Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@02:25:00 GMT

خلق رکورد رشد 6 برابری سود سهام پرداختی "شیران"

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۹۴۰۷۳

خلق رکورد رشد 6 برابری سود سهام پرداختی 'شیران'

پیش‌بینی رشد نزدیک 6 برابری کل سود سهام پرداختی شرکت "سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران" در سال 1399 نشان از خلق رکوردی تاریخی خواهد بود.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ) و بر اساس تحلیل اعلام گزارش عملکرد شرکت "سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران" در شهریور ماه گذشته، سود سهام پیشنهادی و پرداختنی این شرکت که با نماد بورسی "شیران" شناخته می‌شود، از 105 میلیارد تومان در سال 1398 به 626 میلیارد تومان در سال 1399 خواهد رسید، که نشان از رشد 596.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
19 درصدی و یا نزدیک به 6 برابری خواهد بود.
بر اساس این گزارش، پیش‌بینی دستیابی به سود 2495میلیارد تومانی در پایان سال جاری، نشان از رشد 246 درصدی نسبت به سود این شرکت در سال 1398 است. این در حالی است که علی رغم کاهش قیمت جهانی نفت از 61 به 45 دلار، جهش داخلی قیمت دلار از 10360 تومان سال 1398 به 21800 تومان، می‌تواند بازوی جبرانی مناسبی برای تداوم سود‌آوری شرکت و جبران برخی کاهش ها باشد.
قابل تأمل است  که شیران در بیست و چهارمین سال پذیرش در بورس و در 6 ماهه ابتدایی سال 99 شاهد افزایش قابل ملاحظه حاشیه سود ناخالص از %29 به42%، حاشیه سود عملیاتی از31%به 42% و حاشیه سود خالص از 55% به 87%، نسبت به سال 1398 بوده است. .لذا پیش‌بینی‌های کارشناسی از تداوم و نیز شتاب رشد سود در "شیران " خبر می‌دهد. به گونه‌ایی ‌که در پایان سال 1399 حاشیه سود ناخالص به 61 %، حاشیه سود عملیاتی به 64% و حاشیه سود خالص به 97% خواهد رسید.
 
      رشد 3 برابری سودآوری در سال گذشته
گفتنی است بر اساس این گزارش، سود‌آوری تولید کننده 80 % LAB مورد نیاز کشور در سال 98، 1010 میلیارد تومان بوده است که نسبت به سال 97 شاهد رشد حدود 3 برابری است. این در حالی است که علی رغم کاهش 10 دلاری قیمت جهانی نفت، جهش 59 درصدی بهای دلار در بازارهای داخلی، در کنار رشد سایر در آمدهای شرکت، بوجود آمده است. همچنین تغییرات دارایی‌های شرکت (شامل دارایی بلند مدت و دارایی جاری) در سال 1398 از 2366میلیارد تومان به 3026 میلیارد تومان با 27.8 % رشد مواجه بوده است.
از نکات قابل توجه در شرکت "سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران" و در سال 1398 حفظ روند افزایش دو درصدی اشتغال‌زایی توسط شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران است. همچنین "شیران"با افزایش سرمایه 344 میلیارد تومانی در سال 1398 و با رشد 74.4 درصدی نسبت به سال 1397، سرمایه خود را به 832 میلیارد تومان رسانده است.
قابل توجه است "شیران" بزرگ‌ترین تولیدکننده آلکیل‌ بنزن خطی (LAB)، آلکیلات سنگین (HAB) و نرمال پارافین در کل منطقه خاورمیانه است و دارنده  3 % سهم بازار LAB جهان است.
 

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سود آوری سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران شیران سهام سود سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران میلیارد تومان حاشیه سود سال 1398

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۴۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج فوتبالیستی که ماراتن را تجربه کرده‌اند (عکس)

به گزارش ورزش سه، آیا فوتبالیست‌ها واقعا می‌توانند مسافت نه چندان آسان 42.195 کیلومتری طی کنند؟ طبق داده‌های اوپتا، بازیکنان به طور میانگین در هر مسابقه 10 کیلومتر می‌دوند و سرعت آنها به طور میانگین از 30 تا 40 کیلومتر در ساعت تغییر دارد. دوندگی عجیب کیلیان امباپه پشت سر مدافعان آرژانتین در جام جهانی 2018 تا کورس‌های خاصی که از گرت بیل، کایل واکر یا آداما ترائوره به خاطر داریم که وضعیتی متفاوت‌تر از دوندگان ماراتن بوده است. حال می‌خواهیم فوتبالیست‌هایی را بررسی کنیم که در دل دوی ماراتن، قدم‌های زیادی برداشته‌اند و رکوردهای خاصی را ثبت کرده‌اند.

مایکل اوون
چهره محبوب فوتبال انگلیس با رکورد 89 بازی ملی و داشتن میلیون‌ها هوادار در منچستریونایتد، لیورپول و رئال مادرید، در سال 2014 در دوی ماراتن لندن شرکت کرد و فرم 3 ساعت، 45 دقیقه و 43 ثانیه را برای شکست دادن رقبا ثبت کرد. او توانست به رتبه سوم دست یابد و برنده 75 هزار پوند شد که در نهایت به یک موسسه خیریه در لیورپول اهدا شد.

ادوین ون در سار
دروازه‌بان خاص هلندی منچستریونایتد و یوونتوس ممکن است به اندازه همکارانش در دویدن مسافت‌های طولانی در مستطیل سبز سابقه زیادی نداشته باشد اما حضور او در دوی ماراتن نیویورک در سال 2011، با رکورد 4 ساعت و 19 دقیقه و 16 ثانیه همراه شد. او به خاطر همسرش که دچار خونریزی مغزی شده بود در این مسابقه شرکت کرد و جایزه خودش را هم به بیماران مغزی تقدیم کرد.

لوئیس انریکه
افتخارات بیش شمار انریکه به عنوان سرمربی و بازیکن بسیار خاص است و کسب قهرمانی سه گانه یک احساس متفاوت است ولی این تنها سه گانه زندگی او نبود. او پس از پایان فوتبالش، در طی 3 سال، در دوی ماراتن نیویورک 2005، آمستردام 2006 و فلورانس 2007 شرکت کرد تا در این زمینه هم یک سه گانه ثبت کرده باشد.

پاول ندود
برنده توپ طلا در سال 2003 و یک چهره خاص که با استایل مردانه خود همیشه در قلب هواداران فوتبال جایگاهی ابدی داشت. او در دوران بازنشستگی خود در دوی ماراتن پراگ شرکت کرد اما ندود این مسیر را نیمه تمام گذاشت و نتوانست به پایان خط برسد.

دوایت یورک
مهاجم سابق منچستریونایتد و استون ویلا با سرعت خاصش می‌توانست یک رقیب برای یوسین بولت باشد و او این را در دوی ماراتن لندن در سال 2011 نشان داد که توانست رکورد 2 ساعت و 39 دقیقه و 20 ثانیه را ثبت کند. او در جمع ده نفر برتر قرار گرفت و تمام جایزه خود را به کودکان نابینا اهدا کرد.

دیگر خبرها

  • افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد
  • کاهش طغیان رودهای مازندران با رشد چهار برابری لایروبی
  • افزایش چهار برابری لایروبی رودخانه‌های مازندران.
  • رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد
  • افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز
  • فریاد شیران: واگذاری استقلال و پرسپولیس یک موفقیت برای دولت است
  • ششمین برد متوالی اینتر مقابل میلان و برابری با رکورد بیشترین پیروزی پیاپی در دربی دلامادونینا
  • سهم ۳ برابری شهرستان‌ها از کنسرت‌های فروردین/ علیرضا طلیسچی رکورد زد
  • پنج فوتبالیستی که ماراتن را تجربه کرده‌اند (عکس)