Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرش الله‌وردی، عضو مجمع تولیدکنندگان شن، ماسه و مصالح ساختمانی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به رکود سنگین حاکم بر فضای صنایع مرتبط با بخش مسکن در طول 7 سال گذشته، گفت: رکود شکل گرفته به سبب توقف تولید انبوه مسکن منجر به بروز آسیب‌های گسترده‌ای در صنایع تامین کننده مصالح ساختمانی به وجود آورده است و بسیاری از این واحدهای تولید به سبب رکود سنگین، ورشکست شده‌‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو مجمع تولیدکنندگان شن، ماسه و مصالح ساختمانی ایران در تشریح جزئیات آسیب وارده شده به واحدهای تولید مصالح ساختمانی کشور، گفت: نزدیک به 40 درصد واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی مستقر در شهرستان‌ها تعطیل شده‌اند و مابقی نیز در حداقلی‌ترین ظرفیت تولید روزانه کار می‌کنند.

*از بین رفتن اشتغال به واسطه رکود صنعت ساخت و ساز

وی در بیان این نکته که مسئولان وزارت راه و شهرسازی سابق با تعطیل کردن تولید انبوه مسکن، حکم بیکاری هزاران شاغل در واحدهای تولید مصالح ساختمانی را امضاء کردند، گفت: شخصی که افتخار می‌کند حتی یک واحد مسکونی را در ایران افتتاح نکرده، آیا می‌تواند پاسخ فعال بخش خصوصی و هزاران کارگر بیکار شده‌ را بدهد.

این مقام صنفی، با ذکر یک مثال از واحدهای تولیدی شن و ماسه، گفت: 2 معدن فعال در منطقه اصفهان که مجموعا 200 شغل را ایجاد کرده بود به سبب کمبود تقاضا تعطیل گشت و مدیرعامل مجموعه به دلیل بدهی خرید تجهیزات به زندان افتاد و بدین ترتیب یک پتانسیل اشتغال در کشور به سادگی به محل دفت امید مردم بدل شد.

*دپوی مصالح ساختمانی منتظر رونق گرفتن تولید مسکن است

الله‌وردی، با اشاره به وضعیت کنونی تولیدکنندگان مصالح ساختمانی در کشور گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی با حداقل توان کار می‌کنند و همین امر به سبب افزایش هزینه‌های عملیاتی در دراز مدت زمینه ضرر را فراهم می‌کند.

عضو مجمع تولیدکنندگان شن، ماسه و مصالح ساختمانی ایران، ضمن اشاره به ظرفیت تولید مصالح ساختمانی در کشور گفت: هرکسی که معتقد است، صنعت مصالح ساختمانی توان تامین نیاز ساخت مسکن در کشور را ندارد، سری به دپوهای عظیم موجود در کارخانه‌های فراوری و واحدهای تولید مصالح بزند. در حال حاضر این دپوها و مجموعه واحدهای تولیدی کشور ظرفیت تامین نیاز ساخت بیش از 1 میلیون واحدمسکونی در سال را دارا است.

الله وردی در پایان با اشاره به طرح جهش تولید و تامین مسکن مجلس شورای اسلامی، گفت: بخش خصوصی فعال در زمینه تامین مصالح از هر طرحی که زمینه رونق ساخت و ساز و به تبع آن افزایش تقاضا در بازار مصالح ساختمانی کشور شود استقبال کرده و تمام اهتمام خود را برای به ثمر رسیدن آن به کار می‌بندد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رکود صنعت ساخت و ساز طرح جهش تولید و تامین مسکن مصالح ساختمانی واحدهای تولیدی واحدهای تولید تولید مصالح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۳۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید از ظرفیت «بخش خصوصی» برای تحقق شعار سال بهره گرفت

«بهروز محبی نجم‌آبادی» نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره اقدامات مهمی که باید برای تحقق شعار سال یعنی «جهش تولید با مشارکت مردم» انجام شود، اظهار کرد: توجه به تولید، کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است.

وی بیان کرد: تاکید مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بر تولید به واسطه تعمیق ایشان در امور اقتصادی کشور و دقت کارشناسان و خبرگانی است که معتقدند راه خروج از مشکلات اقتصادی کشور، جهش تولید است. باید از ظرفیت بخش خصوصی برای تحقق شعار سال به خوبی بهره گرفت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی متذکر شد: مجلس یازدهم کارهای بزرگی برای رونق تولید انجام داد که باید در مجلس آینده اجرای این قوانین به خوبی مورد توجه قرار گیرد. برای مثال، مجلس یازدهم «قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار» را به تصویب رساند که باید بر اجرای دقیق آن نظارت شود، چرا که اجرای دقیق این قانون تأثیر زیادی بر بهبود وضعیت اقتصادی کشور دارد.

محبی نجم آبادی ادامه داد: «طرح مالیات بر عایدی سرمایه» نیز یکی از موضوعات مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد. این طرح الان برای رفع ایرادات در حال رفت و آمد بین مجلس و شورای نگهبان است و اگر در این مجلس تبدیل به قانون نشود، حتماً در مجلس بعدی فرایند تصویب و تأیید نهایی آن را دنبال خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اهمیت اخذ مالیات بر عایدی سرمایه از این حیث است که ما باید واسطه‌گری و سوداگری‌ها را تا حد امکان از بین ببریم تا نقدینگی انباشته‌ای که در کشور وجود دارد، به سمت تولید حرکت کند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سال گذشته نرخ مالیات واحدها و شرکت‌های تولیدی از ۲۵ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافت که کاهش ۷ درصدی مالیات بخش تولید تأثیری زیادی بر افزایش تولید داشت و باید این روند ادامه پیدا کند. اگر واردات و صادرات در کشور حساب شده و با توجه به تولید داخلی باشد، قطعاً اتفاقات خوبی در بخش اقتصادی کشور خواهد افتاد.

کد خبر 6080795 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد انرژی و پروتئین از گندم تامین می‌شود
  • باید از ظرفیت «بخش خصوصی» برای تحقق شعار سال بهره گرفت
  • مقاوم سازی حدود ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی البرز
  • ۶.۵ میلیون نفر در کشور مستاجر هستند/ تامین مسکن در اولویت دولت
  • اجرای طرح هادی با بهره گیری از مصالح بومی در شهرستان بانه
  • بهره گیری از ظرفیت مغفول سازمان بورس در اردبیل
  • پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان نیر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • تامین ۳۱ درصد منابع درآمدی منطقه ۱۵ اصفهان با صدور پروانه‌های ساختمانی
  • کمای سیاستی بازار مسکن
  • برنامه های هند برای توسعه تعاونی ها