Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه بررسی زمین‌های متعلق به مصلی همدان، حوزه علمیه و حسینیه دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان عصر شنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن و مدیر کل راه و شهرسازی برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در این جلسه عنوان کرد: زمین‌های سه پروژه مصلی، حسینیه و حوزه علمیه دارای مشکلاتی است که باید هر چه سریع‌تر حل و فصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله حبیب الله شعبانی در رابطه با پروژه مصلی گفت: ۲۲ هکتار کل اراضی مصلی بوده که مقرر شده ۱۷ هکتار بدون معارض برای واگذاری و کاربری فرهنگی و مذهبی تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به اینکه کار باید قانونی پیش رود، یادآور شد: در رابطه با تکمیل پروژه‌های مصلی، حوزه علمیه و حسینیه سرعت عمل بسیار مهم است و باید در یک بازه زمانی مشخص این موضوع حل و فصل شود.

وسعت زمین پروژه مصلی همدان ۱۰ هکتار بوده که پنج هکتار آن فرهنگی و مذهبی، ۳.۵ هکتار فضای سبز و ۱.۵ هکتار به صورت پارکینگ واگذار خواهد شد

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان نیز در این جلسه گفت: وسعت زمین پروژه مصلی همدان ۱۰ هکتار بوده که پنج هکتار آن فرهنگی و مذهبی، ۳.۵ هکتار فضای سبز و ۱.۵ هکتار به صورت پارکینگ واگذار خواهد شد.

داریوش حسینی بیان کرد: در پی سفر مقام معظم رهبری به استان همدان در سال ۱۳۸۳ دستوراتی لحاظ شد که پیگیری‌های در این زمینه انجام شده و ۱۰ هکتار زمین برای ساخت مصلای شهر همدان اختصاص یافت.

وی در رابطه با زمین حسینیه اظهار کرد: طبق ماده ۶ قانون ساماندهی، بخشی از اراضی داخل دانشگاه که متعلق به دولت است شناسایی کرده و سند آن را به نام راه و شهرسازی صادر و سپس به مصلی واگذار می‌کنیم.

حسینی در رابطه با زمین حوزه علمیه نیز بیان کرد: بخشی از اراضی واقع در حیدره مربوط به حوزه علمیه که دارای معارض نیست و ساخته شده را جدا کرده و واگذاری آن را انجام می‌دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی نیز بیان کرد: بحث مسکن از موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده که باید هرچه سریع‌تر پرونده مساکن مهر بسته و بحث اقدام ملی مسکن آغاز شود.

ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب مسکن ملی

علی نبیان با اشاره به آغاز طرح اقدام ملی مسکن عنوان کرد: یکی از اقدامات وزیر راه و شهرسازی در بحث تولید مسکن، ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب مسکن ملی بود که پیگیری‌های آن از سال گذشته آغاز و ثبت نام متقاضیان انجام شده است.

نبیان با اشاره به اینکه سازمان ملی زمین و مسکن در این رابطه، وظیفه تأمین زمین مورد نیاز را برعهده دارد، گفت: با همکاری اداره کل راه و شهرسازی، تأمین منابع اولیه از باب زمین در استان همدان انجام شده و آماده شروع است.

وی در مورد پروژه مصلی استان همدان نیز بیان کرد: باید در این پروژه چشم اندازی برای استان در نظر بگیریم و فضای سبز و پارکینگ در آن به صورت ویژه دیده شود.

نبیان یادآور شد: ۱۰ هکتار از اراضی بدون معارض مصلی توسط اداره کل راه و شهرسازی پس از تأیید سازمان ملی زمین و مسکن انعقاد قرار می‌شود.

نبیان به بحث حفاظت از اراضی دولتی توسط یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی اشاره و عنوان کرد: این یگان از سال ۹۴ تشکیل شده و روزانه مکلف به حفاظت و حراست از اراضی دولتی است و از سال گذشته سامانه ۱۶۵۶ برای دریافت گزارش‌های مردمی در این خصوص راه اندازی شده است.

کد خبر 5044889

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری حبیب الله شعبانی موثقی امام جمعه همدان مصلی ویروس کرونا اربعین 99 شیراز اربعین حسینی آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا گرگان کرمانشاه چهل سالگی دفاع مقدس ستاد ملی مقابله با کرونا مجلس شورای اسلامی شهرکرد خطبه های نماز جمعه کل راه و شهرسازی فرهنگی و مذهبی استان همدان پروژه مصلی مصلی همدان حوزه علمیه ۱۰ هکتار ۵ هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۱۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح نهضت ملی مسکن در نزدیک به ۲ هزار هکتار زمین

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا اسماعیلی صبح دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: از یک هزار و ۸۳۳ هکتار اختصاصی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای استان اصفهان، ۳۰۸ هکتار آن در ۸۷ روستا قرار دارد که در حال تفکیک برای ساخت و ساز هستیم.

وی از صدور اسناد بنیادی برای ۹۳۵ روستای بالای ۲۰ خانوار خبر داد و افزود: ۲۸ هزار و ۱۸۱ سند با همکاری ثبت احوال به متقاضیان تحویل داده شده است که در نوع خود عدد قابل توجهی محسوب می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان از اجرای طرح‌های مسکن هم در بخش روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر استان اصفهان خبر داد که زیرسازی تمام آنها انجام شده است.

وی گفت: در سال گذشته حدود ۳ میلیون مترمربع در روستای استان اصفهان آسفالت ریزی انجام شده است.

اسماعیلی از آغاز بازسازی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال ۸۴ خبر داد و گفت: در حال حاضر برای هر واحد ۳۵۰ میلیون تومان با سود ۵ درصد، تنفس دو ساله و بازپرداخت ۲۰ ساله وام مقاوم سازی تأمین اعتبار شده است.

وی نرخ مقاوم سازی در استان اصفهان را ۴۰ درصد خواند و ادامه داد: اگر تسهیلات مقاوم سازی به طور کامل جذب شود این روند ادامه خواهد یافت.

کد خبر 6078598

دیگر خبرها

  • تامین زمین نهضت ملی مسکن تا تابستان سال جاری به ۱۲۰ هزار هکتار می‌رسد
  • ◄ الحاق ۵ هزار هکتار زمین به محدوده شهرهای خراسان جنوبی
  • تأمین ۱۲۰ هزار هکتار زمین نهضت ملی مسکن تا تابستان
  • اراضی بیش از یک میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد 
  • تأمین ۱۲۰ هزار هکتار زمین نهضت ملی مسکن تا تابستان امسال
  • تامین زمین نهضت ملی مسکن تا تابستان امسال به ۱۲۰ هزار هکتار می‌رسد
  • ضرورت همت مضاعف مسئولان در تأمین مسکن مددجویان
  • اجرای طرح نهضت ملی مسکن در نزدیک به ۲ هزار هکتار زمین
  • وعده تامین زمین نهضت ملی مسکن اسلامشهر محقق نشد
  • تعیین تکلیف ۵۰ پروژه بر زمین مانده سال‌های گذشته