Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک دیپلمات سابق هند با اشاره به تحرکات دیپلماتیک ایران در روزهای گذشته نوشت، ایران سیاست نگاه به شرق را شتاب بخشیده و در پی توافق‌های بزرگ با چین و روسیه و خنثی کردن نقش دلار آمریکاست .

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، در حالی که اخیرا یک روزنامه سعودی در تحلیلی به آمریکا هشدار داد که در سال ۲۰۲۱ با ایران مذاکره نکند چون ایران در موضع قدرت خواهد بود، در موضعی مشابه یک سیاستمدار هندی نیز اعلام کرد که ایرانِ قدرتمندتری در انتظار رئیس جمهور جدید آمریکاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ام کی بهادرا کومار» سفیر سابق هند در ترکیه و ازبکستان در توییتی به تلاشهای اخیر دیپلماتیک ایران  و توافقهای آتی با روسیه و چین پرداخت و نوشت، هرکسی که برنده انتخابات آمریکا شود، باید با یک ایران بسیار قدرتمندتر معامله کند.

این دیپلمات سابق هند با اشاره به سفر وزیر خارجه ایران به چین و گفت‌وگوی رؤسای جمهور ایران و روسیه در روز شنبه  در توییتی نوشت، ایران و چین با عقد توافق های تجاری، اقتصادی، نفتی و تسلیحاتی که  در پی خنثی کردن نقش دلار آمریکا هستند.

این دیپلمات سابق هندی با اشاره به تماس امروز شنبه دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه ، رایزنی وزیر خارجه ایران در چین  جهت نهایی کردن توافق ۴۰۰ میلیارد دلاری و سخنان ضد ایرانی «مایک پامپئو»  وزیر خارجه ایالات متحده  نوشت، ایران سیاست  نگاه به شرق را شتاب بخشیده است. هرکسی که برنده انتخابات آمریکا شود، باید با یک ایران بسیار قدرتمندتر معامله کند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که دیروز (جمعه) در پاسخ به دعوت همتای چینی خود به منظور گفت‌وگو با «وانگ یی» در رأس هیأتی وارد استان یون نان شد، پس از رایزنی و گفت‌وگوی امروز (شنبه) با وزیر خارجه چین در توئیتی به زبان چینی این گفت‌وگوها را مفید و سازنده خواند و نوشت، گفت‌وگوهای رو در رو و پرباری با همتای چینی داشتم.

وی گفت‌وگوهای حضوری دو طرف در شرایط ویژه کنونی را به حد کافی نشانگر آن خواند که دو طرف برای روابط بین دو کشور اهمیت زیادی قائل هستند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که ایران و چین در خصوص طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله تقویت روابط دوجانبه، پیشبرد نقشه همکاری ۲۵ ساله، حفاظت از توافق هسته‌ای (برجام) و مخالفت با یکجانبه گرایی اجماع نظر دارند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور در سال ۲۰۲۱ آن را فرصت جدیدی خواند و عنوان کرد: معتقدم مفهوم مشارکت جامع راهبردی بین دو کشور در آینده غنی‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: روسیه چین جمهوری اسلامی ایران محمد جواد ظریف ایالات متحده آمریکا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رئیس جمهور آینده آمریکا وزیر خارجه یک ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۲۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است

ترامپ، بار دیگر بایدن را «بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا» خواند و گفت که جیمی کارتر در مقایسه با بایدن ریاست جمهوری «درخشانی» داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از به نیوزویک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به خبرنگاران گفت: بایدن بدترین رئیس‌جمهور تاریخ کشور ما است. از جیمی کارتر هم بدتر است.»

نامزد ۷۷ ساله احتمالی جمهوری‌خواهان برای ریاست جمهوری گفت: بایدن کشور ما را ویران کرد؛ جیمی کارتر اکنون خوشحال است، زیرا دوره ریاست جمهوری او در مقایسه با بایدن فوق‌العاده شده است.

او افزود: جنگ‌ها در سراسر جهان در حال وقوع هستند. در نظرسنجی‌ها خیلی جلوتر از بایدن هستیم.

کارتر ۹۹ ساله دموکرات از سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۱ یک دوره در کاخ سفید رئیس‌جمهور بود. مانند دوران بایدن، ریاست جمهوری کارتر با افزایش قیمت‌ها، تنش‌های دیپلماتیک با ایران، تهاجم روسیه و ناآرامی در افغانستان همراه بود. متوسط نرخ تورم سالانه در دوران کارتر حدود ۱۰ درصد بود - که ناشی از قیمت‌های بالای انرژی بود - که دولت او با افزایش نرخ بهره به بیش از ۱۷ درصد منجر به رکود اقتصادی شد.

در دوران بایدن، در حالی که تورم در سال ۲۰۲۲ به بالاترین میزان در ۴۱ سال گذشته یعنی ۹.۱ درصد رسید، کمتر از اوج ۱۳.۵ درصدی در آخرین سال ریاست جمهوری کارتر بود.

کارتر پس از تهاجم اتحاد جماهیر شوروی به افغانستان، به المپیکی‌های آمریکا اجازه شرکت در بازی‌های ۱۹۸۰ مسکو را نداد. در پاسخ به تهاجم، دولت کارتر به طور مخفیانه مبارزان را در افغانستان مسلح کرد تا با شوروی مقابله کنند. اسامه بن لادن، بنیانگذار القاعده و خالد شیخ محمد، مغز متفکر ۱۱ سپتامبر، از جمله اعضای رادیکال این مبارزان مورد حمایت کارتر بودند.

دیگر خبرها

  • حمایت آمریکا از اسرائیل عامل اصلی نسل‌کشی فلسطینیان است
  • امیرعبداللهیان: به آمریکا پیام داده‌ایم
  • آمادگی پاکستان برای میزبانی رئیس جمهور ایران
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • امیرعبداللهیان: قبل و بعد از عملیات به آمریکایی‌ها پیام دادیم
  • امیرعبداللهیان: قلبل و بعد از عملیات به آمریکایی‌ها پیام دادیم
  • قدردانی وزیر دفاع از رئیس جمهور در پی عملیات «وعده صادق»
  • وزیر دفاع: از حمایت‌های همه‌جانبه رئیس جمهور در عملیات «وعده صادق» تشکر می‌کنم
  • دو کشوری که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکردند علیه آمریکا متحد می شوند
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل