایی‌های شهرستان مرند اظهار کرد: استفاده از دستگاه‌های مبتنی بر علم روز در نانوایی‌ها می‌تواند بسیاری از مشکلات این حوزه را رفع کند.

وی به گله مندی مردم در خصوص قیمت‌ها اشاره و تاکید کرد: مسئولین ضمن کنترل کیفیت محصولات ایجاد ثبات قیمت کالا‌ها را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

فرماندار مرند نیز در این جلسه با بیان اینکه امروزه گندم جزو موضوعات راهبردی کشور محسوب می‌شود گفت: جهادکشاورزی شهرستان مرند آماده است بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی نسبت به خرید تضمینی گندم اقدام کند.

 عباسی ادامه داد: در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ پیش بینی می‌شود میزان خرید تضمینی گندم در شهرستان مرند ۳۱ هزار و ۵۰۰ تن باشد.

وی با بیان اینکه علاوه بر گندم کلزا نیز جزو محصولات استراتژیک محسوب می‌شود افزود: پیش بینی کارشناسان کشاورزی از خرید تضمینی کلزا در سال زراعی پیش رو در شهرستان مرند ۲۶۰ تن می‌باشد.

فرماندار مرند ادامه داد: در شهرستان مرند ۲ مرکز خرید تضمینی گندم و یک مرکز خرید تضمینی کلزا در حال فعالیت هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • گلدهی مزارع کلزا در شهرستان جلفا
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا
  • برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • پیش‌بینی برداشت دانه‌های روغنی در کنگاور بیش از چهار هزار تن است
  • پرداخت یارانه به کشت پنبه راهکاری برای تحقق خودکفایی