Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-25@22:36:08 GMT

سرطان پروستات در چه سنی شایع‌تر است ؟

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۹۲۳۰۵

سرطان پروستات در چه سنی شایع‌تر است ؟

به گزارش جام جم آنلاین، حسین کامران زاده در گفتگو با فارس درباره سرطان پروستات اظهار داشت: این بیماری در آقایان به ویژه در سنین بالاتر بسیار شایع و عموما بدون علامت است؛ اما درصورت‌ مشاهده علائمی از جمله مشکلات ادراری (تکرر ادرار، انسداد مجازی اداری و...) باید در اسرع وقت به مراکز درمانی مراجعه شود. این علائم، علائم اولیه هستند و در موارد پیشرفته سرطان پروستات بسته به ارگان درگیر شده، علائمی مثل درگیری بافت کبد و استخوان ها متفاوت خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص راه ساده تشخیص این بیماری گفت: مراجعه به اورولوژیست ها برای شناسایی سرطان (به ویژه سرطان پروستات) با استفاده از آزمایش ساده خون و معاینه فیزیکی می تواند به راحتی منجر به تشخیص این بیماری شود. این بیماری معمولا در دهه پنجم و ششم زندگی خود را نشان می‌دهد و توصیه می‌شود که آقایان حداقل سالی یک بار جهت انجام آزمایش خون و معاینه فیزیکی به مراکز درمانی اورولوژی مراجعه کنند.

کامران زاده فوق تخصص خون و انکولوژیست با اشاره بر درمان دارویی بیماری های پروستات ذکر کرد: اکثر بیماری های پروستات با دارو درمان می‌شود و در موارد خاص بیمار نیاز به جراحی پیدا می‌کند. عمل جراحی پروستات یک عمل ساده است و اختلال خاصی را برای بیمار ایجاد نخواهد کرد.

فوق تخصص خون و آنکولوژیست با تاکید بر اینکه دارو و یا رژیم غذایی خاصی برای جلوگیری از سرطان پروستات تعریف نشده گفت: راهی برای پیشگیری از وقوع این بیماری وجود ندارد. دارو هایی برای این بیماری تعریف شده اند؛ اما به دلیل عوارض جانبی زیاد و عدم صرفه اقتصادی، این دارو ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. بهترین راه برای پیشگیری از این بیماری در مرحله اول، تشخیص زودهنگام آن است. همچنین عواملی از جمله چاقی، اختلالات هورمونی و تغذیه نامناسب نه تنها سرطان پروستات، بلکه احتمال بروز تمامی سرطان ها را تشدید می‌کنند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سرطان پروستات اورولوژی چاقی سرطان پروستات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۲۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا

رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی، بیماری‌های قلبی و عروقی را یکی از شایع‌ترین علل مرگ و میر در جهان دانست و بر ضرورت هم‌افزایی و همکاری برای مقابله با این چالش بزرگ تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، نهمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران طی روزهای پنجم تا هفت اردیبهشت، در انستیتو قلب و عروق شهید رجایی در حال برگزاری است و جمعی از برجسته‌ترین متخصصان این رشته از سراسر ایران و خارج از کشور را گرد هم آورد.

بنابر اعلام روابط عمومی برگزاری این کنگره، این رویداد علمی با حضور دکتر یوسف پناهی - معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر حسین فرشیدی - معاون بهداشت وزارت بهداشت، دکتر محمد رئیس زاده - رئیس سازمان نظام پزشکی کشور و همچنین دکتر فریدون نوحی - رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی برگزار شد.

دکتر فریدون نوحی - رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی، در سخنرانی افتتاحیه این کنگره، ضمن ابراز خرسندی از حضور متخصصان برجسته، به اهمیت این رویداد علمی در ارتقای سلامت قلب و عروق مردم کشور اشاره کرد.

او بیماری‌های قلبی و عروقی را یکی از شایع‌ترین علل مرگ و میر در جهان دانست و بر ضرورت هم‌افزایی و همکاری برای مقابله با این چالش بزرگ تأکید کرد.

بنابر اعلام روابط عمومی برگزاری این کنگره، در طول سه روز برگزاری کنگره، سخنرانی‌های علمی متعدد و ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه بیماری‌های قلبی و عروقی ارایه می‌شود و اساتید برجسته داخلی و خارجی با محوریت موضوعات مختلفی از جمله بیماری‌های عروق کرونر، نارسایی قلبی، آریتمی‌های قلبی، بیماری‌های دریچه‌ای قلب، فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت و دیگر رشته های تخصصی قلب و عروق به تبادل دانش و تجربیات خود می‌پردازند.

علاوه بر سخنرانی‌ها، پنل‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی متنوعی نیز در این کنگره تدارک دیده شده است که فرصتی برای متخصصان جهت ارتقای دانش و مهارت‌های خود در زمینه‌های مختلف قلب و عروق فراهم کرده است. بدون شک، تبادل دانش و تجربیات در این کنگره، گامی مؤثر در جهت ارتقای کیفیت خدمات درمانی و پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی در ایران خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • چه مردانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند؟
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • عفونت‌های ادراری و پروستات از جمله بیماری‌های شایع
  • غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • این آزمایش سرطان پروستات را بدون نمونه‌برداری تشخیص می‌دهد