Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اسماعیل نجار از جلسه روز شنبه ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران به ریاست وزیر کشور و نایب‌ رییس شورای عالی مدیریت بحران در محل سالن پیامبر اعظم(ص) ساختمان وزارت کشور خبر داد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: مطابق بند الف ماده ۱۰ و جزء ۳ و ۴ بند الف ماده ۱۲ قانون مدیریت بحران کشور و با توجه به شروع فصل بارش، لزوم آمادگی و برنامه‌ریزی دستگاه‌ها به منظور مواجهه با مخاطرات احتمالی طبیعی، جلسه ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران به ریاست وزیر کشور و نایب‌ رییس شورای عالی مدیریت بحران در محل سالن پیامبر اعظم(ص) ساختمان وزارت کشور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجار با اشاره به ارائه گزارش تحلیلی سازمان هواشناسی در خصوص پیش‌بینی میزان بارش‌ها و وضعیت جوی در نیمه دوم سال جاری افزود: وزارت نیرو و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در مورد وضعیت لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌های کشور، وضعیت ظرفیت موجود سدهای کشور جهت کنترل سیلاب‌ها، شبکه‌های توزیع برق و آب، اعلام ساز و کارهای لازم به منظور کنترل آبهای سطحی و میزان آمادگی در مواجهه با سیلاب احتمالی به ارائه گزارش می‌پردازند.

وی همچنین درباره میزان آمادگی و اقدامات پیشگیرانه انجام شده در مورد مواجهه با سیلاب احتمالی جهت جلوگیری از خسارات به بخش کشاورزی گفت: در این جلسه، هماهنگی‌های انجام شده میان سازمان هواشناسی و وزارت جهاد کشاورزی و ساز و کار اتخاذ شده به منظور اطلاع رسانی بهنگام اخطاریه‌ها و اطلاعیه‌های هواشناسی به کشاورزان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دبیر ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با تاکید بر آمادگی کشور در زمان وقوع حوادث اظهار داشت: میزان موجودی و ذخایر انبارها، تعیین نقاط امن جهت برپایی سایت‌های اسکان اضطراری، تعداد و وضعیت موجود بالگردها جهت انجام عملیات امدادی و سایر موارد مرتبط به طور مستمر پایش می‌شود.

نجار همچنین به پایش وضعیت راه‌های کشور، اقدامات پیشگیرانه انجام شده و میزان آمادگی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جهت مواجهه با حوادث احتمالی اشاره کرد و گفت: یگان‌های مستقر در استان‌ها جهت پشتیانی از سازمان‌های امدادی و تأمین تجهیزات مناسب برای آنها در شرایط اضطراری از سوی ستاد کل نیروهای مسلح پیش بینی شده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی اسماعیل نجار سازمان مدیریت بحران کشور وزارت کشور ستاد کل نیروهای مسلح سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی اسماعیل نجار سازمان مدیریت بحران کشور وزارت کشور ستاد کل نیروهای مسلح سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور سازمان هواشناسی وزارت جهاد کشاورزی اسماعیل نجار سازمان مدیریت بحران کشور وزارت کشور ستاد کل نیروهای مسلح سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور سازمان هواشناسی اخبار کنکور مدیریت بحران وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۹۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار قرمز/ استان‌های جنوبی آمادگی وقوع سیل را داشته باشند

ستاد مدیریت سیل وزارت نیرو با صدور هشدار قرمز، بر آمادگی مردم و دستگاه‌های اجرایی در استان‌های جنوبی برای وقوع احتمالی سیل تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از از شرکت مدیریت منابع آب ایران، براساس اعلام ستاد مدیریت سیلاب وزارت نیرو مبنی بر پیش‌بینی وقوع بارش‌های قابل توجه از روز سه‌شنبه بیست‌وهشتم تا پنجشنبه سی‌ام فروردین ۱۴۰۳، استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، فارس، کرمان و یزد مستعد وقوع سیلاب خواهند بود.

عمده سیل و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان، فارس و کرمان پیش‌بینی می‌شود.

البته جزایر هرمزگان نیز در کانون‌های بارشی قرار دارند.

ستاد مدیریت سیلاب وزارت نیرو اعلام کرد: توجه و اجرای ملاحظات توصیه شده ستاد مدیریت بحران وزارت نیرو توسط مسئولان مربوط و مردم ضروری است.

روز گذشته (یکشنبه) نیز ستاد سیلاب وزارت نیرو با صدور اطلاعیه‌ای، نسبت به احتمال وقوع سیل در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس و کرمان هشدار داد.

کد خبر 744945

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های امدادی لامرد برای مقابله با سیلاب در آماده‌باش هستند
  • ۷ استان درگیر سیل و آبگرفتگی شدند | هشدار قرمز بارش شدید برای ۵ استان
  • آماده‌باش اورژانس در ۵ استان در معرض سیل و بارندگی
  • فرمانده نیروی زمینی ارتش: در آمادگی کامل قرار داریم/ در انواع موشک‌ها و رادارها و تسلیحاتی که بر بالگردها نصب است از هوش مصنوعی بهره می‌گیریم/ رژیم صهیونیستی ترتیبات دفاعی اش سست تر از خانه عنکبوت است
  • آماده‌باش مدیریت بحران در ۵ استان
  • بارش باران در کهنوج/ آمادگی ستاد بحران
  • صدور هشدار قرمز/ استان‌های جنوبی آمادگی وقوع سیل را داشته باشند
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران رفسنجان برای بارش‌های پیش‌ رو/ مردم به مناطق کوهستانی نروند
  • تمام دستگاه‌های امدادی و خدماتی هرمزگان در آماده باش قرار گرفتند
  • صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی/آماده باش کلیه دستگاه‌های امدادی و خدماتی در هرمزگان