Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

براساس یک فایل ویدیویی که تلویزیون رسمی کره شمالی پخش کرد، موشک بالستیک قاره پیمایی روی یک خودرو با ۲۲ چرخ به نمایش درآمد.

این اولین بار از سال ۲۰۱۸ است که کره شمالی از موشک‌های بالستیک قاره پیما در رژه نظامی رونمایی می‌کند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد، در این رژه موشک "هواسونگ ۱۵" با بلندترین برد که کره شمالی تا امروز آزمایش کرده است و همچنین موشک بالستیک جدیدی که از زیر دریایی شلیک می‌شود، به نمایش درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری نووستی نیز به نام نوشته شده روی این موشک عظیم اشاره کرد که نام "بوکیکسون-۴" بود؛ نامی که قبلا اسمی از آن برده نشده بود.

در کره شمالی اسم بوکیکسون (ستاره شمال) معمولا روی موشک‌هایی که از زیردریایی شلیک می‌شوند، اطلاق می‌شود.

پیشتر پیونگ یانگ چندین نسخه از این موشک‌ها را ساخته که آخرین نوع آن "بوکیسکون-۳" است که در اکتبر ۲۰۱۹ آزمایش کرد، از آن زمان تاکنون کره شمالی پرتاب هیچ موشکی را از زیر دریایی آزمایش نکرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کره شمالی موشک بالستیک کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۰۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصابت سهمگین موشک‌های بالستیک به اهدافی در صحرای نگب اسراییل | فیلم

اصابت موشک‌های ایرانی به سمت هدفی در صحرای نگب اسراییل را می‌بینید

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها