Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی منابع خبری سعودی از تصمیم شرکت ملی نفت عربستان برای خرید پهپاد‌های محافظ از تاسیسات نفتی خبر دادند.

خبرگزاری میزان- طبق اعلام وب سایت خبری و تحلیلی تاکتیکال ریپورت و برخی منابع آگاه سعودی، شرکت ملی نفت عربستان سعودی از وزارت دفاع این کشور درخواست کرده است تا برای مراقبت از تأسیسات خود، هواپیما‌های بدون سرنشین در اختیار این شرکت قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براین اساس وزارت دفاع عربستان سعودی درخواست شرکت آرامکو را به تیم مشاوره نظامی واگذار کرده است و طرف مقابل نیزموظف است تا پیشنهاد‌هایی را برای انواع پهپاد‌های مختلف شناسایی در سریع‌ترین زمان ممکن ارائه دهد.
وب سایت خبری و تحلیلی تاکتیکال ریپورت نیز در اینباره نوشته است که؛ شرکت آرامکو معمولا با شرکت صنایع دفاعی عربستان سعودی (سامی) و هیأت کل صنایع دفاعی (جامی) برای تأمین نیاز‌های خود در زمینه‌های امنیتی به ویژه در خصوص حمایت از تأسیسات راهبردی همکاری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:  عملیات پهپادی علیه آرامکو طرح عرضه سهام آرامکو شکست خورد

منابع آگاه سعودی نیز مدعی شده اند که، پهپاد‌های مورد نظر آرامکو قابلیت مراقبت از تأسیسات با برد کوتاه و توانایی کشف فوری تهدیدات و تعیین هدف را دارند و از این رو بعید نیست که شرکت آرامکو از پهپاد‌های ساخت شرکت‌های خارجی نیز استفاده کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تاسیسات نفتی عربستان آرامکو

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تاسیسات نفتی عربستان آرامکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۲۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی خانه‌ها بوی نفت می‌داد!

قصه نفت در ایران از آنجا شروع شد که انگلیسی‌ها به دنبال رویای پیدا کردن نفت در دوره مظفرالدین شاه راهی خاورمیانه و ایران شدند. می‌شود این‌طور گفت که ویلیام ناکس دارسی، تاجر انگلیسی، برای کشف این طلای سیاه از جورج برنارد رینولدز که تجربیاتی در زمینه حفاری نفت در مناطق نفت‌خیز سوماترا داشت، کمک گرفت و مقدمات حفاری در منطقه نفتون مسجدسلیمان را فراهم کرد. چند سالی این گروه برای کشف نفت وقت گذاشتند، اما بی‌نتیجه بود تا اینکه وقتی با ناامیدی داشتند بساط اکتشافاتشان را جمع می‌کردند، به نفت می‌رسند؛ و این شروع ماجرا نفت در ایران و به دنبال آن، باز شدن پای نفت به تهران است.

احتمالاً بشود گفت ما حالا آخرین نسلی هستیم که پیت‌های نفت ۱۰ لیتری و ۲۰ لیتری را گوشه انباری‌ها یا حیاط‌های قدیمی دیده‌ایم و چیزی از مغازه نفت‌فروشی و نفت‌فروش دوره‌گرد را در خاطر داریم. اما نباید فراموش کرد که یکی از مشاغل مهم ومسنوخ‌شده تهران قدیم نفت‌فروشی بود.

تا همین چند دهه پیش که خبری از لوله‌کشی گاز نبود زمستان‌ها گوشه هر خانه‌ای یک بخاری نفتی جا خوش کرده بود که با احتیاط نفت را با پیت داخل آن می‌ریختند و با پیدا شدن شعله آتش، بوی نفت کل خانه را پر می‌کرد.

علاوه بر بخاری بیشتر آبگرمکن‌ها هم با نفت روشن می‌شدند. به همین دلیل نفت پرکاربرد بود و مردم به دو طریق نفت مورد نیازشان را تهیه می‌کردند. شیوه اول خرید از نفت‌فروشان دوره‌گردی بود که با گاری‌های دستی و پیت‌های حلبی پر راهی کوچه‌ها می‌شدند و فریاد می‌زدند: «نفت ... نفتی اومده...» و اهل خانه هم سریع پیت به دست خودشان را به نفت‌فروش دوره‌گرد می‌رساندند و متناسب با نیازشان نفت می‌خریدند. روش دوم هم خرید از نفت‌فروشی‌های ثابت در هر محله بود. این مغازه‌ها به نسبت سایر اصناف در زمستان شلوغ‌تر بود و صف‌های طولانی جلو آنها تشکیل می‌شد؛ چیزی که امروزه بعید به نظر می‌رسد.

منبع: همشهری آنلاین

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی
  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • وقتی خانه‌ها بوی نفت می‌داد!
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه